Hallo beste Ziggo, laatst heb ik de nieuwe Connectbox in gebruik genomen maar sinds de dag dat ik hem kreeg heb ik nooit de telefoon aan de praat kunnen krijgen. Zelfs als ik de telefoon niet via de muur, maar direct in het modem steek kan ik wel kiezen, maar na het bellen van een nummer is er geen gehoor en rond de 10 seconden gaat automatisch de timer op de telefoon lopen zonder verbinding?
Ik heb al op andere threads gekeken dat het een configuratie fout zou kunnen zijn, dus hierbij alvast wat informatie van onze modem:
Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) | 602000000 | Goed (Locked) |
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) | 52000000 | Goed (Ranged) |
Provisioning status | Verbonden | Goed (Operational) |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | 5 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | 5 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 5 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 5 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 6 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 5 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 5 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 6 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 6 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 6 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 6 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 6 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 6 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 6 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 5 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 794000000 | 4 | 37 | 256qam | 25 |
18 | 802000000 | 3 | 37 | 256qam | 26 |
19 | 810000000 | 3 | 37 | 256qam | 27 |
20 | 818000000 | 3 | 37 | 256qam | 28 |
21 | 826000000 | 3 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 3 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 3 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 3 | 37 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 51818295 | 7 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 48984553 | 11 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 48990830 | 12 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 48990994 | 16 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 48984618 | 14 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 48991603 | 22 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 48992811 | 17 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 48991960 | 21 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 48994484 | 22 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 48984434 | 27 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 48994820 | 19 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 48995543 | 18 |
13 | Goed (Locked) | 38.258 | 48985452 | 16 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 48996237 | 20 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 49008654 | 20 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 49009158 | 19 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 49009617 | 18 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 48987578 | 19 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 49009872 | 39 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 49010412 | 21 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 48985894 | 37 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 49009855 | 874 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 49011191 | 37 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 49011716 | 21 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 52000000 | 42 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 38400000 | 42 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 45200000 | 42 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 58800000 | 42 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet |
2 |
Ingeschakeld |
DOCSIS 3.0 |
bac101000106ac2205ed7d8b |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
201737 |
20000 bps |
8000 bytes |
0 bps |
201736 |
64000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
201735 |
10000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
201732 |
374500000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
201734 |
20000 bps |
8000 bytes |
0 bps |
1522 bytes |
Best effort |
201733 |
2000000 bps |
2000 bytes |
0 bps |
2000 bytes |
Best effort |
201731 |
37450000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
42600 bytes |
Best effort |
Verder werkt gewoon jaren al alles en hebben we nooit storing gehad, en zo te zien zou het moeten werken. Maar werkt het toch niet 😞
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het helpen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Soms wil de telefoonstekker niet stevig genoeg in de telefooningang van het modem.
Kun je eens tegen de stekker duwen en kijken of er dan wel verbinding is?
Zo ja, stop er dan een tandenstoker tussen die de koperrandjes meer naar tegen de draadjes duwt en breek die af, hier bij meerdere modems moeten uitvoeren.
De 128 kbps service flows voor de eMTA ontbreken, dit impliceert dat telefonie niet (correct) is toegevoegd aan de boot file en zou verder opgepakt moeten worden door Ziggo.
@tobiastheebe "De 128 kbps service flows voor de eMTA ontbreken"
Die 128 kbs zie ik hier ook niet, maar heb wel telefoon.
Waar en hoe zou die vindbaar moeten zijn?
Dat is vreemd. Jij gebruikt toch een SmartWifi modem Giga? Misschien worden ze daar alleen getoond bij een actief gesprek.
