1
Vraag
2
Reacties
MartinJo

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voip optie in modem uitgeschakeld

Bij mijn Smart wifi modem is de voip optie uitgeschakeld. Daarom moet ik voor mijn voip telefonie een tweede apparaat gebruiken. Hoe kan ik die voip aanzetten zodat ik mijn voip providers kan toevoegen?

btw, ik heb geen ziggo bellen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zoals eerder aangegeven ondersteunt het SmartWifi modem geen VoIP, alleen telefonie van Ziggo via EuroPacketCable. Van 'voip uitgeschakeld' is geen sprake.

 

Je geeft aan verder te willen met een enkel apparaat, dan is een FRITZ!Box 6660/6690 momenteel de enige optie. Andere opties zijn de huidige situatie behouden of een ATA gebruiken. Ik ga er van uit dat je een analoog toestel op de FRITZ!Box 7170 hebt aangesloten en zo via VoIP belt?

Bekijk in context

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

VOIP bij ziggo gaat alleen via een internet pro aansluiting dus MKB, in je connectbox kan je niets met VOIP.

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het SmartWifi modem ondersteunt geen VoIP, wat bedoel je precies met 'voip optie' en waar zie je dat?

 

Om te kunnen bellen via een VoIP-provider, heb je een SIP-toestel (fysiek/softphone) of ATA (waarop je een analoog toestel kunt aansluiten) nodig.

MartinJo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan, maar ik gebruik al 10 jaar een fritzbox voor voip. ik wil gewoon een kastje minder.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt een FRITZ!Box 6660/6690 aanschaffen, bij Ziggo registreren en vervolgens de gegevens van je VoIP-provider configureren.

MartinJo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat doe ik al 10 jaar, met een 7170?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De 7170 is een DSL-modem + router. Alleen de 6660 en 6690 zijn kabelmodems die bij Ziggo geregistreerd kunnen worden en waar je ook VoIP op kunt configureren. Voor de 7170 heb je altijd een los (Ziggo-)modem nodig.

MartinJo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al jaren voip telefonie via deze Fritzbox met diverse voip providers met een Ziggo internet verbinding. Die Fritzbox kun je ook als gewone switch gebruiken, port LAN 1 is dan de input. Het gaat ermij om dat ik deze werkzame situatie omzet naar een werkende situatie zonder Fritzbox. In het Ziggo modem is voip uitgeschakeld om een voor mij onverklaarbare reden. Waarom zou ik die voip daar hiet mogen configureren?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zoals eerder aangegeven ondersteunt het SmartWifi modem geen VoIP, alleen telefonie van Ziggo via EuroPacketCable. Van 'voip uitgeschakeld' is geen sprake.

 

Je geeft aan verder te willen met een enkel apparaat, dan is een FRITZ!Box 6660/6690 momenteel de enige optie. Andere opties zijn de huidige situatie behouden of een ATA gebruiken. Ik ga er van uit dat je een analoog toestel op de FRITZ!Box 7170 hebt aangesloten en zo via VoIP belt?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

VOIP bij ziggo gaat alleen via een internet pro aansluiting dus MKB, in je connectbox kan je niets met VOIP.

MartinJo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Was er al bang voor:(

MartinJo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Analoog aangesloten, zeker. Ik gebruik de Fritzbox altijd al als ATA. Is in feite de goedkoopste oplossing. Is gewoon jammer dat Ziggo geen VoIP modem verstrekt. Maar alles is duidelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo