1
Vraag
2
Reageer en help mee
nlxdodge

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Van Ubee modem naar Connectbox: telefoon gaat niet over, maar modem wel groen lampje?

Hallo beste Ziggo, laatst heb ik de nieuwe Connectbox in gebruik genomen maar sinds de dag dat ik hem kreeg heb ik nooit de telefoon aan de praat kunnen krijgen. Zelfs als ik de telefoon niet via de muur, maar direct in het modem steek kan ik wel kiezen, maar na het bellen van een nummer is er geen gehoor en rond de 10 seconden gaat automatisch de timer op de telefoon lopen zonder verbinding?

Ik heb al op andere threads gekeken dat het een configuratie fout zou kunnen zijn, dus hierbij alvast wat informatie van onze modem:

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 602000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 52000000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1 602000000 5 38 256qam 1
2 610000000 5 38 256qam 2
3 618000000 5 38 256qam 3
4 626000000 5 38 256qam 4
5 634000000 6 38 256qam 5
6 642000000 5 38 256qam 6
7 650000000 5 38 256qam 7
8 658000000 6 38 256qam 8
9 666000000 6 38 256qam 9
10 674000000 6 37 256qam 10
11 682000000 6 38 256qam 11
12 690000000 6 38 256qam 12
13 698000000 6 38 256qam 13
14 706000000 6 38 256qam 14
15 714000000 5 37 256qam 15
16 722000000 5 37 256qam 16
17 794000000 4 37 256qam 25
18 802000000 3 37 256qam 26
19 810000000 3 37 256qam 27
20 818000000 3 37 256qam 28
21 826000000 3 37 256qam 29
22 834000000 3 37 256qam 30
23 842000000 3 37 256qam 31
24 850000000 3 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1 Goed (Locked) 38.605 51818295 7
2 Goed (Locked) 38.605 48984553 11
3 Goed (Locked) 38.605 48990830 12
4 Goed (Locked) 38.605 48990994 16
5 Goed (Locked) 38.983 48984618 14
6 Goed (Locked) 38.983 48991603 22
7 Goed (Locked) 38.605 48992811 17
8 Goed (Locked) 38.605 48991960 21
9 Goed (Locked) 38.605 48994484 22
10 Goed (Locked) 37.636 48984434 27
11 Goed (Locked) 38.605 48994820 19
12 Goed (Locked) 38.605 48995543 18
13 Goed (Locked) 38.258 48985452 16
14 Goed (Locked) 38.605 48996237 20
15 Goed (Locked) 37.636 49008654 20
16 Goed (Locked) 37.636 49009158 19
17 Goed (Locked) 37.356 49009617 18
18 Goed (Locked) 37.356 48987578 19
19 Goed (Locked) 37.356 49009872 39
20 Goed (Locked) 37.636 49010412 21
21 Goed (Locked) 37.356 48985894 37
22 Goed (Locked) 37.636 49009855 874
23 Goed (Locked) 37.356 49011191 37
24 Goed (Locked) 37.356 49011716 21

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

1 52000000 42 5.120 64qam 2
2 38400000 42 5.120 64qam 4
3 45200000 42 5.120 64qam 3
4 58800000 42 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac101000106ac2205ed7d8b

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

201737
20000 bps
8000 bytes
0 bps
201736
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
201735
10000000 bps
96000 bytes
0 bps
201732
374500000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

201734
20000 bps
8000 bytes
0 bps
1522 bytes
Best effort
201733
2000000 bps
2000 bytes
0 bps
2000 bytes
Best effort
201731
37450000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort

 

Verder werkt gewoon jaren al alles en hebben we nooit storing gehad, en zo te zien zou het moeten werken. Maar werkt het toch niet 😞

nlxdodge_1-1658598408147.png

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het helpen!

28 Reacties 28
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63324Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16732Likes

Soms wil de telefoonstekker niet stevig genoeg in de telefooningang van het modem.

Kun je eens tegen de stekker duwen en kijken of er dan wel verbinding is?

Zo ja, stop er dan een tandenstoker tussen die de koperrandjes meer naar tegen de draadjes duwt en breek die af, hier bij meerdere modems moeten uitvoeren.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

De 128 kbps service flows voor de eMTA ontbreken, dit impliceert dat telefonie niet (correct) is toegevoegd aan de boot file en zou verder opgepakt moeten worden door Ziggo.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63324Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16732Likes

@tobiastheebe "De 128 kbps service flows voor de eMTA ontbreken"

 

Die 128 kbs zie ik hier ook niet, maar heb wel telefoon.

Waar en hoe zou die vindbaar moeten zijn?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

Dat is vreemd. Jij gebruikt toch een SmartWifi modem Giga? Misschien worden ze daar alleen getoond bij een actief gesprek.

