Vraag
Reacties
Oplossing
edwin86
Level 1

Vast nummer van Skype overnemen

Ik las net vandaag dat Skype vanaf mei stopt. Ik heb daar een vast 030-nummer en zou die graag willen bewaren. Op de website van Microsoft (https://support.microsoft.com/nl-nl/skype/hoe-zet-ik-mijn-skype-nummer-over-naar-een-ander-bedrijf-b...) staat dat je contact moet opnemen met je provider om dat nummer over te laten nemen, maar net gebeld en de klantenservice lukte het niet. Wat zou een andere manier zijn om mijn telefoonnummer toch te houden?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Wat @rvk1 aangeeft klopt. De gegevens binnen je Community profiel waar ''Privé'' achter staat, kan je gewoon invullen. Ik ben bang dat het niet mogelijk is om vanuit ons nummerbehoud aan te vragen voor een Skype nummer. De reden waarom licht ik toe in deze post. 

Overstappen met Nummerbehoud tussen twee providers wordt overzien door de vereniging COIN. Dit is een samenwerkingsverband van telecomaanbieders die actief zijn op de Nederlandse markt. Op de website van COIN vind je meer informatie over het overstappen met nummerbehoud. Hier vind je een lijst van alle leden die meedoen. Helaas staat hier geen Microsoft of Skype tussen.  Je kan je vraag het beste bij Microsoft stellen. Zo kan je checken of zij nog opties hebben om je nummer veilig te stellen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Tjeerd85
Level 14

Ziggo kan dit alleen als je kerngetal ook 030 is, anders kan het via een voip aanbieder. 

edwin86
Level 1
Topicstarter

Mijn kerngetal is ook 030, maar het probleem dat de klantenservice was dat ze alleen andere providers (zoals KPN) konden selecteren bij het overnemen van een telefoonnummer, Skype stond niet bij hun optie als provider.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Dan kan een moderator vast meer voor je betekenen, vul hiervoor je postcode+ huisnummer in in je profiel, een moderator komt meestal binnen een aantal werkdagen langs. 

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @edwin86, welkom op de Community!

En wat goed dat je het Skype nummer wilt overnemen. Om te onderzoeken of dit mogelijk is, heb ik meer informatie nodig. Vul je adresgegevens en het nummer dat je wilt overnemen in binnen de instellingen van je Community Profiel. Laat hier opnieuw een bericht achter als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik vanaf daar even verder! 

0 Kudos
edwin86
Level 1
Topicstarter

Hi @Shane , bedankt voor je reactie! Het liefste zet ik niet al mijn persoonlijke gegevens hier in een forum. Zou je eens willen kijken of het überhaupt mogelijk is om een nummer van Skype over te nemen naar Ziggo? Het gaat dus om een 030 - nummer dat nu is gekoppeld aan mijn Skype account.

0 Kudos
rvk1
Level 6

@edwin86  schreef:

Het liefste zet ik niet al mijn persoonlijke gegevens hier in een forum.

De gegevens met "(privé)" erachter zijn niet zichtbaar uit je Profiel gegevens en kunnen alleen door de moderators gezien worden (ter verificatie van je identiteit en abonnementsgegevens.

Wel een raar verhaal dat Ziggo alleen een nummer van standaard providers over kan nemen. Nummer porteren zou gewoon een recht moeten zijn volgens de wet. (overigens is een accountje bij CheapConnect goedkoper dan telefonie bij Ziggo, maar dan moet je toestel wel Voip aankunnen)

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Wat @rvk1 aangeeft klopt. De gegevens binnen je Community profiel waar ''Privé'' achter staat, kan je gewoon invullen. Ik ben bang dat het niet mogelijk is om vanuit ons nummerbehoud aan te vragen voor een Skype nummer. De reden waarom licht ik toe in deze post. 

Overstappen met Nummerbehoud tussen twee providers wordt overzien door de vereniging COIN. Dit is een samenwerkingsverband van telecomaanbieders die actief zijn op de Nederlandse markt. Op de website van COIN vind je meer informatie over het overstappen met nummerbehoud. Hier vind je een lijst van alle leden die meedoen. Helaas staat hier geen Microsoft of Skype tussen.  Je kan je vraag het beste bij Microsoft stellen. Zo kan je checken of zij nog opties hebben om je nummer veilig te stellen.

rvk1
Level 6

@Shane Ik zie CheapConnect (handelsnaam van Aeacus B.V.) ook niet in die lijst van "alle leden" staan. Raar.

@edwin86 Je zou het dus nog bij CheapConnect kunnen proberen. Die geven aan:

"Ja, het is wettelijk geregeld dat u uw nummer mag meeverhuizen naar een andere aanbieder."

https://www.cheapconnect.nl/hulp/faq/

Of zij het ook echt voor elkaar kunnen krijgen weet ik niet.

0 Kudos
edwin86
Level 1
Topicstarter

Bedankt, dan ga ik daar even kijken!

0 Kudos
retep_
Level 5
rvk1
Level 6

@retep_  Ja, ik zag ook Voys niet staan maar die vallen dan weer onder VoipGrid.

Overigens staat er bij Ziggo zelf weer vrolijk het volgende:

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/voip

3. Je bent je bestaande telefoonnummer(s) kwijt

Dat is een heel oud fabeltje; ook wanneer je overstapt op VoIP kun je gewoon je bestaande telefoonnummer(s) behouden. Sterker, je hebt volgens de wet recht op behoud van je nummer en je provider regelt de overstap. Dus ook als je overstapt op bellen via internet.

0 Kudos
retep_
Level 5

tja, het zou gewoon moeten werken, als Ziggo ergens in hun systeem moeten invullen waar het telefoon nummer vandaan komt,  is op de zelfde manier zoeken als ik net heb gedaan voor mijn cheapconnect nummer toch niet zo moeilijk (zou je denken ) 

0 Kudos
rvk1
Level 6

@retep_  Het probleem zal hier zijn dat ze het doen via het "centrale porteerplatform" van COIN (€ 2.000,- om je daar aan te sluiten, wat de meeste Nederlandse providers gedaan hebben).

Als ze het op een andere manier moeten doen, wat zeker ook wel mogelijk is (want Microsoft kan het ook), dan moeten ze wat meer moeite doen. En daar willen ze waarschijnlijk niet aan 😉

0 Kudos