1
Vraag
2
Reageer en help mee
Fletcher_1952

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SIP gegevens telefonie in Fritzbox 7590

Ik ben al enige tijd bezig om mijn vaste telefoonnummer van Ziggo in mijn Fritzbox router 7590 te kunnen configureren en gebruik te kunnen maken van de 2 Fritzfone DECT toestellen.

Sinds ik de Gigabox modem (bridgemodus uitgeschakeld) van Ziggo heb lukt dat niet meer. Met de vorige modem had ik geen probleem.

Bij het invoeren van de gegevens voor het vaste nummer moet ik de SIP gegevens (registrar) invullen naast de inloggegevens (username en password). Op internet vond ik voor de registrar 'vmk.voice,ziggo.nl. Dat leverde niet het gewenste resultaat op.

Ik heb dit probleem meerdere keren voorgelegd bij de helpdesk maar die komen er ook niet uit. Het woordje registrar zegt hun niets. 

AVM de firma van de Fritzbox kon mij ook niet verder helpen.

Misschien biedt het forum een oplossing.

Om toch bereikbaar te zijn heb ik 2 DECT toestellen (bedraad) gekocht en deze rechtstreeks op de modem van Ziggo aangesloten.

 

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Zijn de instellingen zoals beschreven op deze pagina, paragraaf 5?

 

De instelling 'Use additional connection for internet telephony via cable connection' is belangrijk, het registrar-domein is anders niet bereikbaar. Ik zie overigens een typfout, het is vmk.voice.ziggo.nl.

Karel.

Level 16
  • 1822Posts
  • 220Oplossingen
  • 1188Likes

Met SIP gegevens gaat dit niet lukken want de 7590 is geen kabel modem. Hiervoor moet je minstens een FritzBox 6660 of 6690 voor hebben.

Ziggo telefonie gaat niet over internet maar moet een eigen verbinding opzetten vandaar dat je een kabel modem nodig hebt.

 

Je kan wel de telefoonaansluiting door koppelen vanaf het Ziggo modem naar de Fritzbox.

Dat is uitgelegd hier: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/134_Met-FRITZ-Box-via-een-kabelmodem-tel...

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

@Karel. Helemaal over het type heen gelezen...

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag @Fletcher_1952

 

We denken graag met je mee. Heeft de verlinkte handleiding van @Karel. je nog verder geholpen? 

 

De registrar is inderdaad vmk.voice.ziggo.nl. De SIP-gegevens zijn sinds kort in de Mijn Ziggo App zichtbaar of kunnen via de klantenservice van Ziggo worden opgevraagd. Wellicht helpt het als je naar het Free Modem Choice Team (FMC) vraagt. 

 

Je geeft verder aan dat je al contact met ons (AVM) hebt gehad. 

Zou je het ticketnummer via een persoonlijk bericht kunnen delen? 

 

Op die manier hebben we een beter overzicht over de geprobeerde maatregelen. 

 

Alvast bedankt. 

 

Vriendelijke groet uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@Fletcher_1952 Hoe zat dat nu precies in het verleden:

  • Welk type Ziggo-modem had je vroeger? En hoe werkte dit Ziggo-modem, in "Bridge Mode" ? En toen had je dezelfde Fritz!Box 7590 aangesloten? En daar kon je mee bellen? En weet je zeker dat dat met VOIP/SIP was, of gewoon door de RJ11 kabel door te lussen vanaf je Ziggo-modem naar je Fritz!Box 7590 met de splitter-kabel (zie foto's hieronder, het zwarte uiteinde via een koppelblokje in het Ziggo-modem).
  • Je hebt blijkbaar een nieuw Ziggo-modem ontvangen, was dit op jou eigen verzoek/actie, b.v. storing of upgrade abonnement?
  • Of heb je een speciaal abonnement, bijvoorbeeld "Ziggo Zakelijk VOIP"? https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/voip - Of anders, welk type abonnement voor "Bellen/Telefonie" heb je volgens je factuur?

bertus12_0-1660669038999.png

bertus12_0-1660671604768.png

 

 

 

Fletcher_1952
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is Ticket-ID 5146956. Uw collega kon mij niet helpen met de SIP gegevens waaronder registrar behalve dat dit voor Ziggo vmk.voice.ziggo.nl moest zijn. Maar daar kom ik niet mee verder. Ik krijg dan de melding 'controle van de telefonie is niet geslaagd. Aanmelden bij telefoonaanbieder is niet geslaagd. Controleer de ingevoerde toegangsgegevens voor telefonie'. De username is bekend. Ik heb echter de indruk dat het wachtwoord niet werkt. Dit probleem heb ik vaker bij de applicaties van Ziggo zoals Ziggo To Go.

Ik moet nog aan de slag met een advies van een forumlid

Karel.

Level 16
  • 1822Posts
  • 220Oplossingen
  • 1188Likes

 

@Fletcher_1952 

vmk.voice.ziggo.nl is niet bereikbaar op het internet!

De username en password voor telefonie is compleet anders als toegang tot Ziggo applicaties zoals Ziggo Go en Mijn Ziggo!

 

Wat je wil kan alleen volgens het eerst punt van @bertus12  en zoals in de knowledge base van AVM https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/134_Met-FRITZ-Box-via-een-kabelmodem-tel...

 

Fletcher_1952
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Karel bedankt voor de verwijzing naar de handleiding van de Fitzbox. Zolang ik mijn vaste telefoonnummer niet in de Fritzbox kan aanmelden lukt het bellen en gebeld worden niet. Ik heb 2 nieuwe DECT toestellen gekocht (bedraad) en rechtstreeks aangesloten op de modem van Ziggo. Sinds ik de Gigabox van Ziggo heb kan ik niet meer bellen via de Frktzbox omdat er nu gevraagd wordt naar de SIP gegevens.

Fletcher_1952
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bertus, ik heb gekozen voor de Gigabox vanwege de snelheid van internet. Het kostte mij maar een paar euro meer per maand. Wij wilden geen glasvezelaansluiting van DELTA omdat we tevreden zijn met het pakket en service van Ziggo. Voor deze Gigabox had ik de meest recente modem waarbij de bridgemodus had laten uitschakelen. Ik kon toen prima met mijn 2 Fritzfones bellen en gebeld worden.

Ik heb overwogen om over te gaan naar VOIP van een externe provider. Van die zou ik wel de SIP gegevens en username/password krijgen. 

Karel.

Level 16
  • 1822Posts
  • 220Oplossingen
  • 1188Likes

@Fletcher_1952 

Heb je FB 7590ax ipv oudere FB 7590? Als dat zo is gaat dat ook niet lukken.

Alle nieuwere fritzboxen zeker met wifi6 kennen geen analoge telefoon ingang meer.

 

Dan blijft alleen de oudere modellen of een daadwerkelijk kabel modem van FRITZ!box als mogelijkheid over.

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@Fletcher_1952 Ik denk dat je een heel speciale installatie had.

Ik snap wat je wil bereiken, maar ik denk dat we eerst moeten begrijpen, zo exact mogelijk, hoe de oude situatie was.

Fletcher_1952
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze typefout had ik al gezien. Ik had deze wel goed in de Fritzbox staan.

Fletcher_1952
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Karel, met de vorige modem van Ziggo had ik dit probleem niet. Nu heb ik de Gigabox en lukt het niet meer.

Karel.

Level 16
  • 1822Posts
  • 220Oplossingen
  • 1188Likes

Waar waren de fritzfones op aangesloten? Een andere fritzbox of een apart dect basis station?

 

Wel of geen bridge mode heeft totaal geen effect op ziggo telefonie aansluiting. Dit is namelijk een aparte verbinding naast de Internet verbinding. Bridge mode heeft alleen effect op de internet verbinding.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo