Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Marjoha
Level 1

Seniorentelefoon )analoog' samen met digtaal draadloos=

Mijn ouders hebben een draadloze telefoon met twee aparte toestellen erbij. Ze zijn op leeftijd en nu heb ik een Profoon RX/560 senioren telefoon voor hen aangeschaft )met fototoetsen'.

In de mediabox zitten twee aansluitingen voor telefoon. In één daarvan zit de kabel die naar het station van de draadloze telefoon loopt. Als ik die vervang door de stekker van die seniorentelefoon dan werkt dit toestel. Maar uiteraard werkt dan die draadloze set niet meer. Dus ik dacht de tweede aansluiting te gebruiken voor de analoge telefoon en dat werkt dus niet.
Vraag is : kan ik zowel gebruik maken van de digitale telefoonset als van de analoge telefoon ? Misschien een domme vraag maar ik heb werkelijk geen verstand van dit soort zaken.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok
Level 17
Je kan zo’n telefoonlijn gewoon splitsen. Bijvoorbeeld met dergelijke splitters.
https://www.allekabels.nl/vaste_telefonie/rj11_kabel/rj11-splitter.html?keyword=rj11%20splitter

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave
Level 20
T.E.A.M.
De ene telefoonlijn is voor de Telefoon en of andere telefonische apparaten. Telefoonlijn 2 is een extra input voor Faxen of extra huis telefoon, maar deze kan te betalen worden geactiveerd. Wat je kan doen is de set die erin zit laten zitten en dan met een stekkerdoos de analoge erin doen. Dan krijg je een losse kast die je met kabel verbind en daarin zit de stekker van de telefoon met grote foto's.

Ik herken dit wel, omdat mijn vader dit ook heeft.

De ene stekker gaat in de telefoon doos, daar doe je de stekker in van modem en vervolgens doe je van de Fototelefoon de plug in de achter in de rug van van de stekker dus 2 in 1
efok
Level 17
Je kan zo’n telefoonlijn gewoon splitsen. Bijvoorbeeld met dergelijke splitters.
https://www.allekabels.nl/vaste_telefonie/rj11_kabel/rj11-splitter.html?keyword=rj11%20splitter
DennyW
Level 17
Marjoha

Zelf heb ik ooit voor een paar centen er een op de kop getikt die er zo uit ziet:

RJ-11-splitter

Groet,
DennyW
Marjoha
Level 1
Topicstarter
Allen die gereageerd hebben, enorm bedankt!! Ik ga op zoek naar een splitter.
Vriendelijke groet.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Marjoha wrote:
Allen die gereageerd hebben, enorm bedankt!! Ik ga op zoek naar een splitter.
Vriendelijke groet.

Beste tip, kijk eens bij kringloop winkels daar kan je ze vaak voor weinig vinden. ?
Marjoha
Level 1
Topicstarter
4polig of 6 polig of maakt dat niet uit?
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Marjoha wrote:
4polig of 6 polig of maakt dat niet uit?

Dat ligt aan de aansluiting meeste zijn 4 polig. Als foto maakt van de aansluiting zit je altijd goed als je op speurtocht gaat ?
Marjoha
Level 1
Topicstarter
Dank je wel!
DennyW
Level 17
Marjoha

Een RJ-11 stekkertje is 6 contacten breed maar de buitenste twee plekjes worden niet gebruikt. (Er zitten dan vaak geen koperen stripjes op de twee plekjes.) Het moderne platte telefoonsnoer heeft slechts vier (4) geleidende draadjes, dus dat is geen probleem. De grap is, dat het telefonie-signaal over slechts twee draadjes gaat. (Dat zijn de twee draadjes aan gesloten op de middelste twee contactjes.)

En vanzelfsprekend past een stekkertjes dat 6 contactjes breed is niet in een aansluiting dat slechts 4 contractjes breed is.
Marjoha
Level 1
Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb het voor elkaar. Allemaal enorm bedankt voor de reacties.