Ik heb een vraag. Ik heb een nieuw modem gekocht en aangesloten de avm (fritzbox) 6690 cable. Nu heb ik alles geïnstalleerd. Alles doet het behalve telefoon, ik heb al veel dingen geprobeerd. In het modem zegt hij een DNS issue en ik denk dat er een probleem zit de SIP settings. ik heb een analoge telefoon via rj11 en een telefoonstekker. kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn meerdere topics waarbij ook problemen zijn met telefonie bij Ziggo modems. Het kan zijn dat het daar een relatie mee heeft.
Voor het configureren zorg dat de Fritzbox van de laatste firmware is voorzien en gebruik de wizard om het modem te configureren.
Ook kan het zijn dat je een voip telefonie instellingen probeert te maken over het internet. Ziggo (consumenten) telefonie gaat niet over het internet maar heeft een eigen verbinding buiten het internet om. Dat is vaak ook een reden met een melding over DNS servers.
Als je zonder wizard de telefonie configureert zorg dan ook dat je Ziggo als provider kiest.
Hieronder staan mijn instellingen voor telefonie:
Oja, vergeet niet je IPv6 instelling aan te passen naar IPV6 Full-Dual Stack. Anders staat de Fritzbox op Dual Stack lite en deel je het IPv4 WAN adres met anderen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vervelend als de Telefonie niet werkt en je wel bereikbaar wilt blijven, en heb je de Telefoonlijn ook in een 2e poort geprobeerd en daarna modem herstart.
Zo niet, ik ga een Ziggo Medewerker inschakelen, wegens weekend bezetting kan het even duren, maar ze komen wel een deze dagen lang, en laat het wel via dit topic lopen, anders gaan de zaken door elkaar heen, en dat willen de medewerkers liefste voorkomen.
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken en uw sneller helpen als ze dit topic benaderen.
ik het ook geprobeerd om hem via port fon 2 te doen, maar werkt ook niet
Heb een medewerker het voorgelegd ze zijn op de hoogte en komen vanzelf hier in het topic, misschien zou @caesar je nog eventueel kunnen helpen.
Je kan nog even hier kijken Eigen Modem - Informatie voor fabrikanten
Er zijn meerdere topics waarbij ook problemen zijn met telefonie bij Ziggo modems. Het kan zijn dat het daar een relatie mee heeft.
Voor het configureren zorg dat de Fritzbox van de laatste firmware is voorzien en gebruik de wizard om het modem te configureren.
Ook kan het zijn dat je een voip telefonie instellingen probeert te maken over het internet. Ziggo (consumenten) telefonie gaat niet over het internet maar heeft een eigen verbinding buiten het internet om. Dat is vaak ook een reden met een melding over DNS servers.
Als je zonder wizard de telefonie configureert zorg dan ook dat je Ziggo als provider kiest.
Hieronder staan mijn instellingen voor telefonie:
Oja, vergeet niet je IPv6 instelling aan te passen naar IPV6 Full-Dual Stack. Anders staat de Fritzbox op Dual Stack lite en deel je het IPv4 WAN adres met anderen.
Het is ook verstandig om te laten controleren of de MTA MAC wel correct geregistreerd is bij Ziggo.
bedankt voor je uitleg. heb de stappen doorlopen zoals wat je hat beschreven tot en met dect alles werkt nu.
hartelijk bedankt
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.