1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
yp

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Telefoon werkt niet op nieuw modem

Ik heb een vraag. Ik heb een nieuw modem gekocht en aangesloten de avm (fritzbox) 6690 cable. Nu heb ik alles geïnstalleerd. Alles doet het behalve telefoon, ik heb al veel dingen geprobeerd. In het modem zegt hij een DNS issue en ik denk dat er een probleem zit de SIP settings. ik heb een analoge telefoon via rj11 en een telefoonstekker. kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1630Likes

Er zijn meerdere topics waarbij ook problemen zijn met telefonie bij Ziggo modems. Het kan zijn dat het daar een relatie mee heeft.

Voor het configureren zorg dat de Fritzbox van de laatste firmware is voorzien en gebruik de wizard om het modem te configureren.

Ook kan het zijn dat je een voip telefonie instellingen probeert te maken over het internet. Ziggo (consumenten) telefonie gaat niet over het internet maar heeft een eigen verbinding buiten het internet om. Dat is vaak ook een reden met een melding over DNS servers.

Als je zonder wizard de telefonie configureert zorg dan ook dat je Ziggo als provider kiest.

Hieronder staan mijn instellingen voor telefonie:

Telefonie1.png

  

Telefonie2.png

Telefonie3.png

Telefonie4.png

Telefonie5.png

Telefonie6.png

Oja, vergeet niet je IPv6 instelling aan te passen naar IPV6 Full-Dual Stack. Anders staat de Fritzbox op Dual Stack lite en deel je het IPv4 WAN adres met anderen.

IPv6.png

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24748Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@yp 

Vervelend als de Telefonie niet werkt en je wel bereikbaar wilt blijven, en heb je de Telefoonlijn ook in een 2e poort geprobeerd en daarna modem herstart.

Zo niet, ik ga een Ziggo Medewerker inschakelen, wegens weekend bezetting kan het even duren, maar ze komen wel een deze dagen lang, en laat het wel via dit topic lopen, anders gaan de zaken door elkaar heen, en dat willen de medewerkers liefste voorkomen.

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken en uw sneller helpen als ze dit topic benaderen.

yp
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

ik het ook geprobeerd om hem via port fon 2 te doen, maar werkt ook niet

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24748Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

Heb een medewerker het voorgelegd ze zijn op de hoogte en komen vanzelf hier in het topic, misschien zou @caesar  je nog eventueel kunnen helpen.

Je kan nog even hier kijken Eigen Modem - Informatie voor fabrikanten

Een eigen modem gebruiken 

Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1630Likes

Er zijn meerdere topics waarbij ook problemen zijn met telefonie bij Ziggo modems. Het kan zijn dat het daar een relatie mee heeft.

Voor het configureren zorg dat de Fritzbox van de laatste firmware is voorzien en gebruik de wizard om het modem te configureren.

Ook kan het zijn dat je een voip telefonie instellingen probeert te maken over het internet. Ziggo (consumenten) telefonie gaat niet over het internet maar heeft een eigen verbinding buiten het internet om. Dat is vaak ook een reden met een melding over DNS servers.

Als je zonder wizard de telefonie configureert zorg dan ook dat je Ziggo als provider kiest.

Hieronder staan mijn instellingen voor telefonie:

Telefonie1.png

  

Telefonie2.png

Telefonie3.png

Telefonie4.png

Telefonie5.png

Telefonie6.png

Oja, vergeet niet je IPv6 instelling aan te passen naar IPV6 Full-Dual Stack. Anders staat de Fritzbox op Dual Stack lite en deel je het IPv4 WAN adres met anderen.

IPv6.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Het is ook verstandig om te laten controleren of de MTA MAC wel correct geregistreerd is bij Ziggo.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8300Posts
  • 2440Oplossingen
  • 4133Likes

Hi @yp, welkom hier. 

Wat onhandig dat je niet gebruik kunt maken van telefonie op je eigen modem. Als ik je gegevens bekijk dan zie ik dat jouw eigen modem gisteren is geregistreerd bij ons. Wil je eens kijken of je telefonie op je eigen modem werkend krijgt met de handige stappen van @Karel. ? 🙂

yp
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

bedankt voor je uitleg. heb de stappen doorlopen zoals wat je hat beschreven tot en met dect alles werkt nu.

hartelijk bedankt