1
Vraag
2
Reacties
HelCo

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vaste telefoon, blokkeren van nummers inkomende gesprekken

Het betreft mijn vaste telefoon.

Ik wordt steeds gebeld door een bepaald nummer.

Graag zou ik dit nummer willen blokkeren.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit is geen functie die Ziggo aanbiedt, maar is wel mogelijk op bepaalde typen (DECT-)toestellen van Panasonic en Siemens.

Bekijk in context

HelCo
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nou ja, de oplossing is dat Ziggo geen oplossing heeft.

Nogmaals iedereen bedankt.

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit is geen functie die Ziggo aanbiedt, maar is wel mogelijk op bepaalde typen (DECT-)toestellen van Panasonic en Siemens.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@tobiastheebe bij telefonisch overlast kan Ziggo wel degelijk in grijpen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/telefonische-overlast 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is echter niet hetzelfde als zelf elk gewenst nummer (of eventueel een netnummer) kunnen blokkeren.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Eens, maar omdat topicstarter aangeeft: 

Ik wordt steeds gebeld door een bepaald nummer. 

 

Lijkt mij de kans best aanwezig dat het om telefonisch overlast kan gaan natuurlijk.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als TS over een geschikt toestel beschikt, is er de mogelijkheid om zelf het betreffende nummer te blokkeren, anders zou dit inderdaad verder door Ziggo in behandeling moeten worden genomen.

HelCo
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt iedereen voor de reacties.

Helaas mij toestel heeft die optie niet.

Jammer dat Ziggo de service 'blokkeren' niet biedt.

'Overlast' vind ik in dit geval wel erg ver gaan.

Nogmaals Bedank iedereen.

 

Onra

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De 'hulp' die Ziggo biedt is nogal beperkt. 
Je moet:
1/ een volledig logboek bijhouden van de inkomende ongewenste gesprekken gedurende twee weken (en met het telefoonnummer van een gemiste oproep kunnen ze geen onderzoek starten).  Is onze telco niet in staat om z'n eigen loggegevens te lezen?
2/ Buitenlandse nummers worden sowieso uitgesloten van onderzoek.

Ikzelf heb nogal last van 1 of ander 0049 nummer wat mij regelmatig belt. Voorheen (bij vorige provider) kon ik dit nummer domweg blokkeren op m'n Fritzbox modem/router. Helaas biedt de ziggo box deze feature niet. Gebruik maken van de Ziggo hulp is ook zinloos (buitenlands nummer)
Misschien dat Ziggo te porren is om een inkomend-nummer-blokkade functie toe te voegen aan MijnZiggo? (zelfs IT dinosaurus KPN biedt die functie inmiddels 🙂

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Of je kiest voor zoiets en kan tot 1000 nummers zelf blokkeren? https://www.panasonic.com/nl/consumer/telefoons/dect-telefoons/kx-tgh713.specs.html 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik gebruik een KX-TGD310. Naast specifieke nummers kunnen ook reeksen van nummers geblokkeerd worden.

Onra

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Alhoewel ik dol ben op gadgets is een investering van een aaardig wat euro's voor een basestation + antwoordapparaat en drie handsets ter vervanging van een net een jaar geleden gekocht philips-gigasetje mij nu nog wat te gortig voor een functie die inmiddels door aardig wat andere telco's gewoon geleverd wordt.

zie bijv. https://www.kpn.com/service/bellen/nummer-blokkeren.htm 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Onra

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Haha, te leuk, ga ik proberen.
En via https://www.amazon.com/dp/B07QKTW9SH?ref_=cm_sw_r_cp_ud_dp_C5DPW961V7GEAA5WCCN3 kom je ook nog aan een redelijk fatsoenlijk leesbare handleiding.

HelCo
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nou ja, de oplossing is dat Ziggo geen oplossing heeft.

Nogmaals iedereen bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo