Hallo Team,
Ik heb een Panasonic DECT Systeem Model KX-TG6821NL B, deze heb ik al jaren en functioneerde prima tot augustus 2024.
Ik heb een abonnement "Vast bellen Internationaal" ook al jaren..
Met dit abonnement kan ik voor € 0,16 ongelimiteerd bellen naar 34 europese landen waaronder Frankrijk.
Vanaf augustus 2024 kreeg ik het volgende probleem:
*Met ingang van Augustus 2024 worden de gesprekken die ik opbouw naar Frankrijk na 30 minuten verbroken.
*Als Frankrijk mijn nummer belt blijft de lijn actief totdat de verbinding handmatig wordt verbroken dus langer dan 30 minuten.
*Nationale nummers zijn geen probleem de opgebouwde verbinding blijft actief totdat de verbinding handmatig wordt verbroken dus langer dan 30 minuten.
Advies Ziggo:
#Ziggo kan niets vinden in hun systemen en geven mij het advies om de instellingen van mijn DECT te controleren. Volgens Ziggo is dat een instelling die bv na 30 minuten de Internationale verbindingen verbreekt ivm kosten besparing indien je een opgebouwde Internationale verbinding vergeet handmatige te verbreken.
# Vervang de kabel van de telefoon naar de Modem, RJ11 kabeltje dus
# Reset DECT batterijen verwijderen en na ~10 minuten weer plaatsen.
# Reset de Ziggo modem.
Acties die ik genomen heb zijn...
Ziggo Modem gereset, stroom eraf wacht ~10 minuten en weer aangezet
Resultaat :Gesprekken worden nog steeds verbroken na 30 minuten
Ander DECT Systeem aangesloten, deze was van Philips
Resultaat :Verbinding wordt weer na 30 minuten verbroken als ik een Internationale verbinding opbouw.
Ik heb contact gehad met Panasonic DECT klantenservice en zij hebben geen ingebouwde optie om de uitgaande gesprekken te limiteren tot bv 30 minuten.
Is er iemand die dezelfde ervaring heeft…?
Alvast bedankt..
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi! @PaulP1
Wat een bijzonder probleem dat je ineens niet meer langer dan 30 minuten kan bellen naar Franse nummers!
Ik ga je een paar vragen stellen onder je profiel (in de privé opmerkingen), dan ga ik het even uitzetten bij een andere afdeling. Ik heb hier namelijk wat dingen gecheckt en hier lijkt alles gewoon goed te staan. Verder onderzoek is dus nodig :)!
Laat me weten als je het hebt ingevuld.
het zou ook nog een modemprobleem kunnen zijn, als er aan de ziggokant niks veranderd is lijkt een modemswap mij een goede stap
Bedankt voor je reactie Carlien, Ik heb vandaag 9 sept. 24 09:30 een gesprek gehad met een collega's van je.
Mijn klacht is inmiddels aangevuld en ziggo gaat dit verder onderzoeken, zie mijn profiel voor details.
Fijne dag!
Paul
Bedankt voor de reactie het schijnt iets verder te liggen dan alleen een modemswap.
Ik heb vandaag opnieuw een gesprek gehad met ziggo die nu ook internationaal gaan kijken..
dus komt goed!
Thanks
Paul
Zoals beloofd aan Celeste van Ziggo (9-9-24 09:30) hierbij een update wat ik gevonden heb...
https://chatgpt.com/share/a76d9989-addf-4fc2-a8c3-6bc03d942846 > En zoek naar : Beperkingen van de VoIP-dienst
Het automatisch verbreken van gesprekken naar Frankrijk na 30 minuten kan te maken hebben met een aantal factoren die zowel binnen als buiten de controle van Ziggo vallen. Hier zijn enkele mogelijke oorzaken en overwegingen:
Sommige VoIP- of telefonieproviders hanteren automatische limieten voor internationale gesprekken om misbruik te voorkomen en om netwerkcapaciteit te beheren. Dit kan resulteren in gesprekken die na een bepaalde tijd worden onderbroken. Dit soort limieten worden vaak ingesteld voor internationale gesprekken om kosten en gebruik te controleren.
Internationale gesprekken worden soms beheerd door externe telecomproviders met wie Ziggo samenwerkt. Deze partners kunnen hun eigen beleid hebben voor het beëindigen van lange gesprekken, vooral voor internationale verbindingen. Dit kan ook het geval zijn voor gesprekken naar Frankrijk.
En deze heb ik ook gevonden... "Route VoIP Gesprek Frankrijk"
https://chatgpt.com/share/4b33fe42-9c7b-4e9c-8e5d-ce049f23e7b6
in afwachting van het onderzoek...
Thanks Celeste 🙂
Paul
Datum 23 sept. 2024 08:00
Beste Celeste
Het is inmiddels 14 dagen geleden, en ik zou graag willen weten of er al instellingen en/of oplossingen zijn gevonden bij Ziggo.
Op 21 september 2024 om 19:00 heb ik nogmaals een ander DECT-toestel, de "ProFoon PDX-1100", aangesloten en getest. Helaas deed zich hetzelfde probleem voor het gesprek werd na 30 minuten verbroken.
*Zie bijlage voor de gespreksgeschiedenis van de “30-minuten-gesprekken” in augustus en september 2024.
Betreft
Wanneer ik naar Frankrijk bel, wordt de verbinding na 30 minuten verbroken. Dit probleem doet zich echter niet voor wanneer vanuit Frankrijk naar Nederland wordt gebeld
Ik maak gebruik van het Panasonic DECT-systeem, model KX-TG6821NL B. Dit systeem gebruik ik al vele jaren.
Sinds augustus 2024 zijn de 30-minuten gesprekken tot op heden terug te vinden in de gespreksdetails van Ziggo.(zie bijlage)
Dit zijn de stappen die ik, in overleg met Ziggo, heb genomen.
Ik ontvang graag een stappenplan van Ziggo waarin wordt uitgelegd hoe dit probleem wordt aangepakt en opgelost, inclusief een tijdlijn, waarbij wekelijks gerapporteerd wordt over de voortgang.
In afwachting..
Met vriendelijke groet,
Paul
**Bericht aangepast door moderator + bijlage verwijderd wegens privacy**
Goedemorgen! @PaulP1
Dankjewel voor de update! Ik ben gelijk even gaan kijken wat er uit het onderzoek gekomen is en daar lees ik het volgende:
'Het heeft te maken met een Fair Use instelling op het toestel om te voorkomen dat de kosten van internationaal bellen niet te hoog oplopen'.
Dit is destijds ook met je besproken lees ik. Heb je nog contact gehad met de leverancier hierover en wat hebben die hier over gezegd? Als dit uit het onderzoek is gekomen, dan betekent dit dat wij daar niks aan kunnen veranderen.
Beste Carlien,
Als je mijn bericht goed gelezen had dan had kunnen lezen dat ik contact heb gehad met de leverancier..
"Panasonic DECT Systeem Model KX-TG6821NL B
Dus lijkt mij handig om mijn bericht nogmaals en goed door te lezen voordat je een reactie geeft.
In afwachting ...
mvg Paul
Even een uitleg over Fair Use:
Telecommunicatie (zoals DECT):
Internetgebruik:
Auteursrecht (Fair Use Doctrine):
In telecommunicatie, zoals bij DECT-systemen, is het Fair Use-model essentieel om ervoor te zorgen dat meerdere draadloze apparaten probleemloos naast elkaar kunnen functioneren, zonder dat één gebruiker of apparaat de hele bandbreedte opslokt en anderen hindert.
Graag reactie.
in afwachting....
mvg Paul
Bedankt voor de aanvulling @PaulP1. Als ik dit allemaal zo doorlees, lijkt mij dat de Fair Use instelling hierin totaal geen rol speelt.
In je profiel staan nog enkele vragen. Zou je deze voor mij kunnen aanvullen met de antwoorden? Dan zal ik dit nogmaals doorzetten voor verder onderzoek vanuit onze kant.
Hi Ryan, zijn er al vorderingen waarover je me kan informeren?
Ik heb, zoals gevraagd, je vragen in mijn profiel beantwoord, maar ik heb daar nog geen reactie op ontvangen.
In afwachting...
mvg Paul
Hey @PaulP1! Excuus, wij zijn niet iedere dag op de Community werkzaam. Nu je weer een reactie gestuurd hebt, zijn wij pas weer aangetikt.
Ik heb alles verwerkt in de interne casus en het is verzonden! Met het weekend voor de boeg, hoop ik morgen nog reactie te krijgen en anders pas vanaf volgende week. Ik stel je berichtje tot maandag uit en dan nemen wij een kijkje naar een status.
Hi Ryan,
Even een update over de Fair Use Policy bij Ziggo:
Ziggo kan in theorie een tijdslimiet instellen als onderdeel van de Fair Use Policy (FUP) bij het Volop Bellen Internationaal-abonnement, ook al wordt dit abonnement gepresenteerd als "onbeperkt" bellen. De reden hiervoor is dat "onbeperkt" vaak wordt aangeboden met de voorwaarde dat klanten de diensten op een redelijke manier gebruiken, zoals bedoeld voor particulier gebruik, en niet voor buitensporig of commercieel gebruik.
Hier is hoe Ziggo een tijdslimiet zou kunnen hanteren binnen de Fair Use Policy voor Volop Bellen Internationaal:
Hoewel Ziggo geen expliciete limiet aangeeft op de website voor het aantal minuten dat je per maand kunt bellen met Volop Bellen Internationaal, kan er in de kleine lettertjes van de Fair Use Policy een impliciete limiet zijn. Dit zou kunnen betekenen dat als je maandelijks ver buiten het gemiddelde gebruik van hun klanten gaat, Ziggo dit als onredelijk gebruik kan beschouwen.
Voorbeeld van een tijdslimiet: Ziggo kan bijvoorbeeld een interne limiet hebben waarbij klanten die meer dan een bepaald aantal uren per maand internationaal bellen, worden gemarkeerd voor potentieel misbruik. Dit aantal uren zou bijvoorbeeld 1000 minuten per maand kunnen zijn (ongeveer 16 uur), hoewel dit specifieke aantal niet openbaar wordt gedeeld en kan variëren per provider.
Significant hoger gebruik dan gemiddeld: Als jouw belgedrag sterk afwijkt van het gemiddelde particuliere gebruik (bijv. 10 keer zoveel als de meeste klanten), kan Ziggo een waarschuwing sturen en eventueel je belmogelijkheden beperken.
Ziggo kan bij overtreding van de Fair Use Policy actie ondernemen. Dit kan het volgende omvatten:
Waarschuwing: Als je het tijdslimiet overschrijdt, kan Ziggo je eerst een waarschuwing sturen. Ze kunnen uitleggen dat jouw gebruik niet in lijn is met de voorwaarden van de Fair Use Policy en dat je het gebruik moet terugdringen.
Beperking van diensten: Bij herhaaldelijk of extreem misbruik kan Ziggo overgaan tot het beperken van de uitgaande gesprekken, of zelfs extra kosten in rekening brengen voor minuten boven een bepaalde drempel.
Tijdslimieten of belminuten-limieten worden vaak ingesteld op basis van:
Gemiddeld gebruik: Ziggo zal waarschijnlijk het gemiddelde belgedrag van klanten analyseren. Op basis hiervan wordt bepaald wat als "normaal" gebruik wordt gezien. Als je bijvoorbeeld het gemiddelde particuliere gebruik ver overschrijdt, kan Ziggo dit als een vorm van misbruik beschouwen.
Misbruikdetectie: Commercieel of systematisch misbruik (zoals callcenters of telemarketing) kan ook een reden zijn voor Ziggo om limieten toe te passen of diensten te beperken.
Ziggo communiceert doorgaans niet expliciet hoeveel minuten je precies kunt bellen voordat je de Fair Use Policy overschrijdt. Dit geeft hen flexibiliteit om klanten op een individuele basis te beoordelen. De meeste particuliere klanten die op een "normale" manier bellen, zullen waarschijnlijk nooit een waarschuwing of beperking ontvangen.
Als een klant de Fair Use Policy structureel overtreedt, kan Ziggo ervoor kiezen om:
Hoewel Ziggo geen expliciete tijdslimiet noemt voor Volop Bellen Internationaal, kan de Fair Use Policy inhouden dat bij overmatig gebruik (veel meer dan wat als normaal consumentenverkeer wordt beschouwd) een impliciete tijds- of belminutenlimiet geldt. Dit dient om misbruik te voorkomen en ervoor te zorgen dat de dienst eerlijk en efficiënt blijft voor alle gebruikers. Als je je houdt aan normaal gebruik, zul je waarschijnlijk geen beperkingen ondervinden.
Hi @PaulP1!
Het is een raar probleem, dat geef ik eerlijk toe. Ik heb intern overleg gehad en we hebben opnieuw even gevraagd bij een andere afdeling wat hier nou precies aan de hand is.
We komen erop terug!!!
Graag onderstaande goed doorlezen aub.
...
Ziggo kan in theorie een tijdslimiet instellen als onderdeel van de Fair Use Policy (FUP) bij het Volop Bellen Internationaal-abonnement, ook al wordt dit abonnement gepresenteerd als "onbeperkt" bellen. De reden hiervoor is dat "onbeperkt" vaak wordt aangeboden met de voorwaarde dat klanten de diensten op een redelijke manier gebruiken, zoals bedoeld voor particulier gebruik, en niet voor buitensporig of commercieel gebruik.
Hier is hoe Ziggo een tijdslimiet zou kunnen hanteren binnen de Fair Use Policy voor Volop Bellen Internationaal:
Hoewel Ziggo geen expliciete limiet aangeeft op de website voor het aantal minuten dat je per maand kunt bellen met Volop Bellen Internationaal, kan er in de kleine lettertjes van de Fair Use Policy een impliciete limiet zijn. Dit zou kunnen betekenen dat als je maandelijks ver buiten het gemiddelde gebruik van hun klanten gaat, Ziggo dit als onredelijk gebruik kan beschouwen.
Voorbeeld van een tijdslimiet: Ziggo kan bijvoorbeeld een interne limiet hebben waarbij klanten die meer dan een bepaald aantal uren per maand internationaal bellen, worden gemarkeerd voor potentieel misbruik. Dit aantal uren zou bijvoorbeeld 1000 minuten per maand kunnen zijn (ongeveer 16 uur), hoewel dit specifieke aantal niet openbaar wordt gedeeld en kan variëren per provider.
Significant hoger gebruik dan gemiddeld: Als jouw belgedrag sterk afwijkt van het gemiddelde particuliere gebruik (bijv. 10 keer zoveel als de meeste klanten), kan Ziggo een waarschuwing sturen en eventueel je belmogelijkheden beperken.
Ziggo kan bij overtreding van de Fair Use Policy actie ondernemen. Dit kan het volgende omvatten:
Waarschuwing: Als je het tijdslimiet overschrijdt, kan Ziggo je eerst een waarschuwing sturen. Ze kunnen uitleggen dat jouw gebruik niet in lijn is met de voorwaarden van de Fair Use Policy en dat je het gebruik moet terugdringen.
Beperking van diensten: Bij herhaaldelijk of extreem misbruik kan Ziggo overgaan tot het beperken van de uitgaande gesprekken, of zelfs extra kosten in rekening brengen voor minuten boven een bepaalde drempel.
Tijdslimieten of belminuten-limieten worden vaak ingesteld op basis van:
Gemiddeld gebruik: Ziggo zal waarschijnlijk het gemiddelde belgedrag van klanten analyseren. Op basis hiervan wordt bepaald wat als "normaal" gebruik wordt gezien. Als je bijvoorbeeld het gemiddelde particuliere gebruik ver overschrijdt, kan Ziggo dit als een vorm van misbruik beschouwen.
Misbruikdetectie: Commercieel of systematisch misbruik (zoals callcenters of telemarketing) kan ook een reden zijn voor Ziggo om limieten toe te passen of diensten te beperken.
Ziggo communiceert doorgaans niet expliciet hoeveel minuten je precies kunt bellen voordat je de Fair Use Policy overschrijdt. Dit geeft hen flexibiliteit om klanten op een individuele basis te beoordelen. De meeste particuliere klanten die op een "normale" manier bellen, zullen waarschijnlijk nooit een waarschuwing of beperking ontvangen.
Als een klant de Fair Use Policy structureel overtreedt, kan Ziggo ervoor kiezen om:
Hoewel Ziggo geen expliciete tijdslimiet noemt voor Volop Bellen Internationaal, kan de Fair Use Policy inhouden dat bij overmatig gebruik (veel meer dan wat als normaal consumentenverkeer wordt beschouwd) een impliciete tijds- of belminutenlimiet geldt. Dit dient om misbruik te voorkomen en ervoor te zorgen dat de dienst eerlijk en efficiënt blijft voor alle gebruikers. Als je je houdt aan normaal gebruik, zul je waarschijnlijk geen beperkingen ondervinden.
...
Hierbij een overzicht van de internationale gesprekken die gevoerd zijn vanaf juli 2024 tot heden. Gesprekken die langer dan 30 minuten hebben geduurd, zijn gemarkeerd.
In juli 2024 hebben meerdere gesprekken aanzienlijk langer dan 30 minuten geduurd.
Vanaf augustus 2024 worden de internationale gesprekken na ongeveer 30 minuten automatisch beëindigd.
Maak je geen zorgen over de privacy; ik heb alle telefoonnummers verwijderd.
Graag de bijlage behouden en niet verwijderen.
In afwachting..
Paul
Hi Ryan,
Tot op heden heb ik helaas nog geen update ontvangen. Ik heb inmiddels meerdere keren informatie doorgestuurd, maar ik krijg geen enkele reactie.
Ik verzoek je dringend om een update te verstrekken. Dit is van groot belang en ik hoor graag zo spoedig mogelijk van je.
In afwaching...
Met vriendelijke groet,
Paul
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.