Onlangs heb ik het nieuwe modem geinstalleerd (sagecom smartwifi; zwart). Sindsdien werkt min vaste telefoon niet (bellen en gebeld worden). Ik heb ingelogd op http://192.168.178.1/ Daar is de vaste telefonie groen met een vinkje aangegeven. Ik heb het modem gereset en alle aansluitingen gecontroleerd. Toch kan ik niet bellen of gebeld worden op mijn vaste lijn.
Hoe kan dat? De vaste telefoon werkte nog wel bij het 'oude', witte modem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen Luca01,
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad al eerder telefoonpoort 1 en 2 geprobeerd. Geen verschil helaas.
Maar je advies om met een nieuw kabeltje te verbinding te testen heb ik gedaan. En ja, toen kreeg ik wel een bel-signaal. Het lijkt dus te zitten in de telefoonkabel tussen het modem en de telefoon. Deze heeft een paar 'koppelstukken'. Daar heb ik niet aan gezeten toen ik het nieuwe moden installeerde (want alles werkte), maar ga ik nu toch controleren.
Bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @EllySchreur ,
Heb je al telefoonpoort 1 en 2 beide geprobeerd? Daarnaast zou je ook nog een nieuw kabeltje tussen je telefoon en het modem kunnen proberen, heb je dit ter test al gedaan?
Heb je de mogelijkheid een ander vast toestel te proberen?
Dan is de omzetting niet goed verlopen.
Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.
Hi @EllySchreur, welkom op de Ziggo Community!
Wat gek dat telefonie nog niet werkt op het nieuwe modem. Het meest opvallende is dat je aangeeft dat het nog wel werkt op het oude modem, dan ben ik inderdaad net als @Bert geneigd te zeggen dat er iets is misgegaan bij het omzetten. Ik ben de gegevens ingedoken en zie vooralsnog geen bijzonderheden: Gisteren is het nieuwe modem volledig actief komen te staan en telefonie staat er op geactiveerd.
Gezien gisteren alles 'pas' goed is komen te staan; wil je voor de zekerheid je oude modem ontkoppelen en nog eenmaal je nieuwe modem opnieuw opstarten om te kijken of het dan werkt?
Goedemorgen Luca01,
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad al eerder telefoonpoort 1 en 2 geprobeerd. Geen verschil helaas.
Maar je advies om met een nieuw kabeltje te verbinding te testen heb ik gedaan. En ja, toen kreeg ik wel een bel-signaal. Het lijkt dus te zitten in de telefoonkabel tussen het modem en de telefoon. Deze heeft een paar 'koppelstukken'. Daar heb ik niet aan gezeten toen ik het nieuwe moden installeerde (want alles werkte), maar ga ik nu toch controleren.
Bedankt!
Goedemorgen Alex,
Dit klopt met de gegevens die op de website http://192.168.178.1/ staan.
Ik heb vanmorgen de verbinding getest met een andere (en kortere) tel-kabel: en dat werkte.
Ik ga nu de koppelingen in de (lange) verbinding met de huistelefoon testen en verbeteren.
ZIe ook mijn reactie aan @Lucas01.
Bedankt.
Hoi @EllySchreur ,
Hoelang is die kabel? Het beste is om hooguit 1, maar het liefst helemaal geen koppelstukken te gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.