Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Regelmatig, pakweg 1 keer per 6 weken, hebben we geen kiestoon meer op de telefoon. Internet en tv werken op dat moment prima. We kunnen wel gebeld worden (telefoon gaat over), maar als we opnemen, dan horen we de andere kant niet. En die hoort ons ook niet. We kunnen ook niet meer zelf bellen. Alleen op te lossen door de modem uit/aan te schakelen.
Ik zie dat het geen uniek probleem is - ik heb alle topics met dit probleem doorgenomen. Helaas geen oplossing gevonden.
Signaal komt binnen via coax. Daarop een POA-01 splitter. 1 kabel naar de modem (Connect Box) en 1 kabel naar versterker t.b.v. tv. De voornoemde (coax)kabels van pakweg een halve meter lang door Ziggo geleverd.
Op de versterker de ongebruikte uitgangen getermineerd.
De kabel met de groene ring gaat naar de modem die bovenin de meterkast hangt.
Hoi @Mar van Dijk
Wat is de reden dat je naar de hoeveelheid T3 timeouts kijkt? Ervaar je naast de kiestoon problemen op je telefoon ook nog andere problemen?
Deze errors hoeven namelijk niet altijd een indicatie te zijn dat er wat mis is met het signaal.
Tsja, de monteur heeft zijn tester pakweg 30 seconden aangesloten. Ik neem aan dat je voor een goed beeld een stuk langer moet monitoren? De oude POA-01 was volgens mij van Braun en is vervangen door een model van UPC. De versterker gaf volgens de monteur geen problemen. Bijgaand de logbestanden na een paar dagen pruttelen. Is er niet beter op geworden....
Edit: als het probleem ergens in 'de kabel' zit, hoe kan dat dan worden verholpen?
@Danitsja : Volgens o.a. tobiastheebee is een hoog aantal T3 time-outs geen goed teken?
Zoals gezegd hebben we geen problemen met tv en internet.
EDIT:
Is inmiddels beantwoord.
De T3 errors op kanaal 4 worden omschreven door @tobiastheebe als zijnde opvallend.
Op zowel kanaal 1 als 4 zijn de T3 timeouts enorm in hoeveelheid toegenomen. De downstream en upstream vertonen dus beide afwijkingen.
Wat we kunnen doen is het volgende @Mar van Dijk : Kijk het nog even een aantal dagen aan, laat die errors even los en kijk meer als je nog problemen ervaart. Mocht je na het weekend nog steeds problemen ervaren, dan plannen we opnieuw een monteur voor je in en laten we de monteur nog eens goed naar de oorzaak kijken van het probleem.
We hebben het een paar weken aangekeken. Geen probleem met telefonie gehad. De hoeveelheid fouten in de logs blijft wel gestaag oplopen. Ik geloof niet dat het veel nut heeft om een monteur te laten komen. Het lijkt mij dat het probleem (als het al een probleem is) vóór de modem zit of misschien de modem zelf.
@Mar van Dijk schreef:..
Ik geloof niet dat het veel nut heeft om een monteur te laten komen. ....
Als ik zo dit topic even door kijk, begrijp ik jouw terughoudendheid om nogmaals een (installatie?-) monteur te laten komen; als je steeds de zelfde monteur krijgt of een monteur die op dezelfde manier denkt en werk, loop je je grote kans op extra kosten, zonder dat het probleem daadwerkelijk opgelost wordt. Het lijkt mij dat (extra) aansturing vanuit de moderators hier geboden is.
Ik begrijp je terughoudendheid @Mar van Dijk , maar met jouw aanvullende informatie zal de monteur nog zich nog eens verdiepen in de problematiek zodat er snel een oplossing geboden kan worden. Daarnaast heb je natuurlijk garantie op je voorgaande bezoek als de verstoring niet is verholpen. Kan ik een nieuwe afspraak voor je plannen?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...