1
Vraag
2
Reacties
Basraaf

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast telefoonnummer overzetten van mijn contract naar dat van mijn vader

LS,

 

ik heb het huis van mijn vader overgenomen en daarmee het vaste telefoonnummer. Mijn vader heeft een nieuw ziggo abonnement en wij zouden graag 'mijn' vaste telefoonnummer overzetten naar 'zijn' nieuwe ziggo contract.

Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

 

Mvg,

Bas. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ook bedankt voor je aanvulling, al had dit ook in je afgesloten Community profiel gekund. Nu heb ik verband met de privacy van je vader, zijn gegevens verwijderd 😉

Waarschijnlijk heb ik ook goed nieuws wat betreft het overzetten. Het is niet gebruikelijk, maar we hebben e.e.a. in gang gezet om dit toch te bewerkstelligen. Het kost ook wat tijd, want dit verzoek kent drie stappen:

1) Het veiligstellen van het telefoonnummer dat jij nu hebt ( en je vader weer terug wil).
2) Het opzeggen van vast bellen op je eigen account ( door het veiligstellen van het telefoonnummer gaat het telefoonnummer niet meteen naar iemand anders)
3) Als stap 1 en 2 zijn doorlopen, kunnen we een verzoek doen om het nummer over te zetten.

Als alles volgens plan gaat, kunnen we na het weekend een vinkje zetten achter stap 1 en 2. Stap 3 kunnen we dan inzetten 🙂

 

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@Basraaf: Even een update: bovenstaande is gelukt. Je vader kan weer bellen met zijn oude vertrouwde telefoonnummer 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik vrees dat dat niet mogelijk is. Het ging fout bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Dit had verhuisd moeten worden naar het nieuwe adres van uw vader en u had zelf een nieuw abonnement moeten afsluiten. Maar misschien kan een moderator iets slims bedenken. Staan uw contactgegevens, postcode en huisnummer, in uw profiel? Dan het juist dossier erbij gepakt worden.

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jazeker, wellicht ter aanvulling. Mijn vaste telefoonlijn kan komen te vervallen.

 

Ben benieuwd naar een slimme oplossing.

 

Alvast bedankt,

Bas.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Basraaf,

Fijn dat er in dit topic al een reactie staat. Al vrees ik -net als Jan- dat het overzetten van het nummer helaas niet mogelijk is.

Onder de noemer '' niet geschoten is altijd mis'' kunnen we natuurlijk wel kijken wat mogelijk is. Want ik begrijp je vader ook is verhuisd? Heeft hij nu een telefoonnummer met hetzelfde kengetal dan dat hij had? En kun je zijn adres tussen haakjes in je Community adres zetten?

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, mijn vader zijn gegevens : telefoonnummer -edit- én nieuwe adres -edit-.    Klant nummer : -edit-.

 

Bedankt voor jullie hulp!

 

Mvg,

Bas

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ook bedankt voor je aanvulling, al had dit ook in je afgesloten Community profiel gekund. Nu heb ik verband met de privacy van je vader, zijn gegevens verwijderd 😉

Waarschijnlijk heb ik ook goed nieuws wat betreft het overzetten. Het is niet gebruikelijk, maar we hebben e.e.a. in gang gezet om dit toch te bewerkstelligen. Het kost ook wat tijd, want dit verzoek kent drie stappen:

1) Het veiligstellen van het telefoonnummer dat jij nu hebt ( en je vader weer terug wil).
2) Het opzeggen van vast bellen op je eigen account ( door het veiligstellen van het telefoonnummer gaat het telefoonnummer niet meteen naar iemand anders)
3) Als stap 1 en 2 zijn doorlopen, kunnen we een verzoek doen om het nummer over te zetten.

Als alles volgens plan gaat, kunnen we na het weekend een vinkje zetten achter stap 1 en 2. Stap 3 kunnen we dan inzetten 🙂

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@Basraaf: Even een update: bovenstaande is gelukt. Je vader kan weer bellen met zijn oude vertrouwde telefoonnummer 🙂

Basraaf
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super bedankt voor je hulp en aan de ziggo medewerkers die dit mogelijk hebben gemaakt. Mijn vader is heeeeeel erg blij.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo