1
Vraag
2
Reacties
langegerrit

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Telefoonnummer overgezet van KPN naar Ziggo: geen kiestoon of gesprek meer!

Mijn telefoonnummer is overgezet van de vaste KPN lijn naar Ziggo. Ik had bij Ziggo ook al een telefoonnummer en dat kon vervallen. Voorheen kon ik op twee lijnen (KPN voor prive, Ziggo voor zakelijk) bellen.

Na de mededeling dat het nummer overgezet is gisteren werkt de vaste telefonie in het geheel niet meer: uit de tot voor kort goed werkende telefoon komt een raar pingeltje en geen kiestoon en ik kan niet bellen of gebeld worden. Het Tel 1 lampje op de modem knippert.

Met de vriendelijke medewerkster van de helpdesk alle voor de hand liggende stappen doorlopen (modem reset, telefoonkabel er uit en weer in etc) maar het loste het probleem niet op. Ook #21 intoetsen werkt niet. De meest simpele telefoon aansluiten (geen DECT toestel of zo) maakt geen verschil.

 

Modem: TC7200, status:

DHCP telefonieComplete
Beveiliging telefonieDisabled
TFTP telefonieComplete
Telefonie belserverL1: No Security Association / L2: No Security Association
Telefonie provisioning-statusPass

Kabelmodem lijnstatus

Lijn 1On-Hook
Lijn 2On-Hook

 

Er zou een probleem zijn met het overzetten van telefoonnummers van andere providers maar dit lijkt eerder een probleem met de modem zelf of de instellingen bij ZIggo.

 

Graag urgent actie want niet bereikbaar zijn en niet kunnen bellen is ontzettend onhandig!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
langegerrit
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Na installatie van een nieuwe modem is het probleem opgelost. Een van de wat slimmere medewerkers van de helpdesk constateerde dat bij het overdragen van het telefoonnummer van KPN naar Ziggo kennelijk de provisioning van de telefonie voor het bestaande modem weggevallen was. Fout in de interne procedures bij Ziggo. Met een nieuw modem (en nieuw MAC adres) wordt de telefonie provisioning automatisch goed gezet en dan werkt alles weer. Monteur hoeft niet meer te komen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk morgen voor de middag in dit geval.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19114Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7237Likes

Goedemiddag @langegerrit en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelen ddat de vaste telefoonlijn niet werkt nadat het telefoonnummer van KPN naar ons toe is overgezet! Ik heb je gegeven er gelijk even bijgepakt en zo te zien heeft het modem op dit moment een goed verbinding met het netwerk. Er lijkt in dit geval toch iets niet helemaal in orde met het modem zelf waardoor het telefoniegedeelte (eMTA) van het modem niet werkt zoals het hoort. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt om dit op te lossen. Inmiddels zie ik dat je hierover al contact hebt gehad en dat er een afspraak met een monteur staat ingepland voor aanstaande maandag 6 december 2021 tussen 12 en 18 uur. Laat je weten hoe het monteursbezoek verlopen is?

langegerrit
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Na installatie van een nieuwe modem is het probleem opgelost. Een van de wat slimmere medewerkers van de helpdesk constateerde dat bij het overdragen van het telefoonnummer van KPN naar Ziggo kennelijk de provisioning van de telefonie voor het bestaande modem weggevallen was. Fout in de interne procedures bij Ziggo. Met een nieuw modem (en nieuw MAC adres) wordt de telefonie provisioning automatisch goed gezet en dan werkt alles weer. Monteur hoeft niet meer te komen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19114Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7237Likes

@langegerrit Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost d.m.v. een nieuw modem! Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo