Hans2

Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Telefoonnummervermelding in telefoongids klacht (8e poging)

Sinds 13 september 2020 probeer ik een foute vermelding in de telefoongids weg te krijgen.

Het viel mij op dat 1 van de 2 tijdelijke telefoonnummers, die we hadden gekregen van Ziggo na overstap van KPN naar Ziggo, nog steeds in de telefoongids stond.

 

-1e poging; Ik heb op zondag 13-9-2020 gebeld met Ziggo en duidelijk gevraagd of dat tijdelijke nummer (wat niet meer in gebruik was) uit de telefoongids verwijderd kon worden. Men zou het regelen.

Toen ik op dinsdag  15 sept. dit controleerde bleek juist onze 2 tel#'s uit de gids te zijn gehaald en het niet meer in gebruik zijnde nummer als enigste vermeld. Precies het TEGENOVERGESTELDE van wat de bedoeling was.

-2e poging; Toen ik dinsdag 15 sept. naar de klantenservice belde kreeg ik een slecht nederlands sprekende mevrouw aan de telefoon (met volgens mij een baby of kind op de achtergrond). Zij zette me even in de wacht om te informeren. Toen ik daarna nog 3 maal de 3 telefoonnummers moest noemen ging het echt irriteren. Mijn vraag om de tel# 's even op te schrijven was blijkbaar te veel. Toen zei ze nogmaals even te moeten overleggen. Dit duurde nogal lang en na 20 (twintig) minuten heb ik maar opgehangen. Meteen het klantenservicenummer weer gebeld. Toen kreeg ik een technisch beter onderlegde juffrouw aan de telefoon en zijn zou het regelen.

Na 5 werkdagen was er echter nog niets veranderd.

-3e poging; Op 30-9-2020 weer gebeld ; men zou het weer regelen, duurde 2 tot 3 werkdagen.

 

-4e poging 5-10-2020 gebeld ; stond er nog steeds niet in de telefoongids (het verkeerde vervallen nummer nog steeds wel), weer lang wachten tot de mevrouw het heeft uitgezocht. Ze zou het doorgeven dat het aangepast moest worden. Op mijn opmerking dat het al 3 of 4 keer eerder was verteld had ze geen antwoord en ik kon niemand anders spreken.

Zou weer 5 werk dagen duren.

 

-5e poging 13-10-2020 gebeld; kreeg nu te horen dat zoiets 6 weken zou duren. Dat hebben de vorige personen niet vermeld. Ik betwijfel nog steeds of dat (6 weken) wel klopt!

-6e poging 3-12-2020 gebeld; Moest weer alles uitleggen. Men kon geen nieuwe tickets aanmaken maar ging het intern regelen, de juffrouw maakte met mij de afspraak dat ze maandag 7 dec. rond 17.00u mij terug zou bellen.

-Maandag 7 dec. heeft er niemand teruggebeld.

-7e poging 9-12-2020 gebeld en weer alles uitgelegd (moeten uitleggen) (mevrouw was de nederlandse taal niet 100% machtig maar was aardig en ik had de indruk dat ze ook echt een oplossing probeerde te zoeken).
Het was druk en ze kon geen verbinding krijgen met de afdeling die daarover ging. Ging een andere afdeling bellen/contacteren.  Kon er niets aan veranderen en moest weer wachten. Dat dit al minimaal 6 keer eerder zo was gegaan.
Vroeg ook nog naar de terugbelafspraak van 7 dec. 17.00u maar die stond volgens haar niet in het systeem!

De telefoonboekvermelding zou uiterst 2 weken duren.
Totale gespreksduur; 40 minuten

-8e en hopelijk laatste poging. Aangezien het Ziggo klantenservicenummer bellen niet veel teweeg brengt, probeer ik het nu via deze community. Ben benieuwd!

Als u door de bomen het bos niet meer ziet; Onze 2 telefoonnummers moeten in de gids komen en het tijdelijke telefoonnummer (wat niet meer werkt) moet eruit.



64 Reacties 64
Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als dat contact opnemen alweer gebeurd via een verzoek via het systeem, heb ik daar na minimaal 8 keer proberen helaas geen vertrouwen in. Dat er die 8 keer telkens iets mis gegaan zou zijn, heb ik ook mijn vraagtekens bij.
Jammer dat u geen duidelijk antwoord geeft of er naar hen gebeld gaat worden of niet.
Helaas begrijpt u mijn frustratie niet. Dit soort antwoorden helpen daar niet bij.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Hans2 De collega's van deze afdeling nemen inderdaad contact op met Youvia en de Telefoongids. 

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Graag iets duidelijker antwoord aub.
Nemen ze contact op via het systeem (wat dus al 9 keer eerder is gebeurd en geen succes was) of plegen ze een telefoontje om een klant te helpen die al 5 maanden zich verbaast waarom dit allemaal zo lang moet duren (terwijl het verkeerd wijzigen van de telefoongidsvermelding  door Ziggo in 2 dagen is gebeurd (zie 13 en 15 sept. 2020) ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Hans2 Mijn collega's van de afdeling Number managementdesk (NMD) hebben het verzoek om jouw telefoonnummers in de telefoongids te vermelden doorgegeven aan de
telefoongids en Youvia. Let op: Het kan tot 6 weken duren voordat jouw telefoonnummers ook daadwerkelijk zijn opgenomen en in de gids terug te vinden zijn. 

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En weer wordt ik met een kluitje het riet ingestuurd.

Ik begrijp niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan om zowieso toe te geven dat men niet wil bellen naar Youvia om dit op te lossen.
9x een verzoek indienen zonder resultaat en dan gewoon het voor een 10e keer weer proberen? Ik snap dit echt niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Hans2 Jammer dat je het gevoel krijgt dat je met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Dit is namelijk absoluut niet het geval. /
Je kan erop vertrouwen dat mijn collega's ervoor zorgen dat de telefoonnummers in de de telefoongids te staan komen. Dit is n.a.v. mijn interne 
vraag inmiddels ook al doorgegeven. Het duurt alleen wel even voordat de telefoonnummer daadwerkelijk in de gids komen te staan. 
Dit duurt doorgaans tussen de 2 a 6 weken. 

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Omdat ik hier geen vertrouwen meer in heb, heb ik zojuist zelf contact opgenomen met Youvia.

 

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist van Youvia vernomen dat er geen aanvraag bij hen is ingediend.
Er gaat toch echt iets mis. Al 5 maanden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Hans2 Dat is heel vreemd! Ik geef dit gelijk door aan de afdeling die deze verzoeken oppakt en bespreek dit met mijn manager.

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom wordt dit onderwerp als zijnde opgelost in het archief geplaatst?
Er is helemaal niets opgelost.
Nog steeds staat het tijdelijke nummer (wat niet meer aangesloten is) in de telefoongids.
Nog steeds staan de 2 nummers die er in moeten, er nog niet in.


De laatste info van 26-2-2021 was dat het met een manager besproken zou worden.
Sindsdien niets meer vernomen. 
Dit speelt al bijna 6 maanden

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Hans2 
Uiteraard heel vervelend dat je je vraag opnieuw moet stellen en dat er nog geen oplossing is. Ik weet, om eerlijk te zijn, niet of Ziggo invloed heeft op nummervermeldingen in de Telefoongids. Weet wel dat je je eruit kan laten halen, of juist weer wil laten vermelden, maar of ze ook invloed hebben op snelle aanpassing van nummers, geen idee dus. 

De vraag die jij hebt, kan ik je jammer genoeg niet mee helpen. Daarom wil ik je vragen om te wachten op een Ziggo moderator/medewerker, meestal binnen een werkdag komen ze langs iedere topic. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen ze gelijk de juiste gegevens erbij pakken. Geef je gegevens op deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt)

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat weet ik allemaal al. 
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens een manager aan te pas komt met een beetje verantwoordelijkheids-gevoel. Al die loze beloften hebben nog niets veranderd aan de situatie.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik begrijp dat het niet het antwoord is dat je graag zou willen lezen.
Maar via deze weg, dat er een Ziggo medewerker langs komt en met je mee kijkt, is wel de meest gangbare weg. Aangezien dit een klanten helpen klanten Community is en wij je als klanten onder elkaar, niet kunnen helpen. Daarom vraag ik je toch nog even te wachten en dan kan iemand van Ziggo het voor je oppakken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe verwijder ik mijn gegevens uit een telefoongids? | ACM ConsuWijzer

 

Hoe kan ik mijn gegevens uit een telefoongids verwijderen?

Staan uw gegevens al op de site van een telefoongids? En wilt u dat niet? Dan kunt u uw telefoonaanbieder vragen om dit voor u te regelen. Deze is verplicht om dat voor u te doen.

 

U kunt het ook zelf regelen. Ga hiervoor naar de website mijnnummervermelding.nl en volg de instructies.

 
Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@EnergieBoy, Sorry dat ik het weer moet zeggen; dat weet ik al.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Sorry, ik wilde het alleen melden 😉😎

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert; Lees eerst de originele post voordat u hierop reageert aub. Dat is allemaal al gebeurd, is allemaal al besproken. Zes maanden lang.
Er is 8 of 9 maal belooft dat alles goed komt. maar er is nog niets veranderd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Toevoeging: verwijderen van telefoonnummers kan lastig zijn als je ze niet meer hebt.

Maar de nieuwe toevoegen kan wel via: 

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zal er @Paul bijzetten. Misschien krijg ik dan een antwoord?

 

Hans2
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert; Nee helaas, dat kan niet.
Lees eerst de originele post (die nu in het archief staat) aub, voordat u met oplossingen komt die allemaal al zijn geprobeerd.

Uitgelicht topic