Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Vast bellen opzeggen

Beste support,

 

Vast bellen is overbodig geworden; de vaste toestellen zijn verwijderd. We maken hier volop gebruik van de combinatievoordelen Vodafone/Ziggo. Zou iemand vast bellen kunnen uitschakelen in ons abonnement ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor je uitgebreide toelichting! Ik heb de betreffende order erbij gepakt. Er geldt inderdaad een maximum van 5 digitale tv producten. Doordat je over bent gegaan naar een nieuw pakket uit een nieuw portfolio, krijg je automatisch een digitale tv product in bruikleen erbij. Omdat je al 5 smartcards in bezit had en de maximum op 5 zit, kwam de Mediabox XL ter vervanging van deze smartcard. Hiermee blijf je op 5 producten staan. 

Wat betreft telefonie: dat heb ik per direct voor je opgezegd. De opzegbevestiging volgt per e-mail. 

Bekijk in context

26 Reacties 26
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb zojuist jouw vraag bij de moderators neergelegd.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ha Eddie,

 

Vast Bellen zeg je zelf het snelst op via onderstaande link. Zet het schuifje bij 'Bellen' op 'Uit' (onderaan de pagina) en vervolg je weg aldaar 🙂

 

https://shop.ziggo.nl/inlifesales/

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik wilde net even kijken of dit inderdaad eenvoudig via Mijn Ziggo kan worden aangepast, wij hebben nog steeds Volop Bellen. Het lijkt erop dat Ziggo e.e.a. heeft aangepast wat in mijn geval tegenstrijdige resultaten oplevert, ik deins dan heel snel terug.

 

20220506-01.PNG20220506-02.PNG

 

@Eddie the Eagle Zie jij iets soortgelijks?

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ok, bij mijn vorige 'wijziging' via de portal werd spontaan een smartcard mee ge-deactiveerd, dus ben een beetje huiverig. En maar geen dubbele acties, dus ik wacht even op reactie. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Zoals ik hierboven aan aangaf, ging het de vorige keer goed mis, dus ik deins met je mee terug 😉.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hey @Eddie the Eagle! Door je negatieve ervaringen uit het verleden, is het te begrijpen dat je wat terughoudend bent. Geen probleem, ik pas het graag voor je aan. Telefonie schrappen scheelt € 2,50 per maand.

Nu valt het me op dat je een TV Max pakket hebt met een Mediabox XL als hoofdbox. Mocht je interesse hebt in de Next, dan is dat ook mogelijk. Maandelijks betaal je wel € 0,50 meer. De eenmalige kosten neem ik uit coulance voor mijn rekening. 

Laat maar weten waar je voorkeur naar uitgaat!

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Hi Vincent; top, dank je voor het schrappen van telefonie.

 

Mbt de Mediabox XL.....ik wil er eigenlijk helemaal van af en zou liever die smartcard weer terug gekoppeld zien aan mijn account. Die smartcard heb ik nog maar is weggehaald uit mijn account toen ik overging naar Giga Internet; ik denk als een soort van policy mbt maximum aantal.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Begrijpelijke wens. Helaas is het niet portfolio-technisch niet mogelijk om een eigen kaart in combinatie met Internet Giga af te nemen. Daarnaast zit er bij TV Max altijd een mediabox in bruikleen aan vastgekoppeld.

Wil je de Mediabox XL behouden of ga je toch liever voor de Mediabox Next? Laat het gerust weten, dan maak ik de wijziging van vaste telefonie sowieso in orde. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Hi Vincent, ik weet niet of het helder is wat er toen gebeurt is...ik bestelde Giga Internet (ik had 600/50) en toen kreeg ik ongevraagd onderstaande e-mail waarna de betreffende smartcard gedeactiveerd werd. Die zit nog in de TV bij mijn zoon op de slaapkamer maar niet meer te gebruiken.  Nu kijkt die gelukkig nauwelijks TV maar toch een raar idee.

