Vraag
Reacties
Oplossing
PaulP1
Level 2

Vast bellen internationaal: na 30 minuten verbinding verbroken

Hallo Team,

Ik heb een Panasonic DECT Systeem Model KX-TG6821NL B, deze heb ik al jaren en functioneerde prima tot augustus 2024.

Ik heb een abonnement "Vast bellen Internationaal" ook al jaren..

Met dit abonnement kan ik voor € 0,16 ongelimiteerd bellen naar 34 europese landen waaronder Frankrijk.

Vanaf augustus 2024 kreeg ik het volgende probleem:

*Met ingang van Augustus 2024 worden de gesprekken die ik opbouw naar Frankrijk na 30 minuten verbroken.

*Als Frankrijk mijn nummer belt blijft de lijn actief totdat de verbinding handmatig wordt verbroken dus langer dan 30 minuten.

*Nationale nummers zijn geen probleem de opgebouwde verbinding blijft actief totdat de verbinding handmatig wordt verbroken dus langer dan 30 minuten.

Advies Ziggo:

#Ziggo kan niets vinden in hun systemen en geven mij het advies om de instellingen van mijn DECT te controleren. Volgens Ziggo is dat een instelling die bv na 30 minuten de Internationale verbindingen verbreekt ivm kosten besparing indien je een opgebouwde Internationale verbinding vergeet handmatige te verbreken.

# Vervang de kabel van de telefoon naar de Modem, RJ11 kabeltje dus

# Reset DECT batterijen verwijderen en na ~10 minuten weer plaatsen.

# Reset de Ziggo modem.

Acties die ik genomen heb zijn...

Ziggo Modem gereset, stroom eraf wacht ~10 minuten en weer aangezet

Resultaat :Gesprekken worden nog steeds verbroken na 30 minuten

•  

Ander DECT Systeem aangesloten, deze was van Philips

Resultaat :Verbinding wordt weer na 30 minuten verbroken als ik een Internationale verbinding opbouw.

Ik heb contact gehad met Panasonic DECT klantenservice en zij hebben geen ingebouwde optie om de uitgaande gesprekken te limiteren tot bv 30 minuten.

Is er iemand die dezelfde ervaring heeft…?

Alvast bedankt..

0 Kudos
36 Reacties 36
Meldingen
Aan Uit
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Hi Ryan,

Heb je alsjeblieft een statusupdate? Ik hoor namelijk niets meer.

Ik begrijp niet waarom ik geen statusupdate ontvang.

Ziggo is hier al sinds begin september mee bezig, tot nu (16 oktober).

Zie hierboven de eerder gecommuniceerde tekst en de bijlage voor de laatste stand van zaken.

Ik kijk uit naar je reactie.

Met vriendelijke groet,
Paul

0 Kudos
Carlien
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PaulP1!

Duurt al zeker een tijdje! Ik ben er vanmorgen al voor je achteraan gegaan maar helaas heb ik nog geen update. Sorry! Zodra we meer weten, hoor je zeker van ons! 

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Beste Ziggo,

Ik wil graag een update ontvangen over de huidige status van mijn lopende probleem. Tot op heden heb ik geen overzicht of terugkoppeling ontvangen vanuit Ziggo over de voortgang of oplossing.

Indien ik binnen 5 werkdagen nog steeds geen overzicht of terugkoppeling ontvang, zie ik mij genoodzaakt om andere stappen te ondernemen om dit probleem op te lossen. Dit kan onder andere inhouden dat ik overweeg om verdere actie te ondernemen via een externe partij , klachtenprocedure of over te stappen naar een andere provider.

Ik hoop uiteraard dat het niet zover hoeft te komen en dat we dit gezamenlijk op een constructieve manier kunnen oplossen.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Paul

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

@PaulP1,

Begrijpelijk dat je graag een update wil, zeker omdat het probleem al even speelt. We hebben het momenteel in onderzoek en neergelegd bij verschillende partijen. Als we hier een terugkoppeling op ontvangen dan hoor je het uiteraard. Zeker omdat we geen vergelijkbare voorbeelden hebben is het voor ons ook een zoektocht. Of je binnen 5 werkdagen een concreet antwoord hebt durf ik je niet te beloven. Nogmaals: zodra we iets van nieuws hebben zullen we dat hier met je delen.

Voor nu alvast een fijn weekend gewenst.

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Beste Community Moderator,

Het lijkt me dat dit geen al te ingewikkeld probleem is, of ben ik de enige klant met het abonnement 'Vast bellen Internationaal'?

Ik stel voor dat je dit controleert bij andere klanten die ook 'Vast bellen Internationaal' hebben.

Als ik inderdaad de enige ben die dit abonnement gebruikt, lijkt het erop dat Ziggo mij mogelijk probeert te dwingen om dit abonnement op te zeggen.

Ik ben me ervan bewust dat Ziggo dit abonnement niet langer aanbiedt, vandaar mijn vraag.