Ik zie hier wel 20 kbps service flows die mogelijk aan de eMTA zijn gekoppeld. De 128 kbps service flows moeten bij de internet service flows vermeld worden, zoals hieronder:
Primary Downstream Service Flow
SFID 18057
Max Traffic Rate 128000 bps
Max Traffic Burst 3044 bytes
Min Traffic Rate 12000 bps
SFID 18056
Max Traffic Rate 64000000 bps
Max Traffic Burst 96000 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
SFID 17970
Max Traffic Rate 80250000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Primary Upstream Service Flow
SFID 18055
Max Traffic Rate 128000 bps
Max Traffic Burst 3044 bytes
Min Traffic Rate 12000 bps
Max Concatenated Burst 1522 bytes
Scheduling Type Best Effort
SFID 17969
Max Traffic Rate 10700000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 42600 bytes
Scheduling Type Best Effort
@tobiastheebe Ik heb de Giga nu niet in gebruik, dus kan het nu niet voor je nakijken in de Giga.
Was alleen benieuwd waar je dat zou moeten vinden.
Ik zal eens kijken als er gebeld wordt via het modem.
De service flows worden helaas alleen op het SmartWifi modem (Giga) getoond in de webinterface.
Kan ik dan het beste zelf contact opnemen met Ziggo om dit op te lossen? Of kan dit ook via het forum?
@nlxdodge Heb je het testje met de stekker al uitgevoerd?
Ik heb in zowel de modem als telefoon de stekker er opnieuw ingedaan maar dit keer heel hard te drukken. Zelfde resultaat.
Kan je ook aan de foto zo zien of het contact goed is?
Dat snap ik, die heb ik daarna weer terug gedaan. Het was meer de vraag of je kon zien of de koperen geleiders wel goed gebogen waren. Mijn fout.
Ik heb wel met een tandenstoker geprobeerd om ze te buigen, maar ik ben bang dat ik ze helemaal afbreek.
Hoor je ook geen kiestoon, op zowel LINE 1 als 2? Voor de zekerheid een andere kabel proberen en het modem opnieuw opstarten?
Bij een ander topic wel eens gezien dat telefonie op LINE 2 actief was, ondanks dat klant nooit twee nummers had.
Anders vermoed ik toch een provisioning-probleem (service flows in boot file).
Ik hoor op zowel lijn 1 als lijn 2 de kiestonen als ik mijn mobiele nummer bel. Maar daarna is het nog steeds still. Ook met een andere kabel ertussen is het resultaat hetzelfde.
Dat zijn de DTMF-tonen, niet de kiestoon, welke je zou moeten horen als je de hoorn opneemt. Bij een DECT-toestel kan dit wat lastig te testen zijn omdat je niet altijd de kiestoon hoort voordat het nummer wordt gekozen, maar als er geen kiestoon is zou dat ook in het display aangeduid moeten worden.
Ik kán bij mijn DECT-toestellen wel de kiestoon beluisteren (voordat ik een nummer kies of zonder een nummer in te toetsen). Bij mijn Philips handset is 1x drukken op de groene toets (hoorn opnemen) voldoende om "de buitenlijn" te krijgen.
Bij mijn Gigasets heeft die toets twee functies:
- 1× kort drukken werkt als een soort herhaaltoets. Krijg een lijst van laatst gekozen nummers.
- Langdurig indrukken geeft wel de kiestoon van de buitenlijn.
Idem dito met mijn Panasonic-toestel. Bij kiezen van een nummer uit het adresboek, wordt de 'hoorn opgenomen' en na enkele seconden kiestoon wordt het nummer gekozen. Bij de handsfree/speaker-modus hoor je ook de kiestoon en kun je zelf het nummer kiezen.
Oke ik verwarde kiestoon met het zelf kiezen van de nummers (ik gebruik al jaren geen vaste lijn en nooit vaak gedaan). Maar na wat video's opzoeken ben ik erachter gekomen dat er geen kiestoon is nee.
Dan moet het haast wel aan de boot file liggen, ik heb zojuist de moderators (Ziggo-medewerkers) ingelicht, zij kunnen dit verder onderzoeken.
@tobiastheebe Bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit topic.
Ik wil @nlxdodge graag verder helpen maar ik mis de adresgegevens in het profiel. Zou je dit willen aanvullen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.