1
Vraag
2
Reacties
Nico van Eijk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VOIP foutmelding gigaset

Ik maak gebruik van VOIP via 12connect. Sinds kort krijg ik op de aangesloten GIGASET telefoontoestellen de foutmelding 'Registratie bij provider mislukt'. Bellen via VOIP werkt dus niet meer. 12Connect stuurt mij vervolgens een email met daarop poorten die zouden moeten worden aangepast. Dit is de tekst van de email: 


Er moeten aanpassingen in de firewall van je modem/router gedaan worden voor een optimale verbinding.
De wijzigingen die hiervoor gedaan moeten worden in je firewall betreft het openen van de volgende poorten:
De onderstaande poorten worden gebruikt voor de registratie en aanmelding van het toestel:
5060-5070 TCP
5060-5070 UDP
De onderstaande poorten worden gebruikt voor de geluidscommunicatie:
10000-20000 UDP
De volgende functionaliteiten dienen ook te worden gedeactiveerd in je modem / router:
"SIP ALG" deactiveren
"IDS (of IDP) / IPS" deactiveren

Het lukt mij niet om dit geïnstalleerd te krijgen op de Connect box. Hoe zou dit moeten worden gedaan, wie heeft goede raad, eerdere ervaringen?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Port Forward werkt als volgt: Port forwarding: Alles over port forwarding bij Ziggo - Ziggo Community

 

Onderstaande instellingen zijn niet beschikbaar om in te stellen in de Ziggo modems:

 

De volgende functionaliteiten dienen ook te worden gedeactiveerd in je modem / router:
"SIP ALG" deactiveren
"IDS (of IDP) / IPS" deactiveren

Bekijk in context

1 Reactie 1
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Port Forward werkt als volgt: Port forwarding: Alles over port forwarding bij Ziggo - Ziggo Community

 

Onderstaande instellingen zijn niet beschikbaar om in te stellen in de Ziggo modems:

 

De volgende functionaliteiten dienen ook te worden gedeactiveerd in je modem / router:
"SIP ALG" deactiveren
"IDS (of IDP) / IPS" deactiveren

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo