snotolf13

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Telefonie staat uitgeschakeld op connectbox

Ik heb net mijn nieuwe connectbox aangesloten maar ik heb nu geen telefoon. Ik zie in de instellingen dat telefonie staat uitgeschakeld  maar ik zie nergens de optie hem weer in te schakelen? Hoe kan ik dit oplossen? Ondertussen alle draden en kabels gecontroleerd en het modem al op verschillende plekken neergezet, niets helpt tot nu toe.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mogelijk staat er in de achterliggende systemen iets nog niet goed. Een moderator kan je hier wellicht verder mee helpen en komt binnenkort langs in dit topic.

Wat je nog wel kan proberen is de stekker van het modem voor 30 seconden uit het stopcontact > de telefoonplug uit het modem halen > modem opnieuw aan de stroom en volledig laten opstarten > pas NA het volledig opstarten de stekker van de telefoon weer inpluggen in het modem.

Bekijk in context

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@snotolf13 Wolkom op de Community! Wat gek dat je na de installatie van het nieuwe modem opeens niet meer kunt telefoneren. 

Op verzoek van @KBX458 ben ik gelijk de systemen gaan checken. Zo op het eerste oogopslag ziet alles er administratief goed en actief uit. Zou je de voorgestelde handelingen eens kunnen uitvoeren? Mocht het de voorgestelde stappen nog niet werken, haal dan de kabel eens uit de TEL 1 poort. Bel vervolgens met je mobiele nummer naar jouw vaste nummer en hoor of de lijn overgaat. Laat je ons weten wat dit oplevert? 

Bekijk in context

3 Reacties 3
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mogelijk staat er in de achterliggende systemen iets nog niet goed. Een moderator kan je hier wellicht verder mee helpen en komt binnenkort langs in dit topic.

Wat je nog wel kan proberen is de stekker van het modem voor 30 seconden uit het stopcontact > de telefoonplug uit het modem halen > modem opnieuw aan de stroom en volledig laten opstarten > pas NA het volledig opstarten de stekker van de telefoon weer inpluggen in het modem.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@snotolf13 Wolkom op de Community! Wat gek dat je na de installatie van het nieuwe modem opeens niet meer kunt telefoneren. 

Op verzoek van @KBX458 ben ik gelijk de systemen gaan checken. Zo op het eerste oogopslag ziet alles er administratief goed en actief uit. Zou je de voorgestelde handelingen eens kunnen uitvoeren? Mocht het de voorgestelde stappen nog niet werken, haal dan de kabel eens uit de TEL 1 poort. Bel vervolgens met je mobiele nummer naar jouw vaste nummer en hoor of de lijn overgaat. Laat je ons weten wat dit oplevert? 

snotolf13
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie beide reacties. Het werkt inmiddels.

Uitgelicht topic