Ira993

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallen signaal vast bellen

Wat kan een reden zijn voor het af en toe wegvallen van het telefoonsignaal?

We hebben het over 1 a 2 x per week en dat is het geval sinds BAM een kabel heeft geraakt bij het aanleggen van glasvezel (niet voor ons). Toen viel alles (tv/internet/telefoon) ineens uit. Dat werd opgelost door BAM zelf, maar sindsdien hebben we dit probleem.

Ziggo stuurt een monteur, maar de klant betaalt 50€ als er iets binnen aangepast wordt -en er is altijd wel een verouderde coaxkabel te vinden- en pas als daar echt niets te vinden is, wordt er naar een evt probleem buiten gekeken. De telefoon via de connectbox, zonder versterker, werkte voorheen prima, maar ik denk dat het erop uitdraait dat ik 50€ betaal voor een nieuwe coaxkabel binnen en dat ik na een week erachter kom dat het probleem nog steeds bestaat, maar naar die 50€ kan fluiten...  Wat zouden jullie doen?

15 Reacties 15
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Kunt u de up- en downstreamwaardes van uw modem hier eens laten zien? Dan kunnen we misschien inschatten hoe groot de kans is dat er binnenshuis iets aan de hand is.

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jan, bedankt voor de reactie. Ik ga het proberen

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 0 38 256qam 2
2 602000000 0 38 256qam 1
3 618000000 0 38 256qam 3
4 626000000 0 38 256qam 4
5 634000000 0 38 256qam 5
6 642000000 0 38 256qam 6
7 650000000 0 38 256qam 7
8 658000000 0 38 256qam 8
9 666000000 0 38 256qam 9
10 674000000 0 38 256qam 10
11 682000000 0 38 256qam 11
12 690000000 0 38 256qam 12
13 698000000 0 38 256qam 13
14 706000000 0 38 256qam 14
15 714000000 0 38 256qam 15
16 722000000 1 38 256qam 16
17 730000000 1 38 256qam 17
18 738000000 1 38 256qam 18
19 746000000 1 38 256qam 19
20 754000000 1 38 256qam 20
21 762000000 0 37 256qam 21
22 770000000 0 37 256qam 22
23 778000000 0 37 256qam 23
24 786000000 0 37 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 8514750206 54
2 Goed (Locked) 38.605 8511720795 67
3 Goed (Locked) 38.983 8511725440 51
4 Goed (Locked) 38.983 8511725486 66
5 Goed (Locked) 38.983 8511728841 46
6 Goed (Locked) 38.983 8511727984 46
7 Goed (Locked) 38.605 8511729144 96

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 42 5.120 64qam 2
2 58800000 42 5.120 64qam 4
3 36000000 42 5.120 64qam 3
4 52000000 42 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 1 0
4 2.0 0 0 0 0

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Op het eerste gezicht zie ik niets vreemds. Staan uw adresgegevens in uw profiel, dan kan een moderator misschien wat dieper in uw modem kijken.

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, maar is ook mijn moeders adres, niet het mijne. Ook per telefoon kon Ziggo niets raars aan de signaalontvangst op het modem ontdekken, maar afgelopen dinsdag en donderdag viel het signaal uit nadat de telefoons waren overgegaan (2 Dect, beide geen signaal meer). Soms helpt een reset van het modem, soms wachten, maar lastig op te lossen als het niet een constant probleem is.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Is er wat te zien in het netwerklog, met name op de tijdstippen dat u problemen had?

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is wat daar staat. Op beide dagen heeft ze het modem na een tijdje gereset (rond 17.00u, probleem was al rond 14.00u)

28-01-2021    17:42:07    critical   

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-01-2021 17:41:33 notice Illegal

Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f145:0082:face:b00c:0000:25de MAC=01:5C:B4:1A:46:86;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-01-2021 17:23:19 warning [AC:22:05:5B:8A:F4][DFS]

Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 48
28-01-2021 17:11:20 notice

TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-01-2021 17:10:13 notice Illegal

Dropped FORWARD packet: src=217.101.234.1 MAC=00:01:5C:B4:1A:46;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-01-2021 17:10:06 notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-01-2021 17:09:43 warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:18 notice

Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-01-2021 16:58:30 notice Illegal

Dropped INPUT packet: src=198.27.92.1 MAC=00:01:5C:B4:1A:46;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


26-01-2021 17:03:27 notice T

R069 start;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-01-2021 17:03:26 notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zou de vaste telefoon niet vermeld moeten staan bij de bekabeld verbonden apparaten trouwens?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het zal er wel niets mee te maken hebben, maar ik zie dat uw wifikanaal in de 5 GHz band door een ontdekt radarsignaal wijzigt. Dat kan kleine wifi onderbrekingen veroorzaken. Zet het op een handmatig vast kanaal in de range 36-48.

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar doe ik dat?  Ah, dat heb ik gevonden...

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Nee, de telefoon is geen netwerkapparaat. De service moet wel actief staan in de modem.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Schermafbeelding 2021-01-31 om 16.15.34.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Ira993 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de vaste telefoonlijn via het modem. Ik kijk graag met je naar een oplossing voor dit probleem. Kun je via een privebericht aangeven wat de postcode en huisnummer is van het adres waarom het gaat? Dan kan ik de verbinding even op afstand voor je nakijken.

Ira993
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aangepast, maar het gebeurt toch nog.

Maandag werd dit gemeld in de historie toen het signaal was weggevallen. Kwam wel snel terug dit keer.

01-02-2021 14:06:27

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

01-02-2021 14:02:07

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=128.14.134.170 MAC=00:01:5C:B4:1A:46;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

01-02-2021 05:08:52

error

DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:41:ac:a6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:1a:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Ira993,

Sorry voor de late reactie.
Door het sturen van zowel privéberichten als openbare, lijkt er iets mis te zijn gegaan.

Gelukkig is er via een andere weg wel contact geweest.
Gaat het inmiddels beter?

Uitgelicht topic