Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Heb gisteren een zwarte smartwifi modem ontvangen. Installeren ging goed, alles werkt behalve de telefonie. Kan niet bellen of gebeld worden. Heb de juiste stappen gevolgd, ook in poort 1 aangesloten. Zelfs gecheckt met een nieuwe telefoon/kabel, maar het probleem is er. In mijn smartwifi modem ingelogd en daarin staat bij status Telefonie uitgeschakeld. Bij mijn vorige modem, een witte werkte alles perfect. Moet er hardwarematig vanaf Ziggo telefonie ingeschakeld worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Weer contact gehad met een helpdesk medewerker, het probleem voorgelegd. Werd aangemerkt als een speciaal geval. Een dag werkte de telefoon weer.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Telefonie is nog geen onderdeel van de boot file welke het modem ontvangt van het CMTS, dit moet handmatig toegevoegd worden.
Hoi, bedankt voor je antwoord. Kan ik dat zelf of moet Ziggo dit doen?
Je kunt dit niet zelf doen, een moderator kan de juiste actie uitzetten bij de betreffende afdeling.
Hoi, alle info welke nodig is voor een Ziggo medewerker staat er in. Bedankt voor het opmerken hiervan.
Goedemiddag @jaapS67
Allereerst welkom op de Community.
Super dat je ons platform hebt gevonden voor hulp bij de telefonie verbinding.
Enorm zuur natuurlijk dat je na de installatie van het nieuwe modem niet meer gebeld kan worden.
Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad en er een afspraak staat gepland met een installatiemonteur.
Mocht je daarna nog vragen hebben stel ze gerust.
@Jamyla Een monteur kan dit probleem zelf niet oplossen, deze kan alleen een verzoek indienen voor een nieuwe provisioning van telefonie. Jij zou een dergelijk verzoek al moeten kunnen indienen bij de juiste afdeling, waardoor de monteursafspraak kan komen te vervallen.
misschien zijn er signaalproblemen aan het licht gekomen
Morgen komt er een monteur langs. Signaal schijnt niet goed binnen te komen volgens de Ziggo helpdesk. Ben benieuwd of hij iets voor me kan betekenen.
De helpdesk heeft als oplossing bedacht dat er een monteur langs moest komen. Vind het wel vervelend dat het niet ad hoc opgelost kan worden. Gaat over veel schijven, je weet niet waar je moet zijn bij Ziggo voor dit probleem.
Bij het signaalproblemen is het zeker verstandig dat een monteur langskomt (al kunnen wij dit ook onderzoeken via dit topic), maar dit gaat het probleem met telefonie niet oplossen.
De monteur is geweest. Bekabeling verbeterd, aansluiting was van 1998. Probleem met geen telefonie is gebleven. Wordt een unieke case van gemaakt hoe dit kon gebeuren na overgang witte modem naar de zwarte smartwifi modem . Wachten, wachten, wachten. Kan nog enkele weken duren. Belachelijk dat zoiets kan.
Weer contact gehad met een helpdesk medewerker, het probleem voorgelegd. Werd aangemerkt als een speciaal geval. Een dag werkte de telefoon weer.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...