Ik zie je antwoord graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Paul

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PaulP1,

Hoewel het abonnement al enkele jaren niet meer actief wordt aangeboden, is er geen sprake van een ontmoedigingsbeleid. Mogelijk is er wel sprake van een Fair Use Policy. Ik weet echter niet of er een bepaalde drempelwaarde is, voordat iets aangemerkt wordt als: 'structureel meer dan gemiddeld of oneigenlijk gebruik'. Deze vraag heb ik uitstaan bij een collega van een verantwoordelijke afdeling. Zodra ik hier meer over weet, hoor je het uiteraard.

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Hi Vincent,

Bedankt voor je reactie.

Helaas heb ik dit verhaal al meerdere keren van Ziggo gehoord, maar een oplossing lijkt nog steeds ver weg.

Daarnaast merk ik op dat niet alle berichten en meldingen volledig zijn doorgenomen, aangezien er geen sprake is van een Fair Use Policy in deze kwestie.

Het lijkt mij daarom verstandig om eerst alle correspondentie zorgvuldig door te nemen voordat je een nieuw antwoord geeft.

Dit kan helpen om verwarring te voorkomen en hopelijk tot een passende oplossing te komen.

Alvast bedankt voor je begrip.

Met vriendelijke groet,
Paul

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Hi Welmoed,

De reden dat ik nu een tweede poging onderneem, is eigenlijk vrij simpel: ik ontvang geen enkele terugkoppeling van Ziggo over de status, acties, of voortgang van mijn vraag.

Als Ziggo dit probleem niet binnen drie maanden kan oplossen, begin ik te twijfelen of er wel voldoende kennis aanwezig is om het aan te pakken. Het begint namelijk behoorlijk frustrerend te worden om telkens zelf contact op te nemen zonder enige reactie of opvolging vanuit Ziggo.

Bovendien krijg ik als antwoord van Steefb enkel te horen dat een nieuw topic openen “niet helpt en alleen tot herhaling leidt.”

Tot nu toe ben ik echter de enige die zich inhoudelijk inspant en informatie verstrekt. Een inhoudelijke reactie vanuit Ziggo blijft helaas uit.

Alvast bedankt voor je aandacht voor deze zaak, ik zie graag een reactie tegemoet.

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PaulP1, ik snap dat je graag een update wil hebben van ons. Enkel is het een nogal uitzonderlijk probleem waar meerdere afdelingen zich mee dienen te bemoeien. We zijn hier op de achtergrond mee bezig en momenteel in afwachting van een reactie. We zullen, zodra we meer weten, het hier direct aan je laten weten. Daar mag je vanuit gaan. Excuses voor het wachten in deze en bedankt voor je geduld tot dusver.

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Hi Welmoed,

We zijn inmiddels weer een week verder. Heb je een update over de voortgang bij Ziggo betreffende deze eenvoudige verstoring?

Ik hoor graag van je.

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Hi Welmoed, Waarom krijg ik geen update over de stand van zaken???????????

Ik doe dat wel... zie bijlage.

Ik ben nog steeds klant....

Ik hoor graag van je...

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @PaulP1,

In ieder geval is uitgesloten dat het met Fair Use Policy te maken heeft. Ik heb zwart op wit gekregen dat dit hier niet aan de orde is. 

Het onderzoek naar het automatisch verbreken van de uitgaande telefoontjes loopt helaas nog. Ik heb helaas geen verwachte oplosdatum. Zodra we updates hebben, melden we dat uiteraard hier. 

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Geen update van Ziggo maar wel van de KLANT.

Communicatie is ..

Samenwerking en teamwerk
Voor teams is communicatie onmisbaar om doelen te bereiken en samen te werken. Duidelijke afspraken, het delen van ideeën en feedback zorgen ervoor dat iedereen bijdraagt aan het succes van het team. Zonder effectieve communicatie kunnen teamleden langs elkaar heen werken, wat inefficiëntie en frustratie veroorzaakt.

Zie bijlage..

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@PaulP1 Zojuist heb ik vernomen dat er een aanpassing is verricht waardoor er nu een andere routering plaatsvindt naar de Franse serviceprovider. Zie je binnenkort een mogelijkheid om langer dan 30 minuten te telefoneren naar Frankrijk? We zien je bevinding graag tegemoet.

0 Kudos
Ga naar reactie
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Hi Vincent,

Het lijkt erop dat ik weer langer dan 30 minuten kan bellen naar Frankrijk.

Ik wacht deze week nog even af om te zien of dit probleem structureel is opgelost. Op 25 november 2024 zal ik je laten weten of dit inderdaad het geval is en markeer ik het als opgelost.

Zie bijlage.

Wordt vervolgd...

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Zoals beloofd sluit ik deze case, het ziet er naar uit dat dit probleem na bijna 4 maanden is opgelost.

Thanks

0 Kudos
PaulP1
Level 2
Topicstarter

Zoals beloofd sluit ik deze case, het ziet er naar uit dat dit probleem na bijna 4 maanden is opgelost.

Thanks

0 Kudos