EricBoogaard66

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vaste telefoon

Vanmorgen brandde een rood lampje bij telefonie. Ik heb toen alles opgestart en nu branden er geen lampjes meer en zou alles moeten werken. Maar mijn vaste telefoon geeft op het display verbinding controleren. Mijn vaste telefoon doet het niet, ik kan niet bellen en niet gebeld worden.

Is er een telefoonstoring en wat kan anders de oplossing zijn?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@hadedeha supervervelend! Er is momenteel een storing gaande waardoor bellen via de vaste lijn niet gaat zoals het hoort. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je hier al gekeken?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen?gclid=CjwKCAiA3pugBhAwEiwAWFzwdTNoJR8yonvY4508P-mSHFsI...

 

Als er geen storing is, dan is vaak de remedie als volgt:

verwijder de kabel van de telefoon uit het modem > haal het modem gedurende 30 seconden van de stroom en laat het opnieuw opstarten . plug daarna de telefoonstekker weer in het modem.

EricBoogaard66
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik allemaal gedaan, er is geen storing bij mij in de buurt en ik heb ook al alles opnieuw opgestart en de plug eruit gehaald en er weer in gedaan.

groet,

Eric

EricBoogaard66
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En hij doet nog steeds niets.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een moderator komt binnenkort langs in dit topic voor vervolgstappen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@EricBoogaard66 een storing, altijd balen. Je hebt ook net nog contact gehad met een collega via de klantenservice zie ik, wat gaf die aan?

Kan je anders je modem eens volledig ontkoppelen, ook van het aansluitpunt? Dus de coaxkabel even loshalen en dan weer koppelen? Haal ook even de telefoonkabel aan beide kanten (toestel en modem) los, koppel ze na 30 seconden weer en check het aub nog eens. 

Hoe gaat het dan? 

EricBoogaard66
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben op dit moment op mijn werk, thuis als ik vanmiddag thuis ben zal ik het eens proberen. Maar nu hoor ik via het nummer van Ziggo, dat er bij mij in de buurt storing is met de vaste telefoon.

Groet

Eric

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@EricBoogaard66 ja, je hebt gelijk: dit is hier nu bekend.

Er wordt aan gewerkt, wordt vervolgt! 

hadedeha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier in 7327DK hetzelfde probleem. Eerst knipperde het roode telefoontje. Na doorlopen van het stappenplan is er nu helemaal geen telefoontje meer en bellen/gebeld worden lukt ook niet.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@hadedeha supervervelend! Er is momenteel een storing gaande waardoor bellen via de vaste lijn niet gaat zoals het hoort. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. 

hadedeha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem blijkt hier opgelost te zijn. Bedankt!

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@hadedeha Dat klinkt me als muziek in de oren! Dankjewel voor de update, ik wens je nog een mooie dag toe! 

royalenfieldnl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Judith @Jacob  Ik heb dit nu al voor de 2e keer op rij (20230308/09) - 's ochtends zie ik het rode lampje op het modem branden en telefoon doet het niet. Na resetten van het modem werkt het weer. Maar dit is geen oplossing voor lange termijn. Je weet ook niet hoelang de telefoon al buiten gebruik is.


Het probleem is dus nog niet opgelost, tenminst niet voor mij (postcode 7339 smartwifi connectbox)

royalenfieldnl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Judith  waarom wordt/werd dit niet gemeld bij de storingen?

bcarriere

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb gisteren hetzelfde probleem gehad. Via contact met Ziggo van alles gedaan (na 3 uur met hen aan de lijn te hebben gehad mocht het niet baten), hun voorstel was om uiteindelijk een monteur te sturen. Tot onze verbazing werden we gisteravond gebeld op ons vaste nummer.... het werkte dus weer. Het probleem zat bij ziggo. Zij moeten het dus oplossen.

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

@royalenfieldnl heel terecht dat je dat vraagt. Deze staat op Storingen en onderhoud | Klantenservice | Ziggo bovenin. Storingen van grotere omvang worden anders weergegeven dan op adres. Ik kan me voorstellen dat je dit niet direct ziet en zal mijn collega's erop attenderen dat hier makkelijk overheen gelezen wordt. 

Uitgelicht topic