Mijn fritz box 7590AX gebruik ik als router wat prima werkt. Nu wil ik ook de telefooncentrale in de Fritz box gebruiken. Mijn modem staat in bridge. Je kunt dit niet met een kaeltje doen maar je moet dit invoeren in de fritz box. Daar heb je sip gegevens van ziggo voor nodig. Niet om de modem te vervangen maar alleen voor telefonie. Ziggo zegt: vraag even in dit forem ho
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alleen bij Hosted VoIP (onderdeel van Zakelijk Internet Pro) worden SIP-gegevens verstrekt. Bij een regulier abonnement kan telefonie alleen op de eMTA van een DOCSIS-modem (bijvoorbeeld de FRITZ!Box 6660 of 6690) worden geconfigureerd.
De FRITZ!Box 7590 als analoge telefooncentrale gebruiken is wel mogelijk, zie bijvoorbeeld dit topic.
Ik heb dit ooit geantwoord voor de 7490: https://community.ziggo.nl/t5/Bellen/Fritzbox-7490-Fritz-fon-voor-analoge-telefonie-Ziggo/m-p/103129...
Dit zou volgens mij ook voor de 7590AX moeten werken. Als je alle kabeltjes nog hebt is het zo gepiept.
Verder is het wat @tobiastheebe schrijft, SIP wordt niet ondersteund bij consumenten op de 7590AX.
@bertus12 Ik verwees inderdaad naar het topic waar jij ook naar verwijst.
@bertus12 helaas heeft de 7590AX in tegenstelling tot de 7590 geen landline support meer. Dus ik vrees dat er geen optie is voor de 7590. Eventueel je nummer overplaatsen naar een andere VoIP provider is een optie, heb ik met mijn 4060 ook gedaan
Ik dacht dat in de 7590AX alleen de ISDN S0 bus was vervallen.
Nee, inderdaad, de 7590AX staat niet meer in het keuzelijstje van dit artikel: https://en.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/1143_Entering-landline-numbers-in-FRITZ-...
Hoi @Henk20,
Ik zie dat je best wat tips hebt ontvangen hier, hartstikke fijn! Heb je een oplossing kunnen vinden?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.