Jean Surplus

Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vast bellen - Regelmatig geen geluid/verbinding

Is al diverse keren voorgekomen. Ik kan mijn huistelefoon bellen en dan gaat hij over echter geen geluid.  Als ik met mijn huistelefoon bel dan zie ik wel dat hij belt en de minuten telt maar mijn mobiel gaat niet over.  Als ik mijn huistelefoon reset dan gebeurt er niets. Als ik mijn modem reset dan heb ik wel weer verbinding.  En kan ik weer bellen en gebeld worden. Ik heb de draad al vervangen.  Erg vervelend omdat je niet weet wanneer zich dit voordoet. Eens in de zoveel weken doet zich dit voor. Op dit moment geen verbinding.  Wellicht is er iets te zien.

73 Reacties 73
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Vaste telefonie is bij Ziggo afhankelijk van het correct en stabiel functioneren van de internetverbinding. Overigens zie ik dat je een ouder type modem gebruikt (Ubee EVW321B).

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Hier exact hetzelfde probleem sinds een week of drie denk ik.

Alleen hebben wij een Ubee EVW320B modem.

Maar ook hier lijkt de telefoon normaal verbinding te hebben, je hoort de kiestoon en dan de beltoontjes tijdens het bellen, alleen er wordt geen verbinding opgebouwd naar de andere kant. 

Ook vanaf buitenaf inbellen lukt niet. 

Kijk je ook op het modem dan zijn er twee knipperende groene TEL lampjes (Tel 1 en Tel 2), terwijl dit er normaal maar 1 (Tel 1) hoort te zijn en dan natuurlijk niet knipperend.

Ne een herstart functioneert het weer voor een bepaalde tijd, tot je erachter komt dat je ineens niet meer kan bellen zoals zojuist.

Het AOP is hier volgens de laatste specificaties, onlangs is de UMU-1006 vervangen voor een POA-01 met een nieuwe modemkabel.

Ik vermoed dat er op de achtergrond wat is aangepast bij Ziggo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

@amvih De EVW3200 is op leeftijd en aan vervanging toe.

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe Dankjewel voor de informatie maar als gebruiker amvih ook de zelfde klachten heeft zou ik eerst even gaan inventariseren of er meerdere klachten zijn.  De huistelefoon raakt steeds meer uit de gratie dus niet iedere klant zal de huisaansluiting telefoon hebben. Net zoals bij gebruiker amvih heb ik nooit klachten gehad maar ook de laatste maand. Voor dat ik al die ingewikkelde handelingen ga uitvoeren zou ik eerst dit even willen afwachten. Als er geen veranderingen zijn aan de huisinstallatie kan er ook niets gebeurt zijn.  Als mijn modem vervangen moet worden hoor ik dat graag. Op dit modem branden geen lampjes bij TEL1 en TEL2.

groetjes Jan

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe Ik heb een connectbox.  Geen Ubee EVW321B

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

In je profiel staat dat type modem vermeld maar je hebt nu dus inmiddels een Connect Box in gebruik, top! Wanneer telefonie niet betrouwbaar dan is er meestal iets met de internetverbinding aan de hand. Vandaar mijn vragen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Jean Surplus

 

Wat waardeloos dat de verbinding met je vaste telefoon het regelmatig zo laat afweten. Dat maakt het knap vervelend als je gewoon bereikbaar wilt zijn. Ik denk dan ook graag met je mee. 
 

Je hebt de telefoonkabel al eens vervangen en je hebt dus een Connect Box in gebruik. Dat is top! Heb je toevallig de stappen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/problemen-oplossen#/nee/ al eens doorlopen en alles uitgeprobeerd? 

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Marije  Deze stappen heb ik bekeken en aangezien er stekker uit en stekker in wordt geadviseerd heeft dat voor deze storing weinig zin. Na de opstart doet de vaste verbinding het weer, Ik neem aan dat ik moet kijken naar de ledjes als er geen verbinding is en dan zal hij wat aangeven. Als dat belangrijk is kan ik dat doen. Ik moet dan even een paar weken wachten,, zo  gauw het probleem zich weer voordoet zal ik naar de ledjes kijken. 

