1
Vraag
2
Reageer en help mee
nlxdodge

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Van Ubee modem naar Connectbox: telefoon gaat niet over, maar modem wel groen lampje?

Hallo beste Ziggo, laatst heb ik de nieuwe Connectbox in gebruik genomen maar sinds de dag dat ik hem kreeg heb ik nooit de telefoon aan de praat kunnen krijgen. Zelfs als ik de telefoon niet via de muur, maar direct in het modem steek kan ik wel kiezen, maar na het bellen van een nummer is er geen gehoor en rond de 10 seconden gaat automatisch de timer op de telefoon lopen zonder verbinding?

Ik heb al op andere threads gekeken dat het een configuratie fout zou kunnen zijn, dus hierbij alvast wat informatie van onze modem:

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 602000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 52000000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1 602000000 5 38 256qam 1
2 610000000 5 38 256qam 2
3 618000000 5 38 256qam 3
4 626000000 5 38 256qam 4
5 634000000 6 38 256qam 5
6 642000000 5 38 256qam 6
7 650000000 5 38 256qam 7
8 658000000 6 38 256qam 8
9 666000000 6 38 256qam 9
10 674000000 6 37 256qam 10
11 682000000 6 38 256qam 11
12 690000000 6 38 256qam 12
13 698000000 6 38 256qam 13
14 706000000 6 38 256qam 14
15 714000000 5 37 256qam 15
16 722000000 5 37 256qam 16
17 794000000 4 37 256qam 25
18 802000000 3 37 256qam 26
19 810000000 3 37 256qam 27
20 818000000 3 37 256qam 28
21 826000000 3 37 256qam 29
22 834000000 3 37 256qam 30
23 842000000 3 37 256qam 31
24 850000000 3 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1 Goed (Locked) 38.605 51818295 7
2 Goed (Locked) 38.605 48984553 11
3 Goed (Locked) 38.605 48990830 12
4 Goed (Locked) 38.605 48990994 16
5 Goed (Locked) 38.983 48984618 14
6 Goed (Locked) 38.983 48991603 22
7 Goed (Locked) 38.605 48992811 17
8 Goed (Locked) 38.605 48991960 21
9 Goed (Locked) 38.605 48994484 22
10 Goed (Locked) 37.636 48984434 27
11 Goed (Locked) 38.605 48994820 19
12 Goed (Locked) 38.605 48995543 18
13 Goed (Locked) 38.258 48985452 16
14 Goed (Locked) 38.605 48996237 20
15 Goed (Locked) 37.636 49008654 20
16 Goed (Locked) 37.636 49009158 19
17 Goed (Locked) 37.356 49009617 18
18 Goed (Locked) 37.356 48987578 19
19 Goed (Locked) 37.356 49009872 39
20 Goed (Locked) 37.636 49010412 21
21 Goed (Locked) 37.356 48985894 37
22 Goed (Locked) 37.636 49009855 874
23 Goed (Locked) 37.356 49011191 37
24 Goed (Locked) 37.356 49011716 21

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

1 52000000 42 5.120 64qam 2
2 38400000 42 5.120 64qam 4
3 45200000 42 5.120 64qam 3
4 58800000 42 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac101000106ac2205ed7d8b

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

201737
20000 bps
8000 bytes
0 bps
201736
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
201735
10000000 bps
96000 bytes
0 bps
201732
374500000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

201734
20000 bps
8000 bytes
0 bps
1522 bytes
Best effort
201733
2000000 bps
2000 bytes
0 bps
2000 bytes
Best effort
201731
37450000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort

 

Verder werkt gewoon jaren al alles en hebben we nooit storing gehad, en zo te zien zou het moeten werken. Maar werkt het toch niet 😞

nlxdodge_1-1658598408147.png

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het helpen!

28 Reacties 28
nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb mijn profiel ge-update met de postcode en huisnummer. Alvast bedankt voor de hulp!

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jamylaik heb mijn gegevens gewijzigd. Moet ik verder nog iets doen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 231Oplossingen
  • 975Likes

@nlxdodge bedankt voor de details, we gaan eens verder sleutelen. 

Heb je, naast de genoemde tips, al eens:

- een andere telefoonkabel getest?
- een ander telefoontoestel getest?

Zou je ook eens willen doorgeven waar je op uitkomt als je dit uitvoert? 

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb drie kabel geprobeerd en twee telefoons (van de buurvrouw). Alle lampjes zijn groen, beide poorten geprobeerd. Alles al meerdere keren aan en uit gezet.

 

Als ik de probleemoplosser volg kom ik op "Helaas is het niet gelukt om de problemen met Vast Bellen op te lossen. Onze klantenservice helpt je graag verder." Uit.

 

Maar bij de vorige pagina had iemand de conclusie dat mijn modem een update moest krijgen of dergelijken?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19889Posts
  • 1324Oplossingen
  • 9438Likes

Ik zag in de active configuratie van het modem geen service flows van 128 kbps of met andere snelheden die voor telefonie bedoeld lijken te zijn, vandaar mijn eerdere vermoeden dat een reprovision noodzakelijk is.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 231Oplossingen
  • 975Likes

@nlxdodge ik ben even voor je aan de slag gegaan. Op afstand wordt het modem een soort van gereset.

Zou je het over pakweg 15 minuten nog eens willen proberen? Zet voor de zekerheid je modem even uit > aan. We horen het graag!

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jacobtop bedankt. Ik wist alleen niet dat het ging gebeuren 😅 dus toen het internet wegviel heb ik de modem zelf herstart.

Het werkt alleen nog niet (port 1 en port 2, of andere kabel). Ik hoor geen kiestoon.
Maar ik denk dat ik tijdens het updaten van de modem hem uit heb gezet. Zou je het morgen nog een keer kunnen proberen? (Als dit het probleem was)

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66846Posts
  • 4695Oplossingen
  • 18507Likes

@nlxdodge je kunt het modem nog een keer 30 seconden van de stroom halen, dan haalt het modem de laatste instellingen op.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1258Posts
  • 199Oplossingen
  • 473Likes

Hallo @nlxdodge ,

Ik zie vanuit ons modem geen bijzonderheden staan en de reset vanuit ons is succesvol afgerond.
Zodra jij jij ook je telefoontoestel reset door de stroomstekker uit het basisstation te halen, werkt de lijn dan nu wel als de telefoon verbonden is met TEL1? 

TEL2 hoef je niet te proberen, die is sowieso uitgeschakeld als je geen tweede telefoonlijn gebruikt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo