1
Vraag
2
Reacties
r.m.e.ribbers

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tolkentelefoon

Als tolk maak ik gebruik van de diensten van het tolkenbedrijf Global Talk. Global Talk is tolk intermediair tussen overheid en tolken: een overheidsdienst die acuut een tolk nodig heeft belt Global Talk, die vervolgens , geautomatiseerd tolken belt. Indien ik wordt gebeld moet ik een mij gegeven pin code indrukken, waarna ik vervolgens rechtsreeks in verbinding ben met de klant. Hier gaat het echter mis. Mijn Pincode wordt niet door Ziggo verwerkt, waardoor de verbinding wordt verbroken en ik dus een potentiële klant kwijt ben. Help desk Ziggo kan mij niet verder helpen. Wie heeft hier ervaring mee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

Goedemiddag @r.m.e.ribbers,

Vandaag heb ik even contact opgenomen en jouw partner hierover gesproken. Ik begrijp dat het probleem inmiddels opgelost is door een aanpassing aan de kant van Global Talk. We zijn blij dat het inmiddels allemaal werkt. 
Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen? Alvast een prettig weekend gewenst!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74991Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Welk modem heb je precies?

En welke telefoon?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn telefoon is van KPN: Chicago Luxe. Juist aangeschaft. Daarnaast een mediabox XL

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

Goedemorgen @r.m.e.ribbers en een warm welkom op de Community,

Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je problemen ervaart bij het invoeren van een pincode op het moment dat hierom gevraagd wordt door de dienst Global Talk. Ik begrijp dat dit laatste niet lukt. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet bekend ben met de dienst waarover je het hebt in je bericht. Maar het gaat dus mis op het moment dat je in het belmenu van GlobalTalk de pincode in moet voeren? Heb je bij Global Talk al nagevraagd wat de vereisten zijn voor de vaste telefoonlijn en het telefoontoestel wat gebruikt wordt?

Ik zie dat je ook contact hebt gehad met mijn collega's van de klantenservice. Via de klantenservice is er zo te zien een los modem (Smart Wifimodem) geregeld waarop de diensten telefonie en internet geactiveerd worden. Op dit moment stonden deze diensten geactiveerd op je Ziggo Mediabox XL. Je kan testen of de dienst werkt op het moment dat je het losse modem hebt aangesloten. Mocht het keuzemenu nog niet werken raad ik aan even navraag te doen bij de supportafdeling van Global Talk.

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

 

dank voor je reactie. Bij global talk zijn honderden tolken aangesloten van wie er dus ook Ziggo gebruikers zijn. Ik heb in eerste instantie gebeld met de IT afdeling van Global Talk, die mij meteen vroeg of ik een Ziggo modem heb, en naar Ziggo verwees. Het probleem zou zich met name bij jullie voordoen.

Probleem: ik ontvang een "gecomputiriseerd" telefoontje (inbound)  waarop ik mijn pincode moet toetsen om contact te hebben met de uiteindelijke client. In principe is dit dezelfde aanpak als wanneer ik zelf bel (outbound) en via een menu codes moet in tikken ("voor secretaresse tik één") . Met outbound bellen gaat dit wel en inbound dus niet. Kan dit wellicht liggen aan een poortinstelling?

Aangezien tolken mijn boterham is/wordt mis ik nu meerdere opdrachten per dag. Ik begrijp dat dit geen standaard probleem is maar wellicht kunnen jullie een tandje dieper graven om te zien waar het aan ligt, wellicht zelf even contacten met IT van Global Talk. Meerdere van jullie klanten zullen ook het tolkenvak uitoefenen.. Zelf heb ik inmiddels een nieuwe vaste telefoon aangeschaft (probleem blijft zich voordoen) en ontvang ik van jullie een nieuw modem, waarbij de opmerking werd geplaatst dat men niet weet of dit het probleem gaat oplossen.

Indien ik geen oplossing vind bij Ziggo, zal ik onderzoeken of ik naast Ziggo een zakelijke lijn kan krijgen bij KPN (die dit probleem niet heeft). Denk jij dat dit kan?

Zo niet dan zal ik noodgedwongen overstappen naar KPN, aangezien ik door dit probleem nu inkomsten mis.

Benieuwd naar je reactie.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@r.m.e.ribbers Hartelijk dank voor je reactie en de aanvulling op je eerdere vraag. Weet je ook of het probleem zich bij collega's van jou voordoet die over een vaste lijn van Ziggo beschikken? 

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens de IT afdeling van Global Talk wel. Ik heb dit dus niet uit eerste hand. Een collega tolk  doet dit probleemloos via KPN , en heeft tevens een ander pakket bij xs4all.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@r.m.e.ribbers Heb je op dit moment het SmartWifi (Connectbox) modem al in gebruik genomen en daarop het telefoontoestel aangesloten? Om dit nader te onderzoeken zou ik ook graag willen weten wat het telefoonnummer is (inbound) waarbij het invoeren v.d. pin niet werkt. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik moet meteen denken aan Tone vs Pulse-instellingen als ik hier lees over KPN-apparatuur op de Ziggo-manier (VoIP). Daar toevallig al naar gekeken?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@r.m.e.ribbers Wat @AlexHelpt hier aangeeft is een goed punt om te controleren. Onze modems kunnen alleen omgaan met telefoontoestellen die gebruik maken van tone signalering en ondersteunen dus geen pulse signalering. Heb je al naar deze instellingen op het telefoontoestel gekeken? Dit moet als het goed is ook in de handleiding terug te vinden zijn.

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga ik doen. Je hoort!

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas: mijn telefoon is ingesteld op tone.

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor het meedenken Alex. Mijn telefoon is  op tone ingesteld.

vriendelijke groet,

 

Rob

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul, het nieuwe modem is nog onderweg en gezien het feit dat ik ook wifi boosters heb ben ik bang dat ik de hulp van een monteur nodig zal hebben. Het inbound nummer is:088*****2 . Ben vanmiddag al 4 keer gebeld 😒

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@r.m.e.ribbers Hartelijk dank voor je reactie! Ik begrijp dat je graag een monteur langs wilt hebben die ook gelijk komt helpen met het aansluiten van het SmartWifi modem en de SmartWifiboosters. Ik heb gelijk een afspraak ingepland op dinsdag 30 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het bezoek voor iedereen veilig. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@r.m.e.ribbers Nog even inhakend op de probleem met inbound calls afkomstig van Global Talk. Kun je testen of andere keuzemenu's op dit moment werken? Test dit bijvoorbeeld eens met ons eigen keuzemenu via 1200 (vaste telefoonlijn). Lukt het dan wel om d.m.v. de numerieke toetsen verder te komen in het menu?

Pasi

Level 18
  • 9832Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Paul  schreef:

...


 


@r.m.e.ribbers  schreef:

....het inbound nummer is:xxxxxxxxxx....



Misschien even het tst nummer verwijderen, uit het betreffende logje? Dit is tenslotte een openbaar klant helpt klant forum.

r.m.e.ribbers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja: dit lukt wel (outbound) Slechts bij inbound lukt het niet.Juist weer eens met Global Talk gebeld: opnieuw wordt bevestigd dat dit probleem vaker voorkomt en dat in de vorige gevallen het probleem bij de provider lag, die vervolgens de oplossing vond.  Mijn probleem nu is dat Global Talk nagenoeg marktmonopolist is en ik dus nu veroordeeld ben tot brood met pindakaas...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@r.m.e.ribbers Zojuist heb ik even contact opgenomen met Global Talk. De medewerker die ik daar sprak gaf aan dat zij voor dit probleem een intern ticket aan kunnen maken en dat het mogelijk eenvoudig door hun op te lossen is door een aanpassing vanuit hun centrale door te voeren. Wil je hierover contact opnemen met het nummer van Global Talk? Ik heb dit even per privebericht aan jou doorgegeven. Dit nummer mag je niet openbaar delen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

Goedemiddag @r.m.e.ribbers,

Vandaag heb ik even contact opgenomen en jouw partner hierover gesproken. Ik begrijp dat het probleem inmiddels opgelost is door een aanpassing aan de kant van Global Talk. We zijn blij dat het inmiddels allemaal werkt. 
Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen? Alvast een prettig weekend gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo