1
Vraag
2
Reacties
MasterWayZ

Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Vaste telefoon aanraders zakelijk

Goedemiddag,   Onlangs heb ik gewisseld van Ziggo particulier naar Ziggo Zakelijk  Hierbij een extra (tweede) telefoonlijn voor de zaak. Heeft iemand aanraders van hoe deze het beste te gebruiken is? De meeste telefoons die ik makkelijk te gebruiken vind zijn VoIP telefoons (dus met een mooi kleurendisplay, extra sneltoetsen) maar dan lopen de kosten erg op.   Wat raden jullie aan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je kunt een analoog toestel naar wens aansluiten, bijvoorbeeld van Panasonic of Siemens (Gigaset), deze fabrikanten hebben beide een reeks van (DECT-)toestellen. Belangrijk is dat het toestel FSK ondersteunt voor nummerherkenning (CLI).

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je kunt een analoog toestel naar wens aansluiten, bijvoorbeeld van Panasonic of Siemens (Gigaset), deze fabrikanten hebben beide een reeks van (DECT-)toestellen. Belangrijk is dat het toestel FSK ondersteunt voor nummerherkenning (CLI).

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Bedankt! Misschien enige aanraders?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Misschien kun je het beste zelf even rondkijken op de sites van Panasonic en Siemens.

 

Zelf gebruik ik een Panasonic KX-TGD310, deze heeft geen kleurenscherm maar wel zeer goede leesbaarheid en bevalt zeer goed.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Zoek je een bedrade bureautelefoon of meerdere bureautelefoons of een draagbare DECT telefoon of meerdere?

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Bedraade bureautelefoon, dus geen standaard handheld telefoon zoals de KX-TGD310 van hierboven.

(Bijvoorbeeld de Gigaset T480HX (als voorbeeld, zo'n uiterlijk als je begrijpt wat ik bedoel).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De T480HX kan op een analoge (POTS-)lijn aangesloten worden, wel prijzig. Wat vind je van de DA710?

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

DA710 is ook een goed model.

Dit is even toekomstig denken, misschien werkt een Grandstream HT813 ook. Telefoon van het modem dan in de FXO poort en de HT813 koppelen aan FreePBX. Dan kan ik VoIP telefoons gebruiken en ook eventuele interne functies mocht er uitgebreid worden. Of zeg ik nu allerlei onzin?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Toevallig was er laatst al een topic over de HT813.

 

Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om de tweede POTS-lijn van het modem te koppelen aan de FXO-poort van de ATA en de lijn op die manier te koppelen aan een PBX, maar dit maakt het geheel wel significant complexer.

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

De reden van mijn complex voorstel is omdat ik al FreePBX heb draaien intern 🙂

Vandaar dat ik vraag of dit mogelijk is. Zo ja, dan weet ik wat mij te doen staat.

Ik krijg ervan mee dat het op deze manier moet werken (mits de lijn van het modem in de FXO poort gaat) als ik het goed begrijp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb een jaar of twee geleden wel een testomgeving gehad met FreePBX (op een VM) maar heb alleen een eenvoudige ATA met FXS-poort. Ik kon toen een PTT-toestel uit 1982 (T65 TDK) bellen via een softphone op mijn PC.

 

Je zou de tweede lijn van het modem inderdaad aansluiten op de FXO-poort en een SIP-account voor die poort aanmaken op de PBX. Verder zou je de handleiding van Grandstream moeten raadplegen.

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Super bedankt allen, voor de meeste gebruikers is het opgegeven antwoord het beste, dus deze heb ik als oplossing neergezet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo