Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste,
Ik heb een Unifi UDM Pro als Router en mijn modem is in Bridge mode, nu wil ik een VoiP toestel gebruiken voor mijn ziggo telefoon lijn ipv een gewone toestel. ik heb op het forum gevonden dat ik vmk.voice.ziggo.nl moet gebruiken als "realm" maar voor de rest qua password / username kan ik niets vinden wat ik moet invullen. iemand hiermee ervaring ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor consumenten telefonie heb je een kabel modem nodig met een MTA MAC adres. Daarmee wordt connectie gemaakt met een Ziggo Intranet waarover de telefonie aansluiting gehost wordt. Dit is een gescheiden netwerk wat niet over internet gaat. vmk.voice.ziggo.nl is dan ook niet bereikbaar op het internet. Alleen de Ziggo modems Connectboxen, Smart wifi modems en Cable Fritzboxen kunnen hier momenteel mee overweg.
Dat werkt alleen met een eigen modem, volgens mij, gezien de reacties op zoekpagina, maar zelf geen ervaring mee: Zoeken vmk.voice.ziggo.nl - Ziggo Community
De SIP credentials ontvang je als je een eigen modem registreert. Het is niet mogelijk om een SIP-toestel te gebruiken, enkel een eMTA (ingebouwde ATA van modem). Alleen bij Zakelijk Internet Pro met Hosted VoIP bestaat de mogelijkheid die jij wenst te gebruiken.
das schijt.. -_- .. maar als ik bijv. een eigen modem registreer dan heb ik toch ook die data nodig ? waarom kunnen ze dat niet geven zonder een eigen modem te registreren..
Voor consumenten telefonie heb je een kabel modem nodig met een MTA MAC adres. Daarmee wordt connectie gemaakt met een Ziggo Intranet waarover de telefonie aansluiting gehost wordt. Dit is een gescheiden netwerk wat niet over internet gaat. vmk.voice.ziggo.nl is dan ook niet bereikbaar op het internet. Alleen de Ziggo modems Connectboxen, Smart wifi modems en Cable Fritzboxen kunnen hier momenteel mee overweg.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...