Jean Surplus

Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vast bellen - Regelmatig geen geluid/verbinding

Is al diverse keren voorgekomen. Ik kan mijn huistelefoon bellen en dan gaat hij over echter geen geluid.  Als ik met mijn huistelefoon bel dan zie ik wel dat hij belt en de minuten telt maar mijn mobiel gaat niet over.  Als ik mijn huistelefoon reset dan gebeurt er niets. Als ik mijn modem reset dan heb ik wel weer verbinding.  En kan ik weer bellen en gebeld worden. Ik heb de draad al vervangen.  Erg vervelend omdat je niet weet wanneer zich dit voordoet. Eens in de zoveel weken doet zich dit voor. Op dit moment geen verbinding.  Wellicht is er iets te zien.

73 Reacties 73
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Precies, het wachtwoord om te kunnen inloggen staat dan op het uitneembare kaartje van de Connectbox:Ondertiteling.JPG

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@ladymieke10, @amvih, @Madeleine Brouw Erg ervelend dat jullie dit ook ervaren.

Jullie vermoeden dat er iets op de achtergrond is aangepast, maar heb ik geen nieuws over ontvangen.
Kunnen jullie -net als de Topic Starter-de up- and downstreamwaardes delen? 
Misschien valt daaruit wat op 🙂

Madeleine Brouw

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Downstream bonded channels

             
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID    
Busy updating
1 602000000 0 38 256qam 1    
2 610000000 0 38 256qam 2    
3 618000000 0 38 256qam 3    
4 626000000 0 38 256qam 4    
5 634000000 0 38 256qam 5    
6 642000000 0 38 256qam 6    
7 650000000 0 38 256qam 7    
8 658000000 0 38 256qam 8    
9 666000000 0 38 256qam 9    
10 674000000 0 38 256qam 10    
11 682000000 0 38 256qam 11    
12 690000000 0 38 256qam 12    
13 698000000 1 38 256qam 13    
14 706000000 0 38 256qam 14    
15 714000000 0 38 256qam 15    
16 722000000 0 38 256qam 16    
17 762000000 0 38 256qam 21    
18 770000000 0 38 256qam 22    
19 778000000 0 38 256qam 23    
20 786000000 0 37 256qam 24    
21 826000000 0 38 256qam 29    
22 834000000 0 38 256qam 30    
23 842000000 0 37 256qam 31    
24 850000000 0 37 256qam 32    
               
Downstream bonded channels              
Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors      
Busy updating
1 Locked 38.983 50692720622 566      
2 Locked 38.605 50689732207 510      
3 Locked 38.605 50689733189 699      
4 Locked 38.605 50689736005 370      
5 Locked 38.605 50689730213 647      
6 Locked 38.605 50689733000 453      
7 Locked 38.605 50689730867 384      
8 Locked 38.605 50689738343 563      
9 Locked 38.605 50689740211 517      
10 Locked 38.605 50689735365 448      
11 Locked 38.983 50689740528 574      
12 Locked 38.983 50689741305 308      
13 Locked 38.605 50689727597 472      
14 Locked 38.605 50689741172 740      
15 Locked 38.983 50689727608 821      
16 Locked 38.983 50689740139 2111      
17 Locked 38.605 50689738395 4622      
18 Locked 38.605 50689737867 4475      
19 Locked 38.605 50684930167 4792063      
20 Locked 37.356 50010882644 55598734      
21 Locked 38.605 50689691920 51123      
22 Locked 38.983 50689687760 36328      
23 Locked 37.636 50689674406 69079      
24 Locked 37.636 50437202968 120980      
Madeleine Brouw

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Upstream bonded channels          
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 58800000 51 5.120 64qam 4
2 36000000 51 5.120 64qam 3
3 44500000 51 5.120 64qam 2
4 52000000 51 5.120 64qam 1
           
Upstream bonded channels          
Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 4 0
2 2.0 0 0 9 0
3 2.0 0 0 4 0
4 2.0 0 0 6 0
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Madeleine Brouw De installatie heeft behoorlijk last van ruis door instraling (4G/5G) en het vermogen in de upstream zit aan de max. Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Madeleine Brouw

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@tobiastheebe Dat eerste zou maar zo kunnen, de 4g/5g masten staan hier op het dak 6 verdiepingen hoger.... 

Foto's maken wordt wel morgen, maar ik zal vanavond eens kijken wat er gebeurd zonder splitter/tv antenne kabels, had nog niet gedacht aan het oppikken van signalen door nieuw mobiel spectrum.. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Madeleine Brouw Modem direct aansluiten op het AOP is altijd een goede test. Ben benieuwd of dit verbetering oplevert en kijk uit naar de foto's.

