Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb er geen zin in om iedere keer alles te moeten resetten om mijn vaste telefoon te gebruiken. Ik gebruik ‘m zelden maar heb ‘m wel nodig!
En op zo’n moment baal je dat je alles wéér moet resetten, terwijl je daar dan juist geen tijd voor hebt!
Wie weet een alternatief om mijn mobiel die ik dan nergens kan vinden op te piepen?
Of waar ligt deze regelmatig terugkerende storing aan? Wordt dit onderhoud verwaarloosd door Ziggo?
**Verwijderd**. Ik had de klacht niet goed gelezen.
DennyW
Als je met “alles” resetten bedoelt dat je alleen de Ziggo-modem reset, dan zou je mogen concluderen dat jouw telefoontoestel geen blaam treft. Maar als je ook tevens de telefoon reset, dan weet je niet zeker of het modem of het Ziggo-netwerkt/telefoniedienst wel de schuldigen zijn.
Kan je aangeven wat je precies reset en welke zaken je al gecontroleerd hebt of hebt kunnen uitsluiten? Welke acties heb je al ondernomen om het probleem op te lossen?
Modem gereset. En telefoon geeft nog steeds geen sjoege!
Kan dus niet bellen! Wel gebeld worden.
Resetten moet door helpdesk gebeuren. Maar dat komt nooit uit als je even noodzakelijk en gehaast je telefoon wil gebruiken.
P.S. dit komt dus regelmatig voor!
P.S. Ik heb zo’n heel goedkoop telefoontje van Ziggo. Zit geen resetknop oid op.
Dit lijkt mij iets dat Ziggo alleen kan oplossen.
Goedemorgen @Djoan en welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de vaste telefoonlijn. Ik heb de verbinding even bekeken en die ziet er verder goed uit. De vaste lijn op het modem dient op dit moment dan
ook operationeel te zijn. Op het moment dat je vaste lijn het niet doet raad ik aan het volgende te doen.
Hoor je nog niets? Controleer dan in de instellingen van het telefoontoestel of deze ingesteld staat op Tone signalering en niet op Pulse. Indien Pulse staat ingesteld zou dat verklaren waarom je wel gebeld kunt worden maar niet zelf kun uitbellen.
Maak anders gebruik van dit online stappenplan om andere mogelijke oorzaken nog uit te sluiten.
Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is, anders helpen wij je hier graag verder.
Ik heb precies hetzelfde probleem, al zeker meer dan een jaar. Eens in de paar maanden kan je ineens niet meer bellen met de vaste lijn, er is geen kiestoon. Je hoort wel de toontjes van het gekozen nummer. Ik kan nog wel gebeld worden, dus de lijn zou goed moeten zijn.
Aangezien er nu drie mensen thuis bezig zijn met school en werk, kan ik niet weer de hele boel gaan resetten. Echt heel vervelend elke keer.
Hi @AM0001!
Al meer dan een jaar hetzelfde probleem?! Dan moet er toch zo langzamerhand wel een oplossing voorkomen. Zeker met thuiswerken kun je niet continu alles resetten!
Mocht het probleem zich nou weer voordoen, wil je dan bovenstaande stappen van mijn collega doorlopen? Dan moet het vast en zeker goed komen!
Ik had ook soortgelijke problemen. Ik heb een schakelklok op het ziggokastje gezet. Iedere nacht om 4 uur gaat de stroom er af en een minuut later gaat de stroom er weer op.
Daarna nooit meer problemen gehad met bellen.
@Piet78 kijk, nog zo'n goede tip! Dankje voor het delen!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...