Rode hoorn knippert connectbox - geen telefonie mogelijk

Eergisteren over gegaan v kpn maar ziggo met internet en telefonie - 2 vaste nummers. internet werkt prima maar telefonie is drama. Rode hoorn knippert op connectbox, al paar keer gereset maar werken ho maar. Maakt ook niet uit of er telefoonkabels in zitten of niet, blijft rood knipperen….wat te doen? Van beide vaste nummers een bevestigingsmail gekregen van ziggo dat ze zouden werken trouwens. Nu onbereikbaar, zowel zakelijk als prive.

Misjmath
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
16 Reacties 16

@Mariska Ziggo  hoi Mariska, zie mijn eerdere bericht mbt connectbox, misschien kun jij hier iets mee?

Misjmath
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een moderator kan wellicht een helpende hand bieden. Ik heb ze een seintje gegeven. Het kan langer duren dan gebruikelijk/wenselijk door grote drukte.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5134Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1777Likes

Goedemiddag @Misjmath en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aanklopt op dit forum! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en alles even voor je nagekeken. Zo te zien is het overzetten van de telefoonnummers van KPN naar ons goed gegaan. Er gaat alleen iets mis met het activeren van de eerste en tweede telefoonlijn op het modem. Ik heb dit gelijk doorgegeven aan de afdeling die dit voor je kan oplossen zodat jij spoedig gebruik kunt maken van je vaste telefoonlijn. 

Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het onder dit topic weten. Als alles straks werkt regel ik ook graag een vergoeding voor je voor wat betreft de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de vaste telefoonlijnen. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

@Misjmath Zojuist heb ik terugkoppeling ontvangen van de afdeling die hier naar gekeken heeft. Het probleem moet inmiddels opgelost zijn. Mocht je vaste lijn nog niet werken, herstart dan het modem
door 30 seconden de stroom eraf te halen en daarna weer in te schakelen. Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

Alvast een fijne avond!
Groeten,

Paul 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Ik ga het proberen! Dank!

Misjmath
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul, beide nummers werken weer! Dank voor de service en fijne avond.

Misjmath
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

eergisteren over gegaan met internet naar ziggo.

een installateur geweest om de boel aan te sluiten.

Hij vertelde dat er nog een derde code moest komen voor de tv beneden,maar dit bleek helemaal niet nodig want die tv moest werken via de mediabox. 

daarna bleek dat de telefoon het niet deed. Vandaag twee maal Ziggo gebeld maar zonder resultaat.

Ze hadden ons bij Ziggo verteld dat alles in orde zou komen,toen we het abonnement afsloten.

De hele middag ben ik alleen bezig geweest om Ziggo te benaderen wat erg tegen valt voordat je iemand aan de lijn krijgt!!!!!

Als ik dit had geweten hadden wij niet overgestapt naar Ziggo alles in 1.

tonnie1958
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tonnie1958 het is beter dat je een nieuw eigen topic start. Dat houdt het overzichtelijk, waardoor je beter kan worden geholpen.

Zorg er dan ook voor dat je postcode en huisnummer in je profiel staan.(alleen zichtbaar voor moderators)

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5134Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1777Likes

Hi @Misjmath - Fijn dat het is opgelost! 

@tonnie1958  - Je modem hield nog rekening met je tijdelijke nummer. Ik heb er zojuist een opfrisser heen gestuurd. Mogelijk valt straks heel even je verbinding weg, maar daarna zou telefonie weer moeten werken.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4211Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

@tonnie1958  helemaal goed, ik heb niks gemerkt dus zal wel goed zijn anders meld ik me weer. ☺️

Misjmath
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

At Paul, zelfde probleem als deze: Mvt Paulina

8 december over gegaan van Tele2 naar ziggo met internet en telefonie - 1 vast nummer. internet werkt prima maar telefonie niet. Rode hoorn knippert op connectbox, al paar keer gereset. Van het vast nummer een bevestigingsmail gekregen van ziggo dat ze zouden werken. Nu onbereikbaar, als prive.

Mvg Paulina

pvdzouw
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij ons op de connectbox knippert al vanaf het begin het rode lampje van de telefoon.

 

Tot nader order geen vaste telefoon lijn nodig gehad maar dat gaat binnenkort veranderden.

 

Wie kan controleren of e.e.a goed ingesteld staat betreffende telefonie

 

Hoor graag snel van jullie

andrevanhilten
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @pvdzouw, sorry voor de late reactie allereerst. Hoe staat het er momenteel voor? Als ik je modem uitlees zie ik geen problemen en volgens mijn informatie zou de telefoonlijn het moeten doen. Je hebt ook geen contact meer gehad met onze klantenservice hierover zie ik. Mag ik ervan uitgaan dat het probleem is opgelost?

@andrevanhilten, hoi! Jammer dat bij jou ook een rood lampje knippert op het modem terwijl je voornemens bent binnenkort de telefoonlijn te gaan gebruiken. Heb je inmiddels al wel een vaste telefoon in huis en heb je kunnen testen of het werkt? Met je modem krijg ik helaas geen contact om één en ander uit te lezen.

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes

Beste allemaal, ik heb alles reset en momenteel tot nu toe is het rode hoorntje verdwenen en doet de telefoon lijn zoals het hoort. Dank voor jullie reacties. Super fijn.

 

pvdzouw
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die opmerking dat jullie de het modem niet kunnen uitlezen heb ik vaker gehoord. Ja er zit al een telefoon in de connectbox aangesloten

 

 

 

andrevanhilten
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

andrevanhilten wrote:

Die opmerking dat jullie de het modem niet kunnen uitlezen heb ik vaker gehoord. Ja er zit al een telefoon in de connectbox aangesloten

 

 

 

Zou je de modem eens een reset willen geven door de stekker voor een minuutje uit het contact te halen (en dan opnieuw testen uiteraard). Mocht dit niet werken, doe dan ook even een fabrieksreset door de resetknop op de modem zo'n 30 seconden ingedrukt te houden. Let er wel op dat je eventueel eigen ingestelde zaken zoals wifinaam/wachtwoord opnieuw ingesteld moeten worden. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3916Likes

Uitgelicht topic