1
Vraag
2
Reacties
Krijnemans

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Siemens Gigaset DX800a RJ11 naar RJ45 connector

Mijn oude Gigaset DX800a heeft een RJ45 ingang voor analoge telefonie (buitenste twee polen in gebruik). Mijn Ziggo Connect Box heeft een RJ11 uitgang voor analoge telefonie. Ik zoek dus een kabel die aan de ene kant RJ11 heeft en aan de andere RJ45 (met de buitenste polen in gebruik...). Ik weet niet of er kant-en-klare kbels te koop zijn. En als ik het zelf moet maken dan kan ik nergens achterhalen welke kabeltjes/connectoren/polen corresponderen (welke twee polen zijn de output op de Ziggo Connect Box en met welke van de twee buitenste twee polen op de Gigaset DX800a corresponderen ze). En als ik dan zelf zo’n kabeltje maak.....werkt het dan (bellen en gebeld worden met de drie draadloze Gigaset toestellen is voldoende)??????? Wie kan mij helpen? Ik vind het zonde om een nieuwe telefoons te kopen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Krijnemans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Na servicedesk Siemens te hebben gesproken de volgende oplossing gevonden: twee kabels gepakt, een telefoonkabel RJ11 en een UTP kabel RJ45. Beiden doorgeknipt. Van de RJ11 de binnenste twee polen/draadjes (bij mijn kabel de blauwe en de blauw-witte) elk in een gaatje van een kroonsteentje gedraaid. Van de RJ45 de buitenste twee polen/draadjes (bij mijn kabel de rode en de geel-witte) in het kroonsteentje verbonden met de RJ11 kabel. Volgens mij maakt het niet uit of je de blauwe op de rode of de geel-witte doet. Maar anders moet je onwisselen. En voilla!! De Gigaset detecteerde een signaal en ging werken.... Opgelost. Hoera en dank allemaal.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo Krijnemans ,als ik op de site kijk van een verkoper dan moet die Gigaset Ziggo ondersteunen. https://www.voipshop.nl/gigaset-dx800a-all-in-one-voip-telefoon/pid=25204#productAccessories

Of bel:
De Gigaset Klantenservice is te bereiken op werkdagen van 's ochtends 8.30 uur tot 's middags 17.30 uur, via het volgende telefoonnummer: 0900-3333102* voor alle Gigaset producten.

Groet, Gusto
Krijnemans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ziggo ondersteunt geen VOIP maar slechts analoog. Ik krijg het analoge signaal niet van Ziggo Connect Box naar Gigaset DX800a omdat de connectoren niet compatibel zijn...
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Die Gigaset moet ook analoge telefonie ondersteunen.

Groet, Gusto
Krijnemans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Na servicedesk Siemens te hebben gesproken de volgende oplossing gevonden: twee kabels gepakt, een telefoonkabel RJ11 en een UTP kabel RJ45. Beiden doorgeknipt. Van de RJ11 de binnenste twee polen/draadjes (bij mijn kabel de blauwe en de blauw-witte) elk in een gaatje van een kroonsteentje gedraaid. Van de RJ45 de buitenste twee polen/draadjes (bij mijn kabel de rode en de geel-witte) in het kroonsteentje verbonden met de RJ11 kabel. Volgens mij maakt het niet uit of je de blauwe op de rode of de geel-witte doet. Maar anders moet je onwisselen. En voilla!! De Gigaset detecteerde een signaal en ging werken.... Opgelost. Hoera en dank allemaal.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Mooizo, dat het opgelost is! 😄
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Lekkere binnenkomer op de Community is dit, Krijnemans. Super dat je een vraag stelt en vervolgens een uitgebreide oplossing met ons deelt. Bedankt daarvoor 🙂 #LekkerBezig hoor!
Mocht er in de toekomst nog iets zijn waar je over wilt sparren, of heb je een andere vraag? Open dan gerust een nieuw topic. Aangezien het probleem is opgelost, sluit ik het hier af.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo