1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
hakke222

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toegangsgegevens voor telefoon op fritzbox 6660

Zijn er meer mensen met probleem om de telefoon te verbinden op de Fritzbox 6660.  Fritzbox ziet wel de telefoons maar zodra ik de gebruikersnaam en wachtwoord in voer gaat het mis ?   Er kan geen verbinding gemaakt worden ?          Weet iemand er een oplossing voor.       Mvg E.Hakkers.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1631Likes

@hakke222  schreef:

neem aan de nieuwe modem van fritz en niet de oude van ziggo?

In het oude Ziggo modem doe je zelf niets met sip gegevens.

Op het moment dat je het eigen modem registreerde in de “Mijn Ziggo” app door het invullen van de CM-MAC (voor internet) en MTA-MAC (voor telefonie) heb je de sip gegeven bestaande uit een gebruikers naam en paswoord gekregen. Die kon je ook als het goed is downloaden en opslaan als pdf bestand om te bewaren.

Die sip gegevens moet je gebruiken bij de instellingen van telefonie in de Fritzbox.

Ben je die gegevens kwijt dan kan je nieuwe sip gegevens opvragen via de “Mijn Ziggo” app bij Producten->Internet->Connectbox->meer info->Maak sip-gegevens aan.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1631Likes

Op onderstaande pagina heb ik een aantal screenshots van mijn instellingen. Dat kan je misschien op weg helpen. Zelf zou ik het configureren gewoon in de webrowser op de PC doen ipv van op een smartphone.

https://community.ziggo.nl/t5/Bellen/Telefoon-werkt-niet-op-nieuw-modem/td-p/1298124

hakke222
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok. Thx zal het proberen 👌 Gr ed.

Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1631Likes

Je moet wel de gebruikersnaam en wachtwoord van de SIP gegevens die je bij het registreren van het modem hebt gekregen gebruiken. De telefonie gebruikersnaam is reeks van cijfers en letters en eindigt niet op .@ziggo.nl. Het is dus niet je Mijn Ziggo inlog naam en pwd.

hakke222
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok ...ga ik effe proberen

hakke222
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1631Likes

@hakke222  schreef:

In het oude Ziggo modem doe je zelf niets met sip gegevens.

Op het moment dat je het eigen modem registreerde in de “Mijn Ziggo” app door het invullen van de CM-MAC (voor internet) en MTA-MAC (voor telefonie) heb je de sip gegeven bestaande uit een gebruikers naam en paswoord gekregen. Die kon je ook als het goed is downloaden en opslaan als pdf bestand om te bewaren.

Die sip gegevens moet je gebruiken bij de instellingen van telefonie in de Fritzbox.

Ben je die gegevens kwijt dan kan je nieuwe sip gegevens opvragen via de “Mijn Ziggo” app bij Producten->Internet->Connectbox->meer info->Maak sip-gegevens aan.

hakke222
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt Karel , alles werkt nu na behoren      gr ed.