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
 
Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Jean Surplus Je hebt dringend een monteur nodig. Het AOP is zeer verouderd. Het modem heeft last van ruis door instraling van 4G en Digitenne en kan Ziggo zo goed als niet bereiken (upstream heeft slechts een gekoppeld kanaal en extreem hoog vermogen van 57 dBmV, hoort ~42 dBmV te zijn). Het AOP c.q. ingebouwde splitter is waarschijnlijk niet retourgeschikt. Verder heb je in totaal drie splitters op elkaar, wat ook zeker niet bevorderlijk is voor de signaalkwaliteit. Tenslotte een afgekeurde stekker op de radiokabel en een verouderde kabel naar de tweede splitter (PTS-02KK).

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe Deze installatie is aangelegd door een monteur van Ziggo .. Ik denk zo,n twee jaar geleden.  Bij aanschaf van mijn mediabox XL. De verouderde AOP is intact gebleven daar anders er een groot gat achterbleef, De monteur keurde he goed. Kan het kwaad?. Ondanks dat de kwaliteit wat inboekt. Nu heb ik een ander halve maand geleden een nieuwe mediabox XL gekregen met de nieuwe update software, Op de mediabox brandt een rood telefoontje. Geen idee of dat bij de vorige ook zo was. Kan het zijn dat daardoor de vaste telefoon niet goed werkt en steeds de verbinding verliest. Tot de tijd van de vorige XL box was de verbinding uitstekend. Nooit uitval gehad,.  Is er ook zoiets dergelijks gebeurd bij de andere gebruikers ??  De radiokabel wordt verwijderd als het analoge fm signaal niet meer wordt doorgegeven,   Nog geen idee welke soort kabel gebruikt moet worden als je een digitaal ontvanger gaat/moet aanschaffen. Ook een tv kabel? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heel vreemd dat de monteur niets veranderd heeft aan het AOP. Dit voldoet al heel wat jaren niet meer aan de eisen en moet echt vervangen worden, want de signaalgegevens liegen er niet om. Het is verbazingwekkend dat je überhaupt een werkende internetverbinding hebt.

 

Voor vaste telefonie dien je gebruik te maken van het modem, niet van de decoder. Bij ons brandt het telefoonlampje op de Mediabox XL ook om aan te geven dat telefonie daarop niet is geactiveerd. Dat is dus normaal.

 

Als alternatief voor analoge kabelradio (waar Ziggo dit jaar mee gaat stoppen) kun je radio luisteren via de decoder (daar moet dus wel de TV voor aan blijven staan) of je kunt een losse digitale ontvanger kopen. Die laatste kan worden aangesloten op een 'normale' TV-aansluiting.

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe Bij mij bevindt de AOP zich in de woonkamer op een lange muur in het midden . Dus goed in het zicht.  Van daar de keuze de aansluiting op deze manier. Met de nieuwe aansluiting wordt het er niet mooier op, maar dus zal ik er wel aan moeten geloven.  Toen was de aansluiting gratis. Kan ik daar nog een beroep op doen vanwege een niet goed aangelegde aansluiting 😊

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Hieronder een voorbeeld van de huidige standaard (AOP en splitter), zelf vind ik het niet lelijk. Het huidige AOP zal ooit prima geweest zijn, maar ik schat dat deze zeker 30 jaar oud is. Vervangen van het AOP is overigens volledig kosteloos.

 

poa01-upc_3.jpg

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe de monteur moest een ronde aansluiting erop zetten. Die POA 01-UPC is een splitter  zag ik.  Dit is dus een AOP en splitter ineen. Hij is inderdaad wat groter dus kan ik vragen om er zoeen op te zetten.  Hartelijk dank voor je adviezen.  Hopende dat hierna ook de vaste telefoon het weer zal doen. Ik neem aan dat ik 1200 kan bellen voor dit verzoek.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bovenstaand AOP (btv 1 IEC-NL) heeft het formaat van een reguliere TV/R-contactdoos en verschilt met het formaat van het huidige AOP. Indien nodig kan een monteur het AOP ook plaatsen met een opbouwdoos zodat er geen afhankelijkheid is van de bevestiging van het huidige AOP. De POA is inderdaad een splitter, nieuwe type is de POA-01-B. De POA 01-UPC is technisch identiek.

 

Voor het aanvragen van een monteursbezoek kun je inderdaad contact opnemen met de klantenservice. Je kunt dit ook laten regelen door een moderator in dit topic.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Jean Surplus

Ik zie dat je nog geen contact had gezocht om de monteur in te plannen dus heb ik dit voor je geregeld. De monteur komt langs op donderdag 4 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit jou niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens -> Mijn monteursafspraken. Voor de afspraak wil ik je vragen om rekening te houden met onderstaand 🙂 We horen heel graag van je nadat de monteur langs is geweest.
 

  • De deur naar de tuin/balkon dient opengezet te worden indien er in de woonkamer wordt gewerkt
  • Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
  • Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur
  • Houdt 1,5 meter afstand tot de monteur
  • De monteur mag het enige bezoek zijn op het moment van de afspraak naast het huishouden van de klant
Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe is geregeld door Mariska Z 👍

Uitgelicht topic