GJE

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Vreemd gedrag vast bellen, lijn dood na 3x beltoon

Ik heb al tijdje vreemd gedrag met vast bellen, de telefoon gaat 3x over, als je dan opneemt is de lijn dood en blijft dood!

Oplossing is modem reset, dan gaat het weer tijdje goed.....

 

Ik heropen dit topic weer, maar omdat het in archief staat begin ik opnieuw.

 

Had weer een dode telefoonlijn helaas, dus dit heeft niet gewerkt.

"We hebben deze storing in combinatie met jouw type modem (Compal Connectbox) wel op de radar staan. Hier wordt in de komende week op 13 oktober een update voor de modemsoftware beschikbaar die dit oplost". 

 

Heb bericht gestuurd naar Erik P moderator, maar helaas geen reactie gehad.

 

We hebben ondertussen zo ongeveer, behalve nieuwe modem, alles vervangen of geprobeerd.

Ik hoop toch echt dat Ziggo met de oplossing komt, want dit is gewoon vervelend.

36 Reacties 36
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Lotte inderdaad. Enige tijd geleden kwam het vaker langs. Hier na mijn verhuizing opgelost, dus van mij, hoop ik, geen meldingen meer. Ik ben er wel speciaal voor gaan verhuizen... 😉

Nu hopen dat het straks ook goed blijft gaan bij anderen, want het is best vervelend. 

Succes iedereen 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat is toch ook wat @Willem-A1 dat je speciaal voor onze dienst bent gaan verhuizen. Dat noem ik loyaliteit op en top haha 🙂

Fijn dat het sinds je verhuizing verder goed lijkt te gaan. Laten we dat vooral zo houden!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @GJE en @Chris P.

 

Laten we hopen dat dit niet meer voorkomt bij jullie, maar als dit nogmaals optreedt wil ik jullie vragen om het volgende te doen:

 

  • Reset het modem NIET
  • Neem contact op met onze Klantenservice
    • Liefst middels een berichtje hier in dit topic maar buiten kantoortijden en in het weekend kan onze reactie even op zich laten wachten, neem dan contact op via een ander kanaal. (Niet alle collega's bij de Klantenservice hebben toegang tot het escalatie systeem waarin deze voorbeelden worden geregistreerd, veel collega's wel maar niet alle.)
  • Meld wat er aan de hand is en refereer daarbij aan de volgende storing: INC000004176076 Telefonie werkt herhaaldelijk niet
    • NB: deze storing lijkt alleen op het Compal CH7465LG modem achter 1 specifiek type wijkcentrale op te treden (jullie voldoen aan dit signalement!)
  • We zetten jouw gegevens dan door naar het onderzoeksteam en die nemen zo snel mogelijk contact met je op
    • Onderzoek kan alleen plaatsvinden als het probleem nog speelt, vandaar ons verzoek om het modem NIET te resetten
    • Let op! Dubbelcheck of het juiste mobiele nummer van jou in onze administratie staat, je kunt je contactgegevens aanpassen via Mijn Ziggo
Chris P.

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Mark, ik kom niet meer van deze e melding/bericht af, ik heb ondertussen een nieuw modem gekregen en uiteraard geïnstalleerd. Sinds dien geen problemen meer geweest wij kunnen probleemloos bellen en gebeld worden.  Maar net als ok schreef, dese melding heeft schijnbaar een eigen leven gekregen, ik weet niet hoe ik dit teniet kan doen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Chris P.,

 

Goed om te horen! Bedoel je de notificaties van dit bericht? Deze kun je aanpassen/uitzetten bij je profiel 🙂

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Doe ik....

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@GJE @Chris P. Hoe gaat het de afgelopen dagen met de telefoonverbinding? Heeft het probleem zich nog voorgedaan?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@GJE @Chris P. We zijn erg benieuwd hoe de vlag erbij hangt. Hebben jullie de afgelopen dagen nog problemen ervaren? 

Chris P.

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds het nieuwe modem heb ik totaal geen telefoonproblemen meer ondervonden. Alle inkomende en uitgaande verbindingen zijn ok, en mijn internetsnelheid is ook prima dus het probleem lag toch aan het oude modem dat eigenlijk na problemen is gaan geven na een verhuizing en verhogen van de internetsnelheid. Hopelik k komende jaren geen problemen meer.

Marten

Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

Vast bellen met Ziggo is een ramp. De lijn is heel vaak dood en dan weer modem resetten en dan doet hij het weer. Gebeurt te vaak en het vertrouwen is helemaal weg. Speciaal voor dit probleem een nieuwe telefoon aangeschaft. Is het nou zo moeilijk om dit op te lossen Ziggo? Graag eindelijk eens een keer een goede oplossing. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Chris P. Fijn dat het probleem bij jou is opgelost! Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

@Marten Een deel van onze klanten ervaart inderdaad problemen met de vast telefoonlijn. Zoals aangegeven door mijn collega @Mark is dit bij ons in onderzoek. Inmiddels hebben wij voldoende voorbeelden ontvangen en  kijken we naar een oplossing voor dit probleem. Zodra ik hierover een terugkoppeling ontvangen heb laat ik het weten.

Marten

Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

Het gaat nog steeds goed, maar ik wacht liever nog even af voor ik echt ga juichen:-)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Marten Fijn dat het bij jou nog steeds goed werkt! Ik zie dat het storingsticket nog niet is gesloten, het kan dus zijn dat het probleem nog niet volledig is opgelost. Ik laat het weten zodra het storingsticket officieel opgelost is. 

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Tot op heden geen problemen meer gehad, maar om nu te stellen dat het opgelost is lijkt me te snel.....

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@GJE Fijn dat het tot op heden goed werkt! Laten we het topic in dit geval nog even openhouden. 

Marten

Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

We zijn nu weer drie weken verder en nog geen problemen weer gehad. Het lijkt goed dus. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Marten Goed om te lezen! 

Uitgelicht topic