1
Vraag
2
Reacties
FoxBravo

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Tweede huistelefoonset aansluiten op modem

goedenavond, ik heb een ziggo technicolor modem met op Tel .1 een huiscentrale aangesloten, het lampje brandt.
Nu wil ik een tweede huiscentrale aansluiten op Tel. 2 , het werkt echter niet en het lampje brandt ook niet bij Tel.2.
wat moet ik doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FoxBravo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Met splitter werkt het nu fantastisch, hierbij een foto :


Simpeler kan het.niet,
Het gaat je goed en bedankt voor het meedenken.
Frans

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Heb je ook een 2e telefoonnummer, anders werkt Tel 2 niet.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een tweede basisstation van een dect telefoon kunt u parallel aansluiten. Ik gebruik de oude PTT-aansluitingen in mijn huis daarvoor.
FoxBravo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb géén tweede telefoonnummer, heb een tweede Dect.- basisstation aangesloten, werkt niet.
Misschien kan ziggo mijn enige telefoonnummer ook op de Tel.2 uitgang zetten ?
Weet niet of dat praktisch mogelijk is....
FoxBravo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Of is dit misschien de oplossing, aansluiten op Tel.1
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
FoxBravo Je hebt de beste oplossing al gevonden, TOP.

Veel belplezier gewenst.:relaxed:

"Misschien kan ziggo mijn enige telefoonnummer ook op de Tel.2 uitgang zetten ?
Weet niet of dat praktisch mogelijk is.... "

Nee helaas.
FoxBravo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank je Bert,
Vanmiddag bij de Gamma de splitter gekocht, past echter niet.
Na veel gezoek het volgendegevonden, i.v.m. de breedte van de stekker.
Het moet een RJ11, male, female, female zijn.
Deze net op internet besteld, dinsdag proberen.
Ben benieuwd. ?
FoxBravo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Met splitter werkt het nu fantastisch, hierbij een foto :


Simpeler kan het.niet,
Het gaat je goed en bedankt voor het meedenken.
Frans
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Veel telefoonplezier gewenst.:relaxed:FoxBravo
boerencees1951

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jan 

 

Een vraag hoe heb jij je dect op de oude ptt aansluiting aangesloten ? Ik zag dat ik een spliter nodig hebt maar hoe sluit je hem op de oude  .

Ik hoop dat je mij kunt vertellen wel in leken taal aub, ik zie dat je het al tijdje geleden heb gedaan,.

Ik hoop dat je kan helpen?

 

Met vriendelijke groet Cees.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@boerencees1951 Met onderstaande onderdelen kun je twee toestellen aansluiten op één PTT-contactdoos, welke uiteraard moet zijn verbonden met de TEL 1-aansluiting op het modem, ervan uitgaande dat je over één lijn/nummer bij Ziggo beschikt:

 

 

Overigens: op een DECT-bassistation kun je ook een extra handset aanmelden. Bovenstaande methode is alleen noodzakelijk als je een apart niet-draadloos toestel zou willen aansluiten en via dezelfde lijn wilt bellen.

 

Misschien kun je de huidige situatie iets uitgebreider beschrijven, eventueel met een of meerdere foto's? Welk merk en type toestel(len) gebruik je nu?

boerencees1951

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Tobias ,

Bedankt voor je reactie 

Ik nog 1 set van een dect tel 1staat in de slaapkamer en de andere in de schuur

deze wil ik weer gebruiken.

Maar hoe sluit ik splitter op het modem aan je heb 1 kant met 1 ingang en aande andere kant 2 

Wat moet waar aan ?

 

 

boerencees1951

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20221207_163148.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je gebruikt dus al een DECT-tostel en wilt dit andere type DECT-toestel van AEG met extra handset gebruiken om op dezelfde lijn te bellen?

 

De splitter die ik in mijn vorige reactie noemde, sluit je direct aan op de TEL 1-poort van het modem. Op de twee RJ11-poorten kun je vervolgens beide toestellen aansluiten.

 

In je vorige reactie had je het echter over een PTT-contactdoos die je wenst te gebruiken? Een dergelijke contactdoos kan ook op de splitter worden aangesloten, zodat je het toestel bijvoorbeeld in de woonkamer kunt aansluiten i.p.v. in de meterkast.

boerencees1951

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

,ja ik wil de ptt kontactdoos blijven gebruiken want dan kan ik in de slaapkamer boven deze dect gebruiken. Sluit ik dan 1 draad van de splitter aan op de wandcontactdoos aan? en dan heb ik boven een verbinding?

Tobias bedankt alvast vor je hulp en uitleg.

Cees.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Als de kabel naar de contactdoos in de slaapkamer is voorzien van het juiste type stekker (zelfde type als het kleine plastic stekkertje aan de kabel van het AEG-toestel, twee of vier aders/contactpunten maakt niet uit), dan kun je deze kabel inderdaad direct op de splitter aansluiten. In de slaapkamer heb je dan nog deze stekker nodig om het toestel op de contactdoos aan te sluiten.

boerencees1951

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aan de kabel beneden in de woonkamer zit niet zo'n stekkertje, maar als ik beneden in de wandkontactdoos daar zo'n stekker in stop waar je zo'n klein stekkertje in stop 

werkt het dan ook?

 

Cees 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het ligt eraan of die wandcontactdoos het zogenaamde ISRA-punt van KPN is. In een oudere woning (~1990 of eerder) kan dat het geval zijn en kun je hier alleen gebruik van maken als je daadwerkelijk een abonnement bij KPN afneemt.

 

Kun je foto's plaatsen van hoe het huidige toestel is aangesloten, de wandcontactdoos waarop je het AEG-toestel wenst aan te sluiten en wat er in de meterkast zichtbaar is? De huidige situatie is nog niet helder voor mij.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @boerencees1951 Welkom hier op de Ziggo Community en goed dat je ons gevonden hebt! 
Als iemand duidelijkheid kan geven over de aansluiting is dat @tobiastheebe wel. Zou je zijn vraag willen beantwoorden?

boerencees1951

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Tobias,

Daar ben ik weer wat ik als laatste had geoppert dat werkt niet.

En op jou vraag stuur wat foto's dan kan het beter bzien hoe de situatie bij jouw is.

In de wandcont

 

Hallo Tobias,

hier ben ik weer ik na ons laatste contact  het geprobeerd zoals ik in ons laatste contact had, dat werkt helaas niet, op jouw vraag nog even terug te komen ik begin met 4 draden  en daarna wordt het 2 draden

Ik denk dat foch moet overgaan op een nieuwe dect set met meerdere stations.

 

Tobias nog bedankt voor je info.

Groet Cees van Dijk 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo