1
Vraag
2
Reageer en help mee
Opajac

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Regelmatig niet bellen of gebeld kunnen worden

Regelmatig kan ik niet bellen of gebeld worden na resetten modem werkt alles weer

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bedoel je met 'Horizon go' (vermeld in je profiel) dat je een Mediabox XL (Horizon Mediabox is de oude naam) als modem voor internet gebruikt (geen los modem) en dat telefonie dus ook via Mediabox verloopt?

Opajac
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verkeerd door mij uitgelegd hij zit rechtstreeks  in ziggo pair wps en dan in tel1

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Volgens mij gebruik je in dat geval een wit modem (Connectbox)?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Opajac
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap niets van waar je het over hebt ik ben echt een leek in dit

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Waar loop je precies vast m.b.t. bovenstaande instructies? Ik leg het graag iets eenvoudiger uit.

Opajac
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is aan gelegd en gecontroleerd door ziggo zelf in de meterkast en van het tweede stuk daar snap ik niets van en weet ook niet hoe te doen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bij de Connectbox komt in zeldzame gevallen uitval van telefonie voor.

 

Ondanks dat de coaxinstallatie door een monteur is aangelegd, kan het geen kwaad om deze hier nogmaals te laten controleren. Mogelijk levert dat nieuwe inzichten op.

 

Door op de links in mijn voorlaatste reactie te klikken, wordt de webinterface van het modem zichtbaar. Je kunt inloggen met het wachtwoord van 8 cijfers dat vermeld staat op het uitschuifbare kaartje onderin het modem en op het label aan de onderzijde van het modem. Daarna kun je naar de beschreven pagina en de gegevens van de betreffende tabbladen kopiëren naar een document en dat hier plaatsen. Je kunt ook screenshots of foto's plaatsen van deze gegevens.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Opajac welkom op de Ziggo Community.

En zeker, als je met regelmaat niet kan bellen of gebeld kan worden, dan is dat bijzonder irritant. Dat snap ik. De genoemde tips lijken soms ingewikkeld, maar het advies is ze exact uit te voeren zoals omschreven. Je zal waarschijnlijk merken dat het dan prima te doen is.

Heb je daarom een update voor ons?
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo