Gisteren belde een bekende uit Curaçao mij. In mijn vaste telefoon werd haar nummer weergegeven als
...3934, gevolgd door nog 8 cijfers.
Ik zou dit nummer kunnen bellen om na te gaan of het werkt, maar dat doe ik nog even niet.
"Begrijpt" iemand dit nummer?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nooit een buitenlands nummer terugbellen of opnemen, als dat een betaald nummer is ben je heel snel heel veel geld kwijt en anders is het fishing of een nepbedrijf, zogenaamd Microsoft of McAfee antivirus of iets dergelijks wat je geld af wil pakken.
Laat ook nooit iemand met hulp op afstand op je computer komen die je niet kent, er kan allerlei software opgezet worden die je wachtwoorden en inlog neemt en je bankgegevens kan hacken en geld over kan schrijven.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nooit een buitenlands nummer terugbellen of opnemen, als dat een betaald nummer is ben je heel snel heel veel geld kwijt en anders is het fishing of een nepbedrijf, zogenaamd Microsoft of McAfee antivirus of iets dergelijks wat je geld af wil pakken.
Laat ook nooit iemand met hulp op afstand op je computer komen die je niet kent, er kan allerlei software opgezet worden die je wachtwoorden en inlog neemt en je bankgegevens kan hacken en geld over kan schrijven.
@Bert wrote:Nooit een buitenlands nummer terugbellen of opnemen, als dat een betaald nummer is ben je heel snel heel veel geld kwijt en anders is het fishing of een nepbedrijf, zogenaamd Microsoft of McAfee antivirus of iets dergelijks wat je geld af wil pakken.
Alleen daarmee heb je deels ook een ander probleem.
A) Je kent mensen in die landen, die mogelijk met een ander toestel bellen
B) Je kent mensen die op vakantie zijn en om bellen vanuit hotel vakantie adres met een lokale telefoon, de reden maakt niet uit.
@Template Dat is waar, maar dat kan je of van te voren afspreken of aankondigen via Whatsapp of via de mail.
Bedankt voor de reacties. Oppassen dus. Maar dit was echt een bekende. Ik heb met haar gesproken en ze vertelde o.a. dat ze een nieuw telefoonnummer had en gaf dat desgevraagd door. Maar het bleek dat ze haar oude nummer gaf. Kortom: niet erg technisch. Maar kent iemand het verschijnsel dat een vaste telefoon het nummer van een beller laat beginnen met 3 puntjes?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.