Zlatan1969

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast bellen: Kan wel bellen maar niet gebeld worden

Een tijd geleden overgegaan van Ziggo naar KPN vanwege slechte behandeling. Sinds afgelopen weekend teruggegaan naar Ziggo op aandringen van mijn kinderen ........

Sinds afgelopen weekend iedere dag contact met de klantenservice van Ziggo. Mijn vaste telefoonnummer van KPN (daarvoor van Ziggo) meegenomen naar opnieuw Ziggo. Keurig bevestigingsmail gehad dat nummerbehoud is geslaagd.

 

Ik kan nu wel bellen met vast nummer maar niet gebeld worden. Doorschakeling uitgeschakeld, modem diverse keren uitgezet en weer aan (juiste volgorde met uithalen van kabel vaste telefoon). Wel gaaf, is een nummer waar zakelijke klanten mij moeten bereiken.

 

Klantenservice: Oh ik zie het al, uw order is niet geactiveerd. Even met administratie contact opnemen. Case openen, nog een case openen. Oh ja nog een andere vaste telefoon geïnstalleerd om te zien of het niet aan de telefoon ligt. Wat een verschil in de ene en de andere medewerker van Ziggo. Sommigen spreken gebrekkig Nederlands, begrijpen het niet. Nemen de eerdere cases niet door. Roeptoereren maar wat.

Tja, indien morgen niet opgelost weer terug naar KPN. Jammer voor mijn kinderen!

 

Oh ja, 2 x TV werken wel met de boxen. De CI module voor derde tv werkt niet: Melding kaart verlopen! Advies neem contact op met Ziggo. Bekijk het maar!

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Zlatan1969

 

Het klopt dat we vanmorgen bezig waren met herstelwerkzaamheden. Dit is inmiddels afgerond en alles moet weer werken.

Je kan in dit geval nog even je modem herstarten door deze 2 minuten van de stroom te halen. Daarna moet het weer werken zoals je bent gewend.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en de nodige stappen zetten, dan wel de juiste mensen bereiken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

TIP: als zakelijk zo belangrijk is, waarom dan geen Ziggo zakelijk abonnement?

Daar is de service anders dan bij een consumenten abonnement.

Het kost wat meer, maar de service is ook meer.

Zlatan1969
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, nu werkt internet ook in zijn geheel niet meer. Of zijn ze er mee bezig?

voordat ik zakelijk neem vond ik dat het gewoon voor de particulier ook moet werken. Pas wanneer in orde dan zakelijk. Ik ga vandaag wel weer in een restaurant werken.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Zlatan1969

 

Het klopt dat we vanmorgen bezig waren met herstelwerkzaamheden. Dit is inmiddels afgerond en alles moet weer werken.

Je kan in dit geval nog even je modem herstarten door deze 2 minuten van de stroom te halen. Daarna moet het weer werken zoals je bent gewend.

Zlatan1969
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt. Het werkt allemaal weer. Het zou goed zijn indien de helpdesk medewerkers ook kunnen aangeven wat de status is. Maar goed, het werkt en dat is het belangrijkste 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Fijn dat je even laat weten dat het inmiddels ook weer werkend is 🙂 Dat is het belangrijkste! Zo kun jij thuis weer werken en je werk vervolgen. 
Ik wens je nog een fijne dag toe.

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ben 9/6 jl overgestapt van alles in 1 naar Internet start. Helaas bellen vergeten. Verzocht om dit toe te voegen. Bevestiging ontvangen dat nieuw abonnement inclusief bellen13/6 jl opnieuw zou ingaan. Sindsdien kan ik wel zelf bellen maar kan nog steeds niet gebeld worden. Talloze keren naar klantenservice gebeld, steeds weer andere medewerksters, telkens weer dezelfde riedel gegevens moeten doorgeven, alle adviezen al tig keer opgevolgd, maar geen enkel resultaat. Het simpele verzoek om een storingsmonteur in te schakelen - terwijl alle materialen en kabels bij de Next gebruikt zijn - exact het zelfde  verhaal, maar geen oplossing of storingsmonteur. Inmiddels uren tijd kwijt aan zinloos con tact en gechat. Overweeg nu gebruik te maken van bedekingstijd van 14 dagen en over te stappen naar bijv. T-mobile

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Hay1! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel zuur dat het allemaal zo verloopt en dat je nu al spijt hebt van je overstap. Goed dat je ons hier een berichtje hebt gestuurd. Ik heb in ieder geval een installatie monteur ingepland voor 20 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak wijzigen in Mijn Ziggo. 

Wat gebeurt er precies als je met je mobiel bijvoorbeeld naar je huis telefoon belt? Hoop je hem dan wel over gaan in je oor of dat ook niet?

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoor wel een ononderbroken toon , maar dan wordt gezegd: "dit nummer is niet in gebruik " en in het Engels herhaald en "dw verbinding wordt nu verbroken".

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb geen installatiemonteur nodig, maar een storingsmonteur. Alles is aangelegd conform beschrijving en met de bijgevoegde kabels bij de next.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hay1 Het kan ook aan de 1e plaats liggen waar Ziggo je woning binnenkomt.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij cf jouw verzoek de foto

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Hay1  Als ik het zo zie is de modem via de versterker aangesloten. Is er de mogelijkheid, om even tijdelijk de modem buiten de versterker aan te sluiten om na te gaan of de telefoonverbinding dan wel werkt?
Als het dan wel werkt kan een Ziggo medewerker eventueel extra benodigde materialen opsturen.

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe moet ik dat dan doen?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Hay1  De kabel die op de ingang van de versterker geschroefd zit past ook op de modem. Deze kan daar tijdelijk voor gebruikt worden. Het andere einde dan uiteraard op het AOP aansluiten.
Edit: tekst aangevuld.

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zal jouw voorstel nu uitproberen. Hoe het afloopt laat ik nog horen. 

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas is het niet mogelijk aan te sluiten op het wifi modem

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Welke van de kabels op de versterker bedoel je??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hay1 

@jansmarcel bedoeld de stekker die aan de andere kant zit, van de kabel die in de wandcontactdoos zit en in de ingang van de versterker, die stekker past op je modem.

Hay1

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is toch de wifi stekker of vergis ik me?

Uitgelicht topic