 

groetjes Jan

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal goed, @Jean Surplus. Hou het goed in de gaten en als er iets is, weet je de Community hier te vinden. Misschien handig voor je om te weten, ik kan je kosteloos een testtelefoon toesturen, zodat je ook daarmee kunt testen. Als ik die voor je kan opsturen, laat het dan weten! 🙂

ladymieke10

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb er ook last van. Ik heb zelf een nieuwe telefoon gekocht want ik dacht dat het daar aan lag.  Maar vanochtend met me nieuwe telefoon was het raak. Eerste keer ging hij over en verder geen verbinding en later geprobeerd en helemaal geen  verbinding met mobiel probeerde ik te bellen ook geen verbinding. Stekker er uit en hij doet het weer. Maar het is toch niet normaal om elke week de stekker er uit te halen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Als er geen veranderingen zijn aan de huisinstallatie kan er ook niets gebeurt zijn."

Helaas is dat niet zo, een wandcontactdoos / splitter kan defect raken in de loop van de tijd, er zit electronica in en in een stekker kan de kern breken.

75% van de storingen komt door dit soort oorzaken.

Met 4 miljoen klanten is er altijd wel iemand die een vergelijkbare storing heeft, maar de oorzaak kan en heel andere zijn.

 
amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Afgelopen week weer tweemaal geconstateerd. Het Ubee modem verliest denk ik op de één of andere manier de verbinding/registratie met de telefoon server. Je ziet er in eerste instantie ook niets aan, telefoon gaat ook gewoon bellen, alleen komt er geen verbinding tot stand. Omdat er meerdere dezelfde meldingen zijn, geeft mij het gevoel wel dat er op de achtergrond bij Ziggo iets gewijzigd is.

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Bert  Natuurlijk heb je gelijk dat de electronica slijt. Maar onlangs zij er ook updates van de connectbox uitgevoerd. En men is er nog steeds mee bezig. Kan dat van invloed zijn en dat er meerdere klachten gaan komen.  Ik had bijv, altijd haperingen op mij mediabox xl vooral SBS6. Elke keer werd er gehamerd op het vervangen van mijn kabels. Omdat mij harde schijf het heeft begeven heb ik een nieuwe gekregen en met de nieuwe software. Al die tijd geen haperingen meer. 

Ik wacht het nog even af en zal de ledjes bekijken als de verbinding weer uit de lucht is voor wat betreft de vaste lijn telefoon.

groetjes Jan

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Marije  Deze stappen uitgevoerd. Het status lampje was groen en een groen telefoontje met twee pijltjes. Echter geen verbinding.  Het wifi signaal ging groen knipperen en bleef knipperen  daarna rood en toen uit.  Geen telefoon verbinding.  

groet Jan

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe Ik wilde de down en upstream gegevens ophalen maar ik kan niet inloggen op het modem. Wachtwoord is ongeldig. Ik heb het wachtwoord nog nooit gewijzigd, ik zie ook dat er staat op 192.168.178.1 onveilig.  Hoe nu verder.?

 

groetjes Jan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Weet je zeker dat het juiste wachtwoord hebt gebruikt? Weet je toevallig of dit eerder wel gewerkt heeft? Het wachtwoord zou 8 cijfers moeten zijn. Verder klopt het dat de interface via HTTP (onbeveiligde verbinding) wordt aangeboden.

Jean Surplus
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe Ik heb dit modem ik denk een klein jaar in het bezit. het wachtwoord bestaat nu uit 9 kleine letters 2 cijfers en 1 hoofdletter.  Ik ben nog nooit ingelogd geweest.  Misschien dat ik het na de installatie gelijk het wachtwoord had moeten veranderen. Geen idee.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Als het modemwachtwoord niet werkt en je hebt dit zelf nooit gewijzigd, dan moet je waarschijnlijk het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik ben dit probleem al enkele keren tegengekomen hier op het forum, maar weet niet wat de oorzaak is.

Madeleine Brouw

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Helaas, het overkomt ons zeer regelmatig dat maandagochtend de telefoon weer onbereikbaar is.

Al een nieuwe dect telefoon aangeschaft, alle kabels inclusief de coax van AOP naar modem vervangen blijft prut. 

Kijk je op het modem dan zie je soms de telefonie offline, soms wel online maar wordt je dan gebeld knalt de telefoon wel offline in de interface..

 

Ik vermoed dat het "geweldige Giganet" en daarmee de Docsis 3.1 uitbreiding roet in het eten gooit gezien de toegenomen Post RS errors in de hogere kanalen.

Maar het kan ook zijn dat mijn livebox betere tijden heeft gekend, ik weet het ook niet..

Uitgelicht topic