 

Ik zie hier wel 20 kbps service flows die mogelijk aan de eMTA zijn gekoppeld. De 128 kbps service flows moeten bij de internet service flows vermeld worden, zoals hieronder:

 

Lees meer

Primary Downstream Service Flow
  SFID 18057
    Max Traffic Rate 128000 bps
    Max Traffic Burst 3044 bytes
    Min Traffic Rate 12000 bps
  SFID 18056
    Max Traffic Rate 64000000 bps
    Max Traffic Burst 96000 bytes
    Min Traffic Rate 0 bps
  SFID 17970
    Max Traffic Rate 80250000 bps
    Max Traffic Burst 42600 bytes
    Min Traffic Rate 0 bps

Primary Upstream Service Flow
  SFID 18055
    Max Traffic Rate 128000 bps
    Max Traffic Burst 3044 bytes
    Min Traffic Rate 12000 bps
    Max Concatenated Burst 1522 bytes
    Scheduling Type Best Effort
  SFID 17969
    Max Traffic Rate 10700000 bps
    Max Traffic Burst 42600 bytes
    Min Traffic Rate 0 bps
    Max Concatenated Burst 42600 bytes
    Scheduling Type Best Effort

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63324Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16732Likes

@tobiastheebe Ik heb de Giga nu niet in gebruik, dus kan het nu niet voor je nakijken in de Giga.

Was alleen benieuwd waar je dat zou moeten vinden.

Ik zal eens kijken als er gebeld wordt via het modem.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

De service flows worden helaas alleen op het SmartWifi modem (Giga) getoond in de webinterface.

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kan ik dan het beste zelf contact opnemen met Ziggo om dit op te lossen? Of kan dit ook via het forum?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63324Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16732Likes

@nlxdodge Heb je het testje met de stekker al uitgevoerd?

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IMG_20220725_224041.jpg

Ik heb in zowel de modem als telefoon de stekker er opnieuw ingedaan maar dit keer heel hard te drukken. Zelfde resultaat.

 

Kan je ook aan de foto zo zien of het contact goed is?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63324Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16732Likes

@nlxdodge Ik zie geen stekker in telefoonaansluiting 1 zitten.

 

Bert_0-1658782369996.png

 

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat snap ik, die heb ik daarna weer terug gedaan. Het was meer de vraag of je kon zien of de koperen geleiders wel goed gebogen waren. Mijn fout.

Ik heb wel met een tandenstoker geprobeerd om ze te buigen, maar ik ben bang dat ik ze helemaal afbreek.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

Hoor je ook geen kiestoon, op zowel LINE 1 als 2? Voor de zekerheid een andere kabel proberen en het modem opnieuw opstarten?

 

Bij een ander topic wel eens gezien dat telefonie op LINE 2 actief was, ondanks dat klant nooit twee nummers had.

 

Anders vermoed ik toch een provisioning-probleem (service flows in boot file).

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoor op zowel lijn 1 als lijn 2 de kiestonen als ik mijn mobiele nummer bel. Maar daarna is het nog steeds still. Ook met een andere kabel ertussen is het resultaat hetzelfde.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

Dat zijn de DTMF-tonen, niet de kiestoon, welke je zou moeten horen als je de hoorn opneemt. Bij een DECT-toestel kan dit wat lastig te testen zijn omdat je niet altijd de kiestoon hoort voordat het nummer wordt gekozen, maar als er geen kiestoon is zou dat ook in het display aangeduid moeten worden.

DennyW

Level 17
Expert
  • 3042Posts
  • 248Oplossingen
  • 869Likes

Ik kán bij mijn DECT-toestellen wel de kiestoon beluisteren (voordat ik een nummer kies of zonder een nummer in te toetsen). Bij mijn Philips handset is 1x drukken op de groene toets (hoorn opnemen) voldoende om "de buitenlijn" te krijgen.
Bij mijn Gigasets heeft die toets twee functies:

- 1× kort drukken werkt als een soort herhaaltoets. Krijg een lijst van laatst gekozen nummers.

- Langdurig indrukken geeft wel de kiestoon van de buitenlijn.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

Idem dito met mijn Panasonic-toestel. Bij kiezen van een nummer uit het adresboek, wordt de 'hoorn opgenomen' en na enkele seconden kiestoon wordt het nummer gekozen. Bij de handsfree/speaker-modus hoor je ook de kiestoon en kun je zelf het nummer kiezen.

nlxdodge
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Oke ik verwarde kiestoon met het zelf kiezen van de nummers (ik gebruik al jaren geen vaste lijn en nooit vaak gedaan). Maar na wat video's opzoeken ben ik erachter gekomen dat er geen kiestoon is nee.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16058Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7041Likes

Dan moet het haast wel aan de boot file liggen, ik heb zojuist de moderators (Ziggo-medewerkers) ingelicht, zij kunnen dit verder onderzoeken.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3100Posts
  • 379Oplossingen
  • 897Likes

@tobiastheebe Bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit topic.

Ik wil @nlxdodge graag verder helpen maar ik mis de adresgegevens in het profiel. Zou je dit willen aanvullen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo