GJE

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Vreemd gedrag vast bellen, lijn dood na 3x beltoon

Ik heb al tijdje vreemd gedrag met vast bellen, de telefoon gaat 3x over, als je dan opneemt is de lijn dood en blijft dood!

Oplossing is modem reset, dan gaat het weer tijdje goed.....

 

Ik heropen dit topic weer, maar omdat het in archief staat begin ik opnieuw.

 

Had weer een dode telefoonlijn helaas, dus dit heeft niet gewerkt.

"We hebben deze storing in combinatie met jouw type modem (Compal Connectbox) wel op de radar staan. Hier wordt in de komende week op 13 oktober een update voor de modemsoftware beschikbaar die dit oplost". 

 

Heb bericht gestuurd naar Erik P moderator, maar helaas geen reactie gehad.

 

We hebben ondertussen zo ongeveer, behalve nieuwe modem, alles vervangen of geprobeerd.

Ik hoop toch echt dat Ziggo met de oplossing komt, want dit is gewoon vervelend.

36 Reacties 36
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @GJE! Jammer dat je tóch weer problemen ervaart ondanks dat het in je vorige topic opgelost leek te zijn. Dat is een flinke domper, zeg 😞

Is het huidige probleem identiek aan het probleem dat je eerder ervaarde met je telefoonlijn? De nieuwe firmware staat inmiddels op je modem en als je nog steeds problemen ervaart kunnen we uitsluiten dat het daaraan ligt. We moeten de oorzaak dan toch elders zoeken ben ik bang. We horen graag!

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Erik,

 

De lijn is helemaal stil, ben niet gebeld zover ik weet, dus ik weet niet of te telefoon 3x overgaat?

Maar wat mij betreft is het hetzelfde probleem.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @GJE , omdat je modem inmiddels onze fix update al heeft ontvangen, ben ik toch even nieuwsgierig naar wat andere zaken.
Heb je mogelijk ook een andere telefoon die je kunt testen nu onze update op je modem staat? Ik ben erg benieuwd of je dit probleem ook ervaart op een ander toestel nu. 

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb twee soms drie toestellen hangen aan de modem.

Als de lijn weer dood is, geen idee wanneer, zal ik alle telefoons beluisteren.

De lijn is vier weken goed geweest, en toen ineens weer dode lijn.

Houd het in de gaten.....

Wordt vervolgd.

Chris P.

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Lijkt heel erg veel op mijn storing, ik krijg dan ook een melding dat er wat op mijn antwoordapparaat staat, echter is er niets op te beluisteren

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @GJE

 

Heb je de afgelopen dagen al de kans gehad een ander toestel te testen?

Mocht je het fijn vinden, ik kan je ook een test toestel toesturen (gratis) waarmee je de lijn nog eens kan testen. 

Als je zelf wil uitbellen, krijg je dan verbinding? En bel je met een mobiel naar je vaste lijn, wat hoor je dan?

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Heb alle toestellen geprobeerd, die werken gewoon.

Maar kan pas echt testen als de lijn weer dood is, en wanneer dat gebeurt weet ik niet, kan soms weken duren voor het weer gebeurt.

Ik begin zelf te denken aan een print breukje in de modem, omdat het in de zomer vaker gebeurde dan nu.

Het blijf zoeken naar de oorzaak.

Zodra de lijn weer dood is ga ik e.e.a. weer testen, voordat ik de modem reset.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Hier ook hetzelfde probleem, ik heb dat al eens eerder aangekaart op het forum (Re: Vaste telefonie werkt niet goed - Ziggo Community), en het leek inderdaad zo rond augustus opgelost te zijn.

Alleen zo vanaf begin oktober speelt dat zo af en toe toch weer. Het kan een paar weken goed gaan en dan ineens gaat het fout, alleen je weet niet wanneer.

Meestal merk je het pas op het moment dat je zelf wil gaan bellen, dan lukt dat niet, de lijn is dan dood. Vorige week werden wij overigens gebeld, maar op het moment dat je dan opneemt, helaas geen verbinding, erg vervelend. 

Nu bellen we eigenlijk tegenwoordig altijd mobiel, de vaste telefoon is in deze tijd iets minder belangrijk, alleen je moet er wel van op aankunnen dat het werkt.

Hier wordt trouwens steeds gesproken over een Connectbox, wij hebben nog de al oude versie Ubee EVW320B, dus ook daar speelt hetzelfde probleem.

Een herstart van het modem lost overigens dit probleem op.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@GJE en @Jamyla , kijk ook eens HIER Dat zegt al wel genoeg denk ik... 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@GJE we horen graag van je. Op het moment dat het gebeurt mag je alles testen, maar reset het modem nog niet. Geef ons op dat moment even een seintje, wellicht kunnen wij iets ontdekken in het modem. Wil je dat doen?

@amvih Wat irritant dat het probleem ook bij jou weer terug is. Ik ben het helemaal met je eens hoor, je moet er gewoon vanuit kunnen gaan dat het werkt. Er is ook niets vervelender dan te ontdekken dat het niet werkt. Helaas moeten we het toch verder onderzoeken. Omdat het bij jou om een ander modem gaat, is het denk ik toch handiger dat we dit via een nieuw topic doen. Wil je deze aanmaken met de link naar jouw oude topic? Dan starten we een onderzoek.

@Willem-A1 Helaas moeten we alles uitsluiten om tot een oplossing te komen. Telefonie is heel beperkt, het werk of het werkt niet. Oorzaken hiervoor kunnen wel heel erg uiteen lopen en daarom moet het stap voor stap gecheckt worden.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Jiri dank. Maar met veel zaken gaat het zo: het werkt, of het werkt niet 😉 Echter is er een tijd geweest dat deze meldingen constant achter elkaar kwamen opdraven, en dat kan toch ook geen toeval zijn lijkt me. Hier speelde dat destijds ook ineens. Zeer vervelend, omdat ik nog veel gebruik maak van mijn vaste telefoon. Ook hier is toen best het e.e.a. uitgeprobeerd, uitgelezen etc. maar dat alles baatte niet. 

Na mijn verhuizing ineens geen last meer. Wel met een nieuw modem, maar de rest is allemaal zo gebleven... 

Begin kritiek:

 

En sorry, als ik zie dat Ziggo weer eens onderzoek gaat doen, krijg ik de rillingen... Want doorgaans moeten mensen dan nog maanden, zo niet zelfs jaren met de ellende zien om te gaan. We zien veel te vaak dat het aandacht heeft, er aan wordt gewerkt, het in onderzoek is, etc. en het daar dan ook bij blijft. 

Einde kritiek. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Willem-A1 Haha, goed punt. Ik bedoel te zeggen dat het bij problemen met de vaste telefoon  redelijk zwart/wit is. Waar je bij internet en tv toch veel verschillende issues kan hebben, is dat bij telefonie veel minder.
We hebben nu een drietal meldingen waarvan het probleem iets op elkaar lijkt, maar ook verschillend is of in ieder geval verschillend ervaren wordt of waarvan het apparatuur afwijkt. Het kan heel goed zijn dat er iets collectiefs speelt, maar ik kan daar helaas niet klakkeloos vanuit gaan. Het is ook niet zo dat de meldingen binnen stromen waardoor dit heel gemakkelijk uit te sluiten valt. Hiervoor is, daar komt die weer, onderzoek nodig. 

Kritiek is natuurlijk prima. Wij zijn ook mensen en maken ook zeker fouten, van kritiek of liever gezegd feedback kunnen we leren. Dit mag je dan ook altijd uiten of terugkoppelen.

In dit laatste ben ik het niet helemaal met je eens. Doorgaans hoeven mensen natuurlijk niet maanden of zelfs jaren te wachten voordat iets opgelost wordt.
Dat je hier op de community vaker tegenkomt dat mensen langer moeten wachten, is niet zo gek. Dit wordt vaak als eindstation gebruikt, voor als mensen het echt niet meer weten. Deze topics krijg jij ongetwijfeld ook onder ogen. In deze specifieke en vaak onbekende problemen, moet er veel uitgezocht worden en dat kost veel tijd. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Jiri je hoeft het ook niet helemaal met me eens te zijn, maar ik zie onderwerpen die al liepen toen ik nog onder mijn oude account plaatste, en deze lopen nu nog. Veel zaken lopen echt veel te lang, en dat vind niet alleen ik... Maar dat weten jullie best. 

En nu loopt het genoemde probleem niet meer zo, dat zie ik ook, maar destijds wemelde het ineens van deze berichten. En vaak was het zo snel als het kwam, ook ineens weer in orde, zonder dat men zaken had aangepakt. Natuurlijk is er voor alles ook wel weer een andere oorzaak te vinden, maar het was gewoon erg opvallend. Des temeer omdat ook ik er tegenaan liep en het ook ineens weer goed werkt in mijn nieuwe woonplaats... 

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Heren, op dit moment is de lijn dood.

U kunt dus even in modem kijken of er iets te zien is.

Als u klaar bent wilt u de modem dan een reset geven.

Gerrit Jan

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@GJE Bedankt voor het melden! Ik heb even gekeken en de lijn was inderdaad down. Dit was weer de eerste keer? Het heeft zich in de tussentijd niet meer voor gedaan? 

GJE
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

klopt, het was een maand geleden geloof ik voor het laatst.

al mijn telefoons waren dood overigens.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat blijft toch een vreemd iets. @Lotte je geeft aan dat je inderdaad kon zien dat de lijn dood was, maar zie je dan ook meer vreemde zaken? Bij mij gebeurde het dus ook regelmatig, maar wat de oorzaak nu was?? En daar zal @GJE ook wel benieuwd naar zijn. 

Chris P.

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds wij een nieuw modem hebben hebben wij geen problemen ondervonden, echter wachten wij met hoera roepen omdat de vorige ook wel eens een maand probleemloos was. Wij hebben er vertrouwen in dat onze problemen werden veroorzaakt door de ouderdom van het vorige modem.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Willem-A1 Het is zeker vreemd! Het signaal op het modem is keurig maar de lijn is down. Er gaat dan iets mis aan onze kant, waar dit precies is, dat moeten we uitzoeken. We maken om deze reden altijd een melding zodat het verder uitgezocht kan worden. Het was een tijdje een bekende issue maar deze zou verholpen moeten zijn. Blijf de onderbrekingen vooral melden, dan kunnen wij daar weer verder mee. 

Uitgelicht topic