amvih

Liefhebber
  • 98Posts
  • 1Oplossingen
  • 31Likes

Op willekeurige tijden uitval van telefonie icm met het Ubee EVW320B modem

Op verzoek van @Jiri een eigen topic aangemaakt.

Vanaf zo ongeveer begin oktober speelt zo af en toe het probleem dat we niet meer kunnen telefoneren en dan ook niet meer gebeld kunnen worden. Hierover zijn intussen al meerdere topics hier op het forum voor geopend.

Bij het gebeld worden gaat de lijn wel over, maar pak je op, dan is de lijn dood.

Bij het bellen, kun je vaak wel kiezen, je hoort dan de pulsen gaan, maar uiteindelijk komt er geen verbinding tot stand.

Meestal zie je op het modem tijdens een storing de twee telefoonledjes constant knipperen. In het modem zelf via de webpagina is niets geks te zien, tel staat ook normaal geregistreerd in de instellingen.

Het probleem is dat dit willekeurig is, het kan zo drie weken goed gaan en dan ineens is het weer mis.

Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart, maar toen leek het zo rond augustus opgelost te zijn, Ziggo zou iets op de achtergrond hebben aangepast. Inderdaad zo'n +/- 2 maanden daarna heeft het voortreffelijk gewerkt, geen problemen, alleen helaas komt dit nu toch weer herhaaldelijk terug.

Eerdere topics:

Re: Vreemd gedrag vast bellen, lijn dood na 3x bel... - Ziggo Community

Re: Vaste telefonie werkt niet goed - Ziggo Community

Wat verdere gegevens waar bijna altijd het eerste naar gevraagd wordt.

- Zie AOP foto, volgens mij helemaal bij.

- Betreft een uitstekend Ubee EVW320B modem in Bridge stand, deze hangt er al vanaf het begin en heeft ons in denk ik al meer dan 12 jaar nooit in de steek gelaten, zit ook altijd ruim boven de 300 Mbps in de speedtest, ook met drie studerende kinderen in Corona tijd geen problemen gehad, geen beter modem dan, erg betrouwbaar deze Ubee.

- Modem verbindings-cijfers, zie screenshot

Ik hoor graag om dit vervelende probleem opgelost te krijgen.

Gr. Arie

4 Reacties 4
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6662Posts
  • 280Oplossingen
  • 3032Likes

Ik zie in het AOP en de getoonde waarden geen afwijkende zaken.

Omdat je alles wat goed is, beter met rust kunt laten, lijkt het me beter dat een moderator gaat kijken in het systeem of er iets aan de hand is.

Ik heb het bij hun ontbijtbordje gelegd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9861Posts
  • 841Oplossingen
  • 2367Likes

Goedemorgen @amvih,

Wat ontzettend vervelend dat je nu opnieuw problemen ervaart met de vaste telefoonlijn via het Ubee EVW320B modem! Het is goed dat je hiermee even opnieuw aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Jouw aansluiting, zoals te zien op de foto, ziet er inderdaad keurig uit. Ook als ik het signaal op het modem uitlees zie ik geen bijzonderheden terug. Het signaal zieter namelijk prima uit. Het lijkt er alleen op dat het telefoongedeelte niet goed geactiveerd staat vanuit de telefoonswitch. Ik heb dit op afstand voor je aangepast. Wil je straks testen of het probleem zich nog voordoet? 

Aanvullend: Gezien de leeftijd van het modem kan ik uiteraard een recenter model voor je regelen (SmartWifi Connectbox) als je dat wilt. 

amvih
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 1Oplossingen
  • 31Likes

@Paul 

Telefoon doet het nu, maar goed het probleem speelt zich willekeurig af, dus het zou zo kunnen zijn dat het nu voor een week of misschien wel twee weken weer goed gaat, afwachten maar denk ik.

Ben nog wel even benieuwd, je geeft aan dat het telefoongedeelte niet goed geactiveerd stond vanuit de telefoonswitch, waar zit dat, is dat in mijn eigen Ubee Ziggo modem of ligt dat elders?

Op zich heb ik nog geen interesse in een nieuw modem, daar de huidige Ubee nog nooit problemen heeft gegeven, al zal deze langzaam natuurlijk wel richting zijn einde gaan, ook qua snelheid, maar dat zien we dan wel weer, zoals het gezegde "never change a good running system".

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9861Posts
  • 841Oplossingen
  • 2367Likes

@amvih Fijn dat de telefoon het nu weer doet! Laten we afspraken dat we de vinger anders even aan de pols houden. Laat je over circa 2/3 weken weten hoe het gaat? Zolang het huidige modem werkt en het apparaat volgens verwachting werkt is het inderdaad niet nodig het modem te vervangen. Mocht je alsnog een nieuw modemwillen, dan regel ik dat meteen voor je.