 

Dus voor alle duidelijkheid:

 

- het betreft een smartcard en geen mediabox zoals hieronder wordt aangegeven

- ik heb zeker niet gevraagd om deze dienst te beeindigen, waarom zou ik

- eigenlijk snap ik er nog steeds niets van hoe dit kan, ik bestel Giga en krijg een smartcard minder

- ik hoef idd geen Mediaboxt Next, ik gebruik de Mediabox XL al nauwelijks

- nogmaals veel dank voor je hulp bij vaste telefonie 😉

 

EddietheEagle_0-1651845316485.png

 

 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor je uitgebreide toelichting! Ik heb de betreffende order erbij gepakt. Er geldt inderdaad een maximum van 5 digitale tv producten. Doordat je over bent gegaan naar een nieuw pakket uit een nieuw portfolio, krijg je automatisch een digitale tv product in bruikleen erbij. Omdat je al 5 smartcards in bezit had en de maximum op 5 zit, kwam de Mediabox XL ter vervanging van deze smartcard. Hiermee blijf je op 5 producten staan. 

Wat betreft telefonie: dat heb ik per direct voor je opgezegd. De opzegbevestiging volgt per e-mail. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Dank je Vincent voor het uitzoeken en het opzeggen van vaste telefonie.

 

De grap is juist dat ik die Mediabox XL al een aantal jaren in bezit had, lang voor de overgang naar het nieuwe pakket met Giga. Die Mediabox XL is me ooit gratis 'verkocht' door Ziggo terwijl ik er niks mee doe. Ik kan me niet herinneren dat de callcenter medewerker toen ooit iets gezegd heeft over het aantal digitale TV producten anders had ik vriendelijk bedankt voor die Mediabox XL. Daarnaast had ik dus inderdaad 5 smartcards op 5 TV`s die werkten en die ik wel gebruik; daar is me dus 1 van ontnomen bij de overgang naar Giga. En die zou ik liefst terug hebben; de Mediabox XL hoef ik niet, die heb ik alleen laten afzenden omdat het helemaal gratis was en ik niks te verliezen had. Nou.....wel dus 😂.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Update: Vaste telefonie is uitgeschakeld; nogmaals dank voor je hulp @Vincent . Mijn ervaringen met dit forum zijn onverminderd bijzonder positief. Complimenten Ziggo voor de kwaliteit en opvolging in dit forum !

 

EddietheEagle_0-1651912198425.png

 

Ellaz

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik wilde ook het vast bellen opzeggen, maar mijn abonnement is verouderd, nu wilde ik gewoon hetzelfde abonnement maar dan zonder het vast bellen, maar dan moet ik 19,95 kosten betalen, en na telefonisch contact krijg ik ook nog een maand extra om te betalen, ik kwam er niet uit via de telefoon, dus zou hier graag een reactie willen vragen, hoe het zit. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Ellaz Een moderator komt binnenkort weer langs in dit topic om dit voor je uit te zoeken.

Ellaz

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

goedemorgen @Ellaz 

 

Het klopt dat er wat haken en ogen zitten aan de wijziging van jouw abonnement.

Dit komt omdat je een dermate verouderd abonnement hebt waar je geen wijzigingen in kan aanbrengen. Dat betekent dat je moet switchen naar 1 van onze nieuwe abonnementen.

Voor jou zou dit betekenen Internet Start en TV Start Next Mini zonder bellen a €55,50 per maand. Je bespaart dus €3,50 per maand op het abonnement. ( kosten voor inflatiewijziging )

 

Dat betekent ook dat je een nieuwe Mediabox ontvangt, welke de oude vervangt. Daarvoor betaal je de activatiekosten. Maar, ik ben ook de minste niet 🙂 Deze activatiekosten kan en wil ik wel voor je schrappen.

Ellaz

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen, 

Dank je wel, daar ben ik blij mee.

De maand extra abonnement is dan een spraakverwarring geweest, neem ik aan?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Ja die begrijp ik ook niet, ik snap niet hoe en waar die uitspraak vandaan komt haha. Het is een 1 op 1 wijziging, dus extra is niet relevant. 

Als ik iets voor je kan wijzigen, hoor ik het graag. @Ellaz 

Ellaz

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee ik ook niet, we kwamen er niet uit, vandaar mijn vraag hier.

Ik zou dan graag het Internet Start en TV Start Next Mini zonder bellen a €55,50 per maand willen.

Bedankt. 

Uitgelicht topic