Goedemorgen,
De afgelopen weken is het weer raak op de maandagen, de telefonie doet het ogenschijnlijk (gekeken op de Connectbox), maar als er gebeld wordt is de lijn dood als de telefoon wordt opgenomen.
In de interface is de telefonie een paar minuten later ook offline.
Verder is het internet ook niet bijzonder, Youtube default van 4k terug naar 360P.
Dit probleem vorig jaar ook gehad (in combinatie met matige digitale televisie, haperend internet) en eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee.
Mijn moeder is dementerende (wonen op zelfde adres) en ik wil het risico niet lopen dat zij onbereikbaar is/niet kan bellen in kritische situaties.
Wat er vorig jaar al is veranderd (niet perse telefonie, maar ter indicatie).
Vervangen alle coax kabels met kabelkeur
Vervangen AOP
Plaatsen retourgeschikte versterker (TV), Connectbox zit direct op de AOP.
Switch direct achter router + TP link wireless (ook DHCP) om de modem minder werk te laten verzetten.
downsteam/upstream is 38/46 met een gazillioen Post RS errors..
Er is tot nu toe altijd goed meegedacht, maar ik ben wel klaar met proberen/testen.
De modem vervangen is nog een optie, maar anders zie ik geen andere mogelijkheid meer dan overstappen naar VDSL.
iemand suggesties?