1
Vraag
2
Reageer en help mee
Janbo1o

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefonie werkt niet sinds plaatsing nieuw Sagemcom modem

Sinds vorige nieuw modem (Sagem). Alles werkt behalve telefonie. Volgens ziggo gebeurt dit bij enkele klanten maar voor mij is er nog een oplossing. Iemand een idee. Vindt dit bijzonder vervelend aangezien ziggo dit zelf heeft aanbevolen bij een actie

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70354Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19870Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5008Posts
  • 587Oplossingen
  • 1942Likes

Dag goedemorgen @Janbo1o 

 

Allereerst welkom hier op de Community. Super tof dat je dit platform hebt ontdekt 🙂

 

Ik kan me goed voorstellen dat een niet werkend telefoon abonnement een behoorlijk gemis is. Ondanks dat niet veel mensen de vaste lijn meer gebruiken is het voor sommigen nog echt essentieel. We balen er dan ook enorm van dat er problemen zijn ontstaan op de telefoonlijn bij de activatie op het Sagem modem. Vooralsnog is dit nog niet opgelost en nog steeds in onderzoek.

Dat betekent helaas ook dat ik dit ook nog niet voor je kan fixen doordat het in onderzoek is bij een derde lijn specialisten.

Janbo1o
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is nu de 24e juli en volgens de laatste informatie zou de oplossing er vandaag zijn. Maar ik vermoed helaas pindakaas. 

MR_CHIP

Level 18
  • 9267Posts
  • 119Oplossingen
  • 3192Likes

@Jamyla fix datum stond op vandaag toch of is dat inmiddels anders

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 856Posts
  • 99Oplossingen
  • 519Likes

Helaas moeten we nog eventjes geduld hebben, vanaf de 24e wordt alles opgelost. Dit betekent niet dat het voor iedereen ook meteen weer werkt. Zou je eind deze week een update willen geven of de telefonie weer werkt of niet? Excuses voor het ongemak @Janbo1o 

 

Janbo1o
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag alles gereset. Helaas telefonie werkt niet. Begint nu wel vervelend te worden. Ben zeer teleurgesteld in ziggo. Ga overwegen om alles op te zeggen

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3849Posts
  • 522Oplossingen
  • 1252Likes

Thanks voor je terugkoppeling, @Janbo1o . Ik ben voor je gaan kijken naar hoe het ervoor staat. Op 24 juli is de oplossing voor het probleem in productie gegaan. Er wordt nu uitvoerig getest met die fix en gekeken of dit het probleem voor iedereen oplost. Vandaag of morgen wordt daar meer bekend over gemaakt.

Het is nu dus opnieuw wachten op een update vanuit het onderzoeksteam. Wij als moderators houden het weer in de gaten voor je en komen met een update zodra we deze hebben. Ik snap helemaal dat het vreselijk frustrerend begint te worden en ook dat het geduld ten einde komt. 

Janbo1o
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag weer een herstart gedaan en ja hoor telefonie werkt nog steeds niet. Ziggo laat zijn klanten behoorlijk in de steek. Wanneer wordt het issue nu opgelost. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5008Posts
  • 587Oplossingen
  • 1942Likes

Ik snap je gevoel helemaal @Janbo1o 

Helaas had de beloofde update niet het resultaat wat we graag hadden gewild. Logischerwijs voelt dit voor jou daardoor nog zuurder.

Ik heb opnieuw jouw gegevens aangemeld bij het onderzoeksteam en vanuit ons ligt daar behoorlijk wat druk op om dit aan te pakken. 

 

Janbo1o
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag tot mijn verrassing doet de telefoon het weer. Probleem dus opgelost. Heeft lang geduurd maar toch blij dat nu alles werkt

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5008Posts
  • 587Oplossingen
  • 1942Likes

Wow! Ik val hier zelf bijna van de stoel uit verbazing @Janbo1o 

Verdikkeme nog aan toe, eeeeeeeeeindelijk! Wat fijn te mogen vernemen dat het weer werkt ❤️

Janbo1o
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is door de helpdesk beloofd dat er een compensatie zou komen. Dien ik hier nog iets voor te ondernemen?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1663Posts
  • 178Oplossingen
  • 759Likes

Hi @Janbo1o! Dat regel ik voor je, geen probleem! Ik kan 6 maanden gratis ESPN, Ziggo Sport Totaal, TV Zenders Plus of Ziggo Kids activeren, waar gaat je voorkeur naar uit? 😄 

Marcel70

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bij mijn schoonouders hetzelfde probleem.

Witte connectbox had een rood lampje branden, moest dus vervangen worden.

Zwarte connectbox V2 ontvangen maar de vaste telefoonlijn werkt niet.

Klantenservice helpt je niet echt verder.

Komen niet met oplossingen (is de telefoon snoer goed). We moesten 24 uur wachten en dan zou het moeten werken. En anders willen ze een monteur sturen. Maar wat kan die dan doen? Na 7x 24 uur wachten werkt het nog niet.

De nieuwe zwarte modem weer terug gestuurd.

Het is een bekend probleem dat de telefonie op de nieuwe modem (soms) niet werkt. 
Waarom weet de klantenservice dit dan niet?

Ziggo kom a.u.b. Met een fatsoenlijke oplossing! Wij balen hier enorm van!

Het heeft ons al erg veel tijd gekost.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3970Posts
  • 517Oplossingen
  • 1753Likes

@Marcel70 Ontzettend kwalijk dat je schoonouders van een defect modem naar een modem gaan waarbij de telefoonlijn niet werkt. Dat is vanzelfsprekend niet wenselijk!

Wil je in je profiel de postcode en huisnummer van je schoonouders tussen haakjes plaatsen? Dan gaan we kijken hoe we hen kunnen voorzien van een oplossing. Alvast bedankt.

Janbo1o
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had een geldelijke vergoeding verwacht. Dan maar 6 maanden tv plus. Ik ga ervan dat dit automatisch stopt

Marcel70

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

We hebben ondertussen de nieuwe modem teruggestuurd. En alles is weer teruggezet naar de oude modem.

we hopen dat de oude modem maar blijft werken. We durven nu niet meer te gaan wisselen. De telefoon is zeer belangrijk en moet werken.

Gio2903

Level 16
  • 2245Posts
  • 117Oplossingen
  • 1507Likes

@Janbo1ozo'n vergoeding geldt alleen voor internet/tv. er word dan namelijk een deel-som gemaakt, bijvoorbeeld: 44 (internetprijs per maand) : 30 (dagen in de maand) x 4 (dagen geen gebruik kunnen maken van diensten. in het geval van telefonie kan dit niet omdat dat maar 3,75 per maand kost, het maximumbedrag is dan dus ook maar 3,75. die zenderpakketten zijn een stuk meer "waard" 🙂

 

@Marcel70er gaan nu waarschijnlijk nog meer problemen komen, dat nieuwe modem komt namelijk uiteindelijk volledig actief te staan. dan hebben je schoonouders geen internet én telefonie meer. het is niet de bedoeling dat je nieuwe apparatuur retour stuurt..

Marcel70

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

@Gio2903 @Omdat Ziggo na 7 dagen de telefonie niet voor elkaar kreeg is in overleg met Ziggo besloten om de nieuwe  modem terug te sturen. En men heeft alles weer terug gezet op de oude modem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo