Telefoonnummervermelding in telefoongids klacht (8e poging)

Sinds 13 september 2020 probeer ik een foute vermelding in de telefoongids weg te krijgen.

Het viel mij op dat 1 van de 2 tijdelijke telefoonnummers, die we hadden gekregen van Ziggo na overstap van KPN naar Ziggo, nog steeds in de telefoongids stond.

-1e poging; Ik heb op zondag 13-9-2020 gebeld met Ziggo en duidelijk gevraagd of dat tijdelijke nummer (wat niet meer in gebruik was) uit de telefoongids verwijderd kon worden. Men zou het regelen.

Toen ik op dinsdag  15 sept. dit controleerde bleek juist onze 2 tel#'s uit de gids te zijn gehaald en het niet meer in gebruik zijnde nummer als enigste vermeld. Precies het TEGENOVERGESTELDE van wat de bedoeling was.

-2e poging; Toen ik dinsdag 15 sept. naar de klantenservice belde kreeg ik een slecht nederlands sprekende mevrouw aan de telefoon (met volgens mij een baby of kind op de achtergrond). Zij zette me even in de wacht om te informeren. Toen ik daarna nog 3 maal de 3 telefoonnummers moest noemen ging het echt irriteren. Mijn vraag om de tel# 's even op te schrijven was blijkbaar te veel. Toen zei ze nogmaals even te moeten overleggen. Dit duurde nogal lang en na 20 (twintig) minuten heb ik maar opgehangen. Meteen het klantenservicenummer weer gebeld. Toen kreeg ik een technisch beter onderlegde juffrouw aan de telefoon en zijn zou het regelen.

Na 5 werkdagen was er echter nog niets veranderd.

-3e poging; Op 30-9-2020 weer gebeld ; men zou het weer regelen, duurde 2 tot 3 werkdagen.

-4e poging 5-10-2020 gebeld ; stond er nog steeds niet in de telefoongids (het verkeerde vervallen nummer nog steeds wel), weer lang wachten tot de mevrouw het heeft uitgezocht. Ze zou het doorgeven dat het aangepast moest worden. Op mijn opmerking dat het al 3 of 4 keer eerder was verteld had ze geen antwoord en ik kon niemand anders spreken.

Zou weer 5 werk dagen duren.

-5e poging 13-10-2020 gebeld; kreeg nu te horen dat zoiets 6 weken zou duren. Dat hebben de vorige personen niet vermeld. Ik betwijfel nog steeds of dat (6 weken) wel klopt!

-6e poging 3-12-2020 gebeld; Moest weer alles uitleggen. Men kon geen nieuwe tickets aanmaken maar ging het intern regelen, de juffrouw maakte met mij de afspraak dat ze maandag 7 dec. rond 17.00u mij terug zou bellen.

-Maandag 7 dec. heeft er niemand teruggebeld.

-7e poging 9-12-2020 gebeld en weer alles uitgelegd (moeten uitleggen) (mevrouw was de nederlandse taal niet 100% machtig maar was aardig en ik had de indruk dat ze ook echt een oplossing probeerde te zoeken).
Het was druk en ze kon geen verbinding krijgen met de afdeling die daarover ging. Ging een andere afdeling bellen/contacteren.  Kon er niets aan veranderen en moest weer wachten. Dat dit al minimaal 6 keer eerder zo was gegaan.
Vroeg ook nog naar de terugbelafspraak van 7 dec. 17.00u maar die stond volgens haar niet in het systeem!

De telefoonboekvermelding zou uiterst 2 weken duren.
Totale gespreksduur; 40 minuten

-8e en hopelijk laatste poging. Aangezien het Ziggo klantenservicenummer bellen niet veel teweeg brengt, probeer ik het nu via deze community. Ben benieuwd!

Als u door de bomen het bos niet meer ziet; Onze 2 telefoonnummers moeten in de gids komen en het tijdelijke telefoonnummer (wat niet meer werkt) moet eruit.

Hans2
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
28 Reacties 28

@Hans2 ,

Ga naar : Hoe verwijder ik mijn gegevens uit een telefoongids? | ACM ConsuWijzer en volg de aanwijzingen.

Succes.

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes

Spargo1955, dat is helaas geen oplossing. Die website en ook nummervermelding.nl geeft aan dat je dat alleen via Ziggo kunt regelen. Men is dus van Ziggo afhankelijk.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Staan uw postcode en huisnummer in uw profiel? (Alleen zichtbaar voor moderators). Dan kunnen ze uw klantdossier raadplegen.

Ik heb uw vraag voorgelegd aan het moderatieteam.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5134Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1777Likes

Hi @Hans2 

Wat een situatie! Ik moet bekennen dat er veel is gebeurd en het inderdaad van belang is om de situatie zo concreet mogelijk te maken. Ik zie op dit moment twee telefoonnummers onder jouw gegevens. Dit zijn de telefoonnummers eindigend op 217 en 349. Ter check. Dit zijn ook de twee juiste telefoonnummers die jij vermeld wilt zien staan in de telefoongids? Als dit het geval is, dan is het zeker bijzonder waarom dit nog niet het geval is. Als ik de gegevens namelijk controleer dan zijn beide nummers publiek bekend en staan alle ''vinkjes'' juist zodat jouw nummer o.a. opvraagbaar is bij inlichtingen, vermeld wordt in de papieren gids en vermeld wordt in de online telefoongids. Ik wil dus eerst graag dubbelchecken of dit de juiste telefoonnummers zijn, zodat we vanaf dat punt verder op onderzoek kunnen gaan.

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4172Reacties
  • 831Oplossingen
  • 1110Likes

Inderdaad, dat zijn de 2 telefoonnummers die in de telefoongids moeten.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is alweer een week voorbij en er is nog niets veranderd.
(vervallen nummer staat nog steeds in telefoongids en de 2 #'s die erin moeten nog niet)

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Anderhalve week geleden heb ik hier bevestigd dat we het inderdaad over de 2 desbetreffende telefoonnummers hebben.
Is er nog iemand van Ziggo die dit probleem wil oplossen?

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil dit heel graag met je oplossen @Hans2. Zoals mijn collega al aangaf staat e.e.a. bij jouw klantgegevens gewoon goed. Het is dan ook vreemd dat dit niet correspondeert met de info op telefoongids.nl. Ik heb opnieuw een verzoek ingediend om de huidige nummers toe te voegen aan de telefoongids.

Wat krijg jij precies te zien als je op https://www.mijnnummervermelding.nl/ kijkt met het oude tijdelijke nummer en de beide nieuwe nummers?

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Bij het tijdelijke nummer (wat eindigt op 769) krijg ik een scherm waar een code ingevoerd moet worden. Die code kan ik niet ontvangen op mijn telefoon.
Bij de 2 nummers (die eindigen op 217 en 349) die in de telefoongids vermeld moet worden krijg ik de volgende tekst;

"Uw nummer is niet bij ons bekend, uw gegevens kunnen daarom niet worden aangepast via deze website. Raadpleeg de klantenservice van uw telecomaanbieder via de contactlijst op onze ondersteuning pagina."
Sinds sept. 2020 is dat nog steeds dezelfde melding.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het opnieuw een verzoek indienen om de huidige nummers toe te voegen aan de telefoongids zou dan de 7e of 8e keer zijn dat dat gebeurd. Waarom denkt u dat dat nu wel helpt?
Ik ben bang dat u even met die desbetreffende dienst moet bellen om het wel voor elkaar te krijgen. Via het systeem werkt het blijkbaar niet.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap dat het voor jou een slag om de arm is, @Hans2. Maar gezien de vele zaken die al geprobeerd zijn wil ik graag bij het begin beginnen. 

Zonder die code kom je inderdaad niet verder met het oude nummer. Ik heb dit intern doorgezet en hoop je snel van een antwoord te kunnen voorzien hoe we dit kunnen oplossen. 

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Goedemorgen @Hans2,

Inmiddels zie ik dat de aanpassingen m.b.t. de nummerweergave en de vermelding in de telefoongids zijn aangepast zoals door jou verzocht. Laat je het weten als wij jou verder nog ergens mee kunnen helpen? 

Alvast een prettig weekend!
Groeten,

Paul 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Dag Paul,
Wat bedoelt u met "zijn aangepast"?
Er is n.m.m. nog niets verandert. Ik zie nog steeds als enigste het vervallen # vermeld.
gr, Hans2

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Hans2,

Ik zie dat mijn collega een verzoek heeft ingediend om de huidige telefoonnummers toe te voegen aan de telefoongids.
Het duurt overigens altijd wel even voordat dit helemaal is verwerkt. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Zoals al eerder duidelijk aangegeven; dat verzoek is al een keer of 8 eerder gedaan en heeft geen effect.
Er zal iets meer gedaan moeten worden. Ik verwacht na 5 maanden effectloos verzoeken indienen dat iemand van Ziggo op een andere manier contact opneemt met de telefoongids. Een keer opbellen zou misschien het verschil kunnen maken.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het tel# van Youvia is 020-4086400

zie ook; https://www.youvia.nl/contact

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Hans2 Zo te zien is het eerder niet helemaal goed gegaan met het indien van het verzoek. Dit is nu wel op de juiste manier gedaan door mijn collega.
Het duurt alleen even voordat de nummers daadwerkelijk in de gids staan. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Dus als ik het goed begrijp wilt u niet naar Youvia bellen?

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Hans2 De collega's van de number managementdesk nemen n.a.v. het ingediende verzoek contact op met de telefoongids om dit te regelen.
Je kan erop vertrouwen dat het nu geregeld wordt.  

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Als dat contact opnemen alweer gebeurd via een verzoek via het systeem, heb ik daar na minimaal 8 keer proberen helaas geen vertrouwen in. Dat er die 8 keer telkens iets mis gegaan zou zijn, heb ik ook mijn vraagtekens bij.
Jammer dat u geen duidelijk antwoord geeft of er naar hen gebeld gaat worden of niet.
Helaas begrijpt u mijn frustratie niet. Dit soort antwoorden helpen daar niet bij.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Hans2 De collega's van deze afdeling nemen inderdaad contact op met Youvia en de Telefoongids. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Graag iets duidelijker antwoord aub.
Nemen ze contact op via het systeem (wat dus al 9 keer eerder is gebeurd en geen succes was) of plegen ze een telefoontje om een klant te helpen die al 5 maanden zich verbaast waarom dit allemaal zo lang moet duren (terwijl het verkeerd wijzigen van de telefoongidsvermelding  door Ziggo in 2 dagen is gebeurd (zie 13 en 15 sept. 2020) ?

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Hans2 Mijn collega's van de afdeling Number managementdesk (NMD) hebben het verzoek om jouw telefoonnummers in de telefoongids te vermelden doorgegeven aan de
telefoongids en Youvia. Let op: Het kan tot 6 weken duren voordat jouw telefoonnummers ook daadwerkelijk zijn opgenomen en in de gids terug te vinden zijn. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

En weer wordt ik met een kluitje het riet ingestuurd.

Ik begrijp niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan om zowieso toe te geven dat men niet wil bellen naar Youvia om dit op te lossen.
9x een verzoek indienen zonder resultaat en dan gewoon het voor een 10e keer weer proberen? Ik snap dit echt niet.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Hans2 Jammer dat je het gevoel krijgt dat je met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Dit is namelijk absoluut niet het geval. /
Je kan erop vertrouwen dat mijn collega's ervoor zorgen dat de telefoonnummers in de de telefoongids te staan komen. Dit is n.a.v. mijn interne 
vraag inmiddels ook al doorgegeven. Het duurt alleen wel even voordat de telefoonnummer daadwerkelijk in de gids komen te staan. 
Dit duurt doorgaans tussen de 2 a 6 weken. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Omdat ik hier geen vertrouwen meer in heb, heb ik zojuist zelf contact opgenomen met Youvia.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist van Youvia vernomen dat er geen aanvraag bij hen is ingediend.
Er gaat toch echt iets mis. Al 5 maanden.

Hans2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Hans2 Dat is heel vreemd! Ik geef dit gelijk door aan de afdeling die deze verzoeken oppakt en bespreek dit met mijn manager.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Uitgelicht topic