1
Vraag
2
Reacties
Rennie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vaste telefonie tweede nummer

Op mijn Gigaset C430A GO (IP telefoon) heb ik 1 vaste Ziggo lijn. Ik heb nu via Ziggo ook een 2e vaste lijn of eigenlijk een 2e nummer. (lang verhaal kort: verhuizing schoonouders willen nummer niet kwijt, aangezien ze op tijdelijk adres zitten).

Ik heb dus 2e nummer. Echter als ik dit nummer belt hoor ik wel de juiste toon, echter mijn siemens telefoons gaan niet over ("rinkelen niet"). Moet ik hiervoor nog iets aparts configureren in de settings vsn de Gigaset Go? Ik heb nl. geen idee waar ik dit aan kan passen.(herstart van router, gigaset etc heb ik al uitgevoerd)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Rennie

Als je (als particulier) twee lijnen / nummers hebt via Ziggo, dan “moet” je op beide TEL-aansluitingen een (analoog) telefoontoestel aansluiten. Één toestel op TEL-1 en het tweede toestel op TEL-2 (op het Ziggo-modem). De nummers komen niet gecombineerd op een en dezelfde TEL-uitgang.

**EDIT**
Moet staat tussen aanhalingstekens omdat je eigenlijk niets moet; je bent niet verplicht dit nummer te gebruiken of er mee opgebeld te worden. Als je geen tweede toestel aansluit, dan blijft alleen het nummer “inleven” zodat dat dit inde toekomst weer geporteerd kan worden.

Bekijk in context

2 Reacties 2
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Rennie

Als je (als particulier) twee lijnen / nummers hebt via Ziggo, dan “moet” je op beide TEL-aansluitingen een (analoog) telefoontoestel aansluiten. Één toestel op TEL-1 en het tweede toestel op TEL-2 (op het Ziggo-modem). De nummers komen niet gecombineerd op een en dezelfde TEL-uitgang.

**EDIT**
Moet staat tussen aanhalingstekens omdat je eigenlijk niets moet; je bent niet verplicht dit nummer te gebruiken of er mee opgebeld te worden. Als je geen tweede toestel aansluit, dan blijft alleen het nummer “inleven” zodat dat dit inde toekomst weer geporteerd kan worden.

Rennie
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helemaal helder. Dank je wel voor de snelle reactie!  Het gaat er meer om dat mijn schoonouders hun nummer niet kwijt raken (doorlooptijd tussen verhuizing en oplevering nieuwe huis was te lang om nr. porteren, dus tijdelijke oplossing was dit nummer bij ons erbij zetten. Beste optie is dus een apart toestel aansluiten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo