W.Schram

Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Vast bellen werkt weer niet

Afgelopen jaar ook een topic gestart over dit onderwerp. Vast bellen en gebeld worden werkt opeens niet meer, alleen na het opnieuw starten van de modem. Het heeft 3 maanden goed gewerkt na het installeren  van nieuwe kabels. Dit is een lastig probleem, wat wel nu is opgevallen dat ook sinds 3 dagen de E48-52  storing is teruggekomen dit komt voor bij alle zenders maar met name NPO1,2 en 3 het meest, dit gebeurt dan één keer per avond volgens mij was dat de andere keren ook zo afgelopen jaar. Her lijkt als deze storing opeens komt na maanden dat dan ook opeens de vaste telefoon ook uitvalt en dan niet meer automatisch wordt gestart! 

7 Reacties 7
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @W.Schram,

Erg jammer dat er opnieuw problemen zijn met de vaste telefoonlijn en dat deze vanuit het niets niet meer werkt. Ik begrijp dat een reset van het modem het weer oplost, maar natuurlijk hoort het niet zo te zijn dat je deze handeling continu moet uitvoeren voor een werkende telefoonlijn.. Het heeft dus 3 maanden lang zonder problemen gewerkt na het aansluiten van nieuwe kabels? Welke kabels heb je destijds allemaal vervangen?

Met betrekking tot het televisieprobleem en de foutmelding die je regelmatig ziet kan ik aangeven dat de E48-52 melding wijst in de richting van een probleem met het coaxsignaal. Heb je de bekabeling richting je mediabox misschien ook al eens vervangen? En kun je misschien in beeld brengen (met een foto) hoe alles zit aangesloten bij je thuis inclusief je hoofdaansluiting? 

We horen graag van je!

W.Schram
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Erik,

Van Mariska (ziggo) onderstaande 3 maanden geleden ontvangen. (k heb je voor alle zekerheid een nieuwe coax kabel, splitter en RJ11 (telefoonkabel) toegestuurd zodat we dit alles in 1 klap uitsluiten. )

Aansluitingen zie foto, modem meteen aan de splitter, coax kabel via versterker, daarna meteen een coaxkabel naar de Receiver, daarna 4K HDMI naar de TV.

De coax kabels zijn allemaal 4K. met de juiste aansluitingen.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ziet er keurig uit, @W.Schram! De E48 melding krijg je naar voren op een eigen mediabox, klopt dat? Wat voor type is dat? Zie je ook dergelijke (fout)meldingen voorbij komen op de Mediabox XL die je ook thuis hebt staan? Mogelijk kun je nog wat ‘spelen’ met de poorten op de versterker en er zo voor zorgen dat je eigen mediabox meer signaal krijgt en misschien los je het daarmee op!

Qua telefonie is het moeilijk om te zeggen waar het fout gaat, omdat je modem prima online staat en de afgelopen dagen ook niet offline is geweest. Je kunt overwegen een fabrieksreset te doen op het modem door de kleine reset knop op de achterzijde van het apparaat ingedrukt te houden gedurende 30 seconden. Let wel: hiermee herstel je alle standaardinstellingen mocht je bepaalde settings gewijzigd hebben.

W.Schram
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Ik gebruik de Mediabox XL niet, is geen prettig apparaat om mee te werken.

Gebruik al jaren na tevredenheid een Humax na al 4 jaar de 5400 kan zelf opnemen en terug kijken wat en wanneer wij willen.

Verder wonen wij in een doodlopende staat waar niet iedereen bij Ziggo lid is, daardoor is het internet zeer stabiel tot snel, eigenlijk vanaf de start hier in dit huis vanaf 1992 met Multiweb enz. geen problemen in al die jaren nog maar 2x storing geweest die langer duurde dan een dag.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

We zullen toch even verder moeten puzzelen, @W.Schram Anders ben ik bang dat er niets verandert. Hoe gaat het als je de Humax op een andere poort van de versterker aansluit? En is een fabrieksreset op je modem nog gelukt?

W.Schram
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Beste Rikst, wil even afwachten de telefoon (vaste lijn) werkt nu nog goed, controleer het nu elke week even en wil wachten tot er weer E48/52 meldingen komen op de tv, kan weer een paar maanden duren zoals elke keer daarna meteen telefoon controleren of deze nog verbonden is, indien niet dan komt het echt na de E-meldingen op de TV. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Prima, @W.Schram! Laten we dan eerst maar hopen dat het probleem voor lange tijd wegblijft. Als onze hulp hier nodig is horen we dat uiteraard graag van je 

Uitgelicht topic