1
Vraag
2
Reacties
DREC

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Storend vaak verkeerd verbonden

Goedemorgen,

 

Sinds een week of twee krijgen wij op onze zakelijke vaste telefoon storend vaak telefoontjes binnen die niet voor ons bedoeld zijn. We hebben al contact gehad met de klantenservice, die helaas geen oplossing kon bedenken en voorstelde de issue hier toe te lichten. Ook hebben we al contact gehad met google, om na te gaan of ons telefoonnummer wellicht door hun op onjuiste locaties online weergegeven wordt, maar ook daar geen oplossing gevonden.

 

We krijgen zeker 10x per dag van verschillende nummers telefoontjes binnen van mensen die op zoek zijn naar totaal andere organisaties, wij zijn zelf een makelaarskantoor maar mensen bellen met de vraag waar hun pizza blijft, of we weten wanneer hun vlucht vertrekt, of we de Braziliaanse ambassade zijn om een paar voorbeelden te noemen. Dit gebeurt de hele dag en avond, doordeweeks en in het weekend wat voor veel frustratie en extra kosten zorgt. 

 

Iemand hier enig idee hoe we dit kunnen oplossen zonder op een nieuw nummer over te gaan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DREC
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi Erik, we stappen over naar VOIP van Voys Freedom. Het nummer wordt vandaag tussen 11.00 en 11.30 overgezet. Het leek mij echter zeer onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak was, gezien zoals eerder vermeld die aanvraag ongeveer een week geleden in gang is gezet waar we dit probleem al een aantal weken ervaren. 

 

De belletjes begonnen rond dezelfde tijd dat we een slimme ad campagne via google zijn gestart. Ik heb contact gehad met een medewerker van google die ook geen problemen in de ad kon vinden. Toch heb ik de campagne 3 dagen terug onderbroken om na te gaan of het probleem daarmee verholpen zou zijn. En dat klopt, inmiddels krijgen we geen vreemde telefoontjes meer binnen. Het probleem lag dus daar.

 

Bedankt voor de moeite!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @DREC,
Welkom op de Community van Ziggo! Ik kan me voorstellen dat dit erg storend is en voor frustratie zorgt. Wat gebeurt er als je jullie nummer Googled? Komt het nummer dan bij verschillende bedrijven naar bove etc? Kun je eens de gegevens in profiel aanvullen zodat wij de gegvens erbij kunnen pakken? Dan zien wij (moderatoren) ook om welk nummer het gaat.

DREC
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi Steven,

 

Ik heb ons telefoonnummer toegevoegd. Nee ik kom alleen bij ons uit als ik zoek op ons nummer.

 

Het vreemde is dat mensen gericht op andere bedrijven bellen, Lufthansa, NH hotels, Turkish Airlines, een of andere tapijten handel om nog een paar voorbeelden te noemen. Ik heb ook nog eens gevraagd welk nummer zo iemand gedraaid had, en toen noemde ze gewoon ons nummer dus het is ook niet zo dat ze het juiste nummer draaide maar toch bij ons terecht kwam. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik heb ook nog eens gevraagd welk nummer zo iemand gedraaid had, en toen noemde ze gewoon ons nummer"

 

Vraag eens waar ze dat / jullie nummer gevonden hebben of wie ze dat gegeven heeft?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hmm, ik word er ook niet veel wijzer van als ik jouw telefoonnummer opzoek @DREC. Goed idee van Bert! om eens na te gaan waar ze het telefoonnummer hebben gevonden. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. 

DREC
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag nog eens gevraagd, deze persoon belde gewoon het juiste nummer. Dus niet ons nummer maar daadwerkelijk het nummer van een compleet ander bedrijf en toch kwam ze bij ons terecht.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, vreemd @DREC. Als ik zoek op het telefoonnummer kom ik uit op een adres waar een Ziggo aansluiting is. Wel vind ik daarin een bericht dat je met het gedeelde nummer overstapt naar een andere vaste telefoonprovider. Dit is met nummerbehoud gedaan. Mogelijk heeft e.e.a. hiermee te maken, ik ben daarom benieuwd wat er gebeurd als je de telefoonlijn aansluit op het modem van die andere provider.

DREC
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

We zijn bezig met de overstap naar VOIP. Dit is echter pas een paar dagen geleden in gang gezet, terwijl we dit probleem al weken ervaren.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @DREC! Ik heb nog wat verder gespeurd in het systeem maar kan in alle eerlijkheid niet verklaren wat hier aan de orde is. Als ik je goed begrijp is er dus sprake van een soort doorschakeling naar jouw telefoonnummer zodra mensen een ander (willekeurig) nummer bellen? Naar welke provider gaat je telefoonnummer over en per en wanneer als ik mag vragen? Heb je het afgelopen weekend ook nog hinder ervaren van deze "verkeerd verbonden" belletjes? 

DREC
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi Erik, we stappen over naar VOIP van Voys Freedom. Het nummer wordt vandaag tussen 11.00 en 11.30 overgezet. Het leek mij echter zeer onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak was, gezien zoals eerder vermeld die aanvraag ongeveer een week geleden in gang is gezet waar we dit probleem al een aantal weken ervaren. 

 

De belletjes begonnen rond dezelfde tijd dat we een slimme ad campagne via google zijn gestart. Ik heb contact gehad met een medewerker van google die ook geen problemen in de ad kon vinden. Toch heb ik de campagne 3 dagen terug onderbroken om na te gaan of het probleem daarmee verholpen zou zijn. En dat klopt, inmiddels krijgen we geen vreemde telefoontjes meer binnen. Het probleem lag dus daar.

 

Bedankt voor de moeite!

DREC
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Die slimme campagne bleek dus niet heel slim te zijn 😉

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wat goed dat je de boosdoener zelf hebt kunnen vinden door die slimme campagne voor alle zekerheid eens te onderbreken. Je moet er maar op komen 😉 Ik zelf had hier niet eerder van gehoord en ga me er nog eens in verdiepen. Fijn dat er geen vreemde telefoontjes meer binnen komen en dank voor je uitgebreide terugkoppeling hier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo