Beste,
Mijn (moeders) telefoonverbinding hapert regelmatig bij binnenkomende gesprekken. Niet elk telefoontje, maar wel vaak. Het is steeds het ontvangende geluid dat haperend binnenkomt. (Dect)telefoon zit rechtstreeks op poort1, ander (vast) toestel geprobeerd met hetzelfde resultaat (plus dat hier de telefoon niet rinkelt, maar bij opnemen is er wel meteen verbinding die soms hapert). Andere kabel helpt ook niet. Mijn verwachting is dat het aan het modem zelf ligt. Modem al eens uit/aan, coax-internetkabel al opnieuw ingestoken,... Wie kan helpen om dit opgelost te krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het AOP (TRAS-1000), aftakelement (UMU-01/1006) en de kabels naar modem en TV/decoder zijn verouderd.
De downstream vertoont instraling van Digitenne.
De UMU-01/1006 dient te worden vervangen door een POA-01-B met nieuwe IEC/F- en IEC/IEC-kabels naar resp. modem en TV/decoder. Idealiter dient ook de TRAS-1000 vervangen te worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.
Welke lengte TV-kabel is noodzakelijk? Een kabel van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd naast het overige aansluitmateriaal, voor 7,5/10 meter kun je bij Ziggo Randapparatuur terecht.
Goedemorgen @Jhem.ophetroodt, zo te zien is je aansluiting aan vernieuwing toe! Ik heb een monteur ingepland om het AOP te vervangen. De afspraak staat voor aankomende donderdag 14 juli tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Oef... kan pas weer foto's maken als ik bij mijn moeder ben... is een appartement waarbij hoofdaansluiting (groene coax) is doorekoppeld naar AOP in huiskamerdoos. Daarop zit een splitter, zo"n platte met een plug en een schroefuitgang (tv en modem). Modem is ouderwets zwart. Inloggen op modem moet ik even kijken, moeders heeft geen pc/laptop
De aansluitwijze is prima, maar zowel het AOP, de splitter en/of de kabels kunnen verouderd zijn en signaalproblemen veroorzaken. Vandaar mijn vraag naar een of meerdere foto's.
Nagenoeg alle oudere modems zijn zwart van kleur, dus dat zegt mij helaas weinig.
Je kunt ook de downstream/upstream-gegevens ook prima met een telefoon of tablet bekijken en hiervan screenshots maken.
Het niet rinkelen van dat andere (vaste) toestel zou verklaart kunnen worden als dat toestel een wat ouder KPN/PTT-toestel is (meestal van het type T-65).
Als dat het geval is, dan is dat -indien gewenst- "op te lossen".
De aansluitfactor kan inderdaad een rol spelen, maar ik heb destijds een nogal ongebruikelijk toestel aangesloten op mijn vorige modem (Compal SmartWifi modem) om het toestel te testen. Het was een mijnbouwtelefoon met kiesschijf. Hoewel ik natuurlijk niet uitgaand kon bellen (SmartWifi modem begrijpt pulskiezen niet), rinkelde het toestel wel bij een inkomend gesprek, al was dat vast niet op volledig volume.
Ik heb wat screenshots uit een cisco modem en foto's.
Dat klopt, maar is een moderner drukknop toestel
Het AOP (TRAS-1000), aftakelement (UMU-01/1006) en de kabels naar modem en TV/decoder zijn verouderd.
De downstream vertoont instraling van Digitenne.
De UMU-01/1006 dient te worden vervangen door een POA-01-B met nieuwe IEC/F- en IEC/IEC-kabels naar resp. modem en TV/decoder. Idealiter dient ook de TRAS-1000 vervangen te worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.
Welke lengte TV-kabel is noodzakelijk? Een kabel van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd naast het overige aansluitmateriaal, voor 7,5/10 meter kun je bij Ziggo Randapparatuur terecht.
Hi Tobias, 3m is voldoende. Ik geloof je meteen (net wat teveel technische termen). Monteurafspraak mag ook, hoe kannik deze inplannen?
Dat kan de moderator doen, maar bellen naar ziggo (0900-1884) of chatten kan ook.
Ik zie dat je met Tras-1000 de coax doos bedoelt. Deze kan ik ook zelf wel vervangen, is dat per se een monteursafspraak?
Het is voor klanten niet toegestaan om zelf het AOP te vervangen, dit valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.
Goedemorgen @Jhem.ophetroodt, zo te zien is je aansluiting aan vernieuwing toe! Ik heb een monteur ingepland om het AOP te vervangen. De afspraak staat voor aankomende donderdag 14 juli tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.