Vraag
Reacties
Bas27
Level 2

Slecht bereikbaar na doorschakeling naar mobiel

Ik ben sinds een maand klant bij Ziggo. Inmiddels is mijn modem vervangen door een ConnectBox en zijn er 2 monteurs langs geweest om het signaal te verbeteren. Dit werkt inmiddels naar behoren, zowel TV als internet.

Waar ik momenteel nog een probleem mee ervaar is de vaste telefonie. Het nummer staat standaard doorgeschakeld naar mijn mobiel. Het probleem is dat de beller mij regelmatig niet hoort. Mijn mobiel gaat wel over, ik zie het nummer, neem op maar men kan mij dus niet verstaan. Heel vervelend aangezien ik het nummer zakelijk gebruik en meerdere malen per dag gebeld wordt.

Nu lees ik hier op het forum dat er meer leden zijn geweest met dit probleem in het verleden. Een echte oplossing lijkt er niet te zien, iemand een idee of tips?

Alvast bedankt.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @Bas27. Welkom bij Ziggo en welkom op de Community. Super dat je deze plek gevonden hebt om je verhaal te delen.
Zelf heb ik nog niet eerder van dit issue gehoord, maar we kunnen het vast en zeker samen oplossen!

Laten we bij het begin beginnen; heb je al eens getest hoe het gaat wanneer je geen doorschakeling gebruikt, maar gewoon de vaste telefoonaansluiting thuis? Ben je dan wel altijd te verstaan voor de beller?
0 Kudos
Bas27
Level 2
Topicstarter
Hoi Lycke, ik heb momenteel geen vaste telefoon aangesloten. Het nummer staat altijd doorgeschakeld. Aangezien het nummer doordeweeks gebeld wordt en ik dan niet thuis ben staat de doorschakeling altijd aan.

Kunnen jullie op 1 of andere manier achterhalen wat er misgaat bij deze gesprekken? Het zijn verschillende nummers die mij bellen die dit probleem hebben dus het is niet 1 specifiek iemand. Men moet veelal 3-4x bellen voordat het wel lukt.
0 Kudos
Bas27
Level 2
Topicstarter
Dit is eigenlijk exact het probleem wat ik ervaar behalve dat het bij mij een doorschakeling betreft:

https://community.ziggo.nl/bellen-159/een-richtingsverkeer-vast-bellen-connectbox-21478

Er wordt in het topic gesproken over enkele locaties die hier nog last van hebben. Kun je nagaan of ik daar onder val?
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Het probleem waar in dat topic naar wordt verwezen, is (gelukkig) al lang en breed opgelost en staat los van wat jij ervaart.

In dit geval is het toch echt nodig om te weten hoe het gaat wanneer je een vaste telefoon aansluit. Analyseren is een kwestie van zoveel mogelijk facturen uitsluiten. Heb je wel een vast toestel, of niet? Ik heb namelijk de mogelijkheid je een test-toestel toe te sturen om het te proberen :-).
0 Kudos
WillemdeB
Level 1
Wij hebben hetzelfde probleem. Telefoon Ziggo doorgeschakeld naar mobiel. Beller verschijnt in beeld. Opnemen. Stilte. Beller belt tweede keer. Verbinding.

Al opgelost?
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @WillemdeB. Welkom hier! Zoals je kunt zien heb ik een aantal vragen gesteld om de oorzaak hiervan te achterhalen. Helaas heb ik na 25 oktober geen reactie meer gehad, dus zijn we hier niet verder gekomen.
Zou jij de vragen en stappen in dit topic kunnen doornemen? Dan kan ik je hiermee verder helpen.
0 Kudos
WillemdeB
Level 1
Lycke Ziggo dank je. Zal kijken wat ik kan doen. Het feit dat bellen door beller eerste keer niet lukt en direct daarna wel, moet toch een aanwijzing zijn voor de technische mannen?
0 Kudos
willyg4
Level 1
Ik heb exact dezelfde problemen, ook op een tweede vaste lijn.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Is er inmiddels iemand die het heeft kunnen testen met een vaste lijn? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, zodat we dan iets hebben om verder op te bouwen!
0 Kudos