1
Vraag
2
Reacties
Res

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefooncentrale met 2 lijnen achter modem/connectbox, gaat dit werken?

Ik vermoed dat het al eerder aan de orde zal zijn geweest maar helaas kom ik nergens iets te weten, ook niet bij een Ziggowinkel, over het eenvoudig overstappen van ISDN naar een andere werkbare omgeving.

Ik wil graag gebruik gaan maken van 2 telefoonlijnen van Ziggo. Ik heb nu 4 lijnen (ISDN), had er graag 3 gehouden maar dat kan helaas niet heb ik begrepen.
Die 2 lijnen wil ik dan met 2 kabeltjes vanuit de Connectbox verbinden met een telefooncentrale. Deze telefooncentrale stuurt dan verschillende handsets aan die beide nummers kunnen beantwoorden en onderling kunnen doorzetten.

Is dit überhaupt mogelijk, en zo ja heeft iemand een voorbeeld van een werkbare omgeving/apparatuur? Iets van Gigaset of Tiptel.

Ik ben benieuwd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk dat het moeilijk zal worden om nog een centrale te vinden die met 2 analoge buitenlijnen overweg kan. Zowel isdn als analoog zijn zo'n beetje uitgefaseerd en alles gaat nu over IP.

Je kunt eventueel een Fritz!box gebruiken om de isdn centrale op aan te sluiten, maar dat werkt ook weer niet met Ziggo telefonie dus daar zou dan een extern VOIP abonnement bij moeten.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Is het misschien geen optie om voor de telefoon gebruik te maken van een externe VOIP/SIP provider?
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Hallo Res,

Even een vraagje: beschik je over een ISDN-telefooncentrale, of over een centrale met een ingang voor analoge signalen?

Piet.
Res
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 ik ben (helaas) niet zo ingevoerd in die wereld. Zie dat veel bijbehorende software in een Windows/Linux omgeving draait. Ik werk met Apple apparatuur. Mijn voorkeur gaat uit naar een hardware oplossing om zodoende niet telkens mij te moeten gaan verdiepen in het programmeren/instellen van diverse randapparatuur, vooral ook bij tussentijdse updates, om een werkbare situatie te krijgen en te behouden. Voor mij ooit de reden geweest om als kleine ondernemer naar Apple over te stappen.


PJM van der Vooren Ik heb nu nog een ISDN centrale maar die zal niet meer te gebruiken zijn omdat ik hier geen 2 analoge lijnen in kan steken. Ik beschik nog niet over een analoge centrale. Hierdoor is al wel een onderliggende vraag beantwoord, wat voor centrale ik achter de modem van Ziggo nodig heb: VoIP of analoog? Analoog dus. Ik heb bijvoorbeeld al gekeken naar de Gigaset N510 IP PRO maar daar kan volgens mij maar 1 analoge lijn op aangesloten worden.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk dat het moeilijk zal worden om nog een centrale te vinden die met 2 analoge buitenlijnen overweg kan. Zowel isdn als analoog zijn zo'n beetje uitgefaseerd en alles gaat nu over IP.

Je kunt eventueel een Fritz!box gebruiken om de isdn centrale op aan te sluiten, maar dat werkt ook weer niet met Ziggo telefonie dus daar zou dan een extern VOIP abonnement bij moeten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo