Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo beste Ziggo, laatst heb ik de nieuwe Connectbox in gebruik genomen maar sinds de dag dat ik hem kreeg heb ik nooit de telefoon aan de praat kunnen krijgen. Zelfs als ik de telefoon niet via de muur, maar direct in het modem steek kan ik wel kiezen, maar na het bellen van een nummer is er geen gehoor en rond de 10 seconden gaat automatisch de timer op de telefoon lopen zonder verbinding?
Ik heb al op andere threads gekeken dat het een configuratie fout zou kunnen zijn, dus hierbij alvast wat informatie van onze modem:
Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) | 602000000 | Goed (Locked) |
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) | 52000000 | Goed (Ranged) |
Provisioning status | Verbonden | Goed (Operational) |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | 5 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | 5 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 5 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 5 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 6 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 5 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 5 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 6 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 6 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 6 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 6 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 6 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 6 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 6 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 5 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 794000000 | 4 | 37 | 256qam | 25 |
18 | 802000000 | 3 | 37 | 256qam | 26 |
19 | 810000000 | 3 | 37 | 256qam | 27 |
20 | 818000000 | 3 | 37 | 256qam | 28 |
21 | 826000000 | 3 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 3 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 3 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 3 | 37 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 51818295 | 7 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 48984553 | 11 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 48990830 | 12 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 48990994 | 16 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 48984618 | 14 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 48991603 | 22 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 48992811 | 17 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 48991960 | 21 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 48994484 | 22 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 48984434 | 27 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 48994820 | 19 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 48995543 | 18 |
13 | Goed (Locked) | 38.258 | 48985452 | 16 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 48996237 | 20 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 49008654 | 20 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 49009158 | 19 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 49009617 | 18 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 48987578 | 19 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 49009872 | 39 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 49010412 | 21 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 48985894 | 37 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 49009855 | 874 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 49011191 | 37 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 49011716 | 21 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 52000000 | 42 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 38400000 | 42 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 45200000 | 42 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 58800000 | 42 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet |
2 |
Ingeschakeld |
DOCSIS 3.0 |
bac101000106ac2205ed7d8b |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
201737 |
20000 bps |
8000 bytes |
0 bps |
201736 |
64000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
201735 |
10000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
201732 |
374500000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
201734 |
20000 bps |
8000 bytes |
0 bps |
1522 bytes |
Best effort |
201733 |
2000000 bps |
2000 bytes |
0 bps |
2000 bytes |
Best effort |
201731 |
37450000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
42600 bytes |
Best effort |
Verder werkt gewoon jaren al alles en hebben we nooit storing gehad, en zo te zien zou het moeten werken. Maar werkt het toch niet 😞
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het helpen!
Ik heb mijn profiel ge-update met de postcode en huisnummer. Alvast bedankt voor de hulp!
@Jamylaik heb mijn gegevens gewijzigd. Moet ik verder nog iets doen?
Heb drie kabel geprobeerd en twee telefoons (van de buurvrouw). Alle lampjes zijn groen, beide poorten geprobeerd. Alles al meerdere keren aan en uit gezet.
Als ik de probleemoplosser volg kom ik op "Helaas is het niet gelukt om de problemen met Vast Bellen op te lossen. Onze klantenservice helpt je graag verder." Uit.
Maar bij de vorige pagina had iemand de conclusie dat mijn modem een update moest krijgen of dergelijken?
Ik zag in de active configuratie van het modem geen service flows van 128 kbps of met andere snelheden die voor telefonie bedoeld lijken te zijn, vandaar mijn eerdere vermoeden dat een reprovision noodzakelijk is.
@nlxdodge ik ben even voor je aan de slag gegaan. Op afstand wordt het modem een soort van gereset.
Zou je het over pakweg 15 minuten nog eens willen proberen? Zet voor de zekerheid je modem even uit > aan. We horen het graag!
@Jacobtop bedankt. Ik wist alleen niet dat het ging gebeuren 😅 dus toen het internet wegviel heb ik de modem zelf herstart.
Het werkt alleen nog niet (port 1 en port 2, of andere kabel). Ik hoor geen kiestoon.
Maar ik denk dat ik tijdens het updaten van de modem hem uit heb gezet. Zou je het morgen nog een keer kunnen proberen? (Als dit het probleem was)
@nlxdodge je kunt het modem nog een keer 30 seconden van de stroom halen, dan haalt het modem de laatste instellingen op.
Hallo @nlxdodge ,
Ik zie vanuit ons modem geen bijzonderheden staan en de reset vanuit ons is succesvol afgerond.
Zodra jij jij ook je telefoontoestel reset door de stroomstekker uit het basisstation te halen, werkt de lijn dan nu wel als de telefoon verbonden is met TEL1?
TEL2 hoef je niet te proberen, die is sowieso uitgeschakeld als je geen tweede telefoonlijn gebruikt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...