1
Vraag
2
Reacties
Sylvia Langen

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nummerweergave met next

Hallo, ik heb afgelopen week de “next” geïnstalleerd. Sindsdien krijg ik op mijn vaste telefoonlijn als iemand mij “extern” te lezen ipv de naam van degene die mij belt. Dus de nummerweergave bij inkomende gesprekken werkt niet meer. Kan iemand mij hierbij helpen? Sylvia

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3235Posts
  • 393Oplossingen
  • 1086Likes

@Hamel Wat een vreemde situatie! Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie dat alle opties juist geconfigureerd zijn.

Wel valt het me op dat het nieuwe modem al ruim 50 dagen onafgebroken contact heeft met ons netwerk. Zou je het modem en het basisstation eens willen resetten door de stroom minstens 1 minuut eraf te halen? Sluit het basisstation pas aan wanneer je modem volledig online is. Dit duurt 5-10 minuten. Probeer het dan nog eens door je eigen vaste te nummer te bellen vanaf een mobiele lijn. 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64679Posts
  • 4514Oplossingen
  • 17333Likes

Vreemd, want de Next heeft niets te maken met je telefoon.

 

Welke telefoon heb je precies?

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert, het is zo’n gewone ouderwetse vaste telefoon (dus geen mobiele)? deze gaat wel via de nieuwe modem die bij de next zat. Ik dacht ergens te lezen dat andere mensen hier ook last van hadden…..

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3953Posts
  • 176Oplossingen
  • 2900Likes

@Sylvia Langen gaf uw telefoon bij uw vorige modem wèl nummerweergave?

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja, toen was er geen enkel probleem. Heb het modem al gereset, maar nog steeds hetzelfde probleem. 

puppie

Level 16
Expert
  • 1914Posts
  • 52Oplossingen
  • 786Likes

welk modem heb je gekregen.

staat op de onderzijde van het modem.

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3953Posts
  • 176Oplossingen
  • 2900Likes

Dag @Sylvia Langen 

U heeft mijn vraag als oplossing gemarkeerd, maar eigenlijk is uw probleem nog niet opgelost. Eventueel kunt u deze oplossing ongedaan maken.

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de tip Wim. Zie je gelijk hoe onhandig ik hiermee ben

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3953Posts
  • 176Oplossingen
  • 2900Likes

@Sylvia Langen het heeft niks met onhandigheid te maken. U bent vast in heel veel andere dingen veel handiger dan de meesten hier.

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Da’s aardig van u!

 

 Dit is een foto van de onderkant van het nieuwe modem. 

 

<Compal Connectbox>

**Foto verwijderd door moderator i.v.m. privacygevoelige informatie**

 

Japie33

Level 5
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Hoi Sylvia ik zou de foto even aanpassen, nu kan iedereen je password zien.

Visser_

Level 17
Expert
  • 2719Posts
  • 83Oplossingen
  • 1151Likes

Mocht weghalen makkelijker zijn @Sylvia Langen , je modem is in ieder geval een Compal Connectbox (CH7465LG-ZG)🙂

puppie

Level 16
Expert
  • 1914Posts
  • 52Oplossingen
  • 786Likes

telefoon stekker wel in tel 1 gedaan.

dus even rechtstreeks op het modem aansluiten en dan proberen.

Gio2903

Level 16
Expert
  • 1419Posts
  • 70Oplossingen
  • 807Likes

word de telefoonkabel toevallig verlengd met zo een blokje (of iets wat er op lijkt)? of is het een kabel als 1 geheel? als de kabel verlengd word met zo een koppelstukje kun je dit probleem namelijk krijgen.

RJ11-koppelstuk

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Gio, bedankt voor het meedenken. Er zit geen koppelstukje tussen. Voordat ik het nieuwe modem had geïnstalleerd werkte de nummerherkenning prima. 

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb ik gedaan, geen resultaat helaas

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dankjewel voor de tip. 

Visser_

Level 17
Expert
  • 2719Posts
  • 83Oplossingen
  • 1151Likes

@Sylvia Langen Kan je misschien een foto maken van het AOP(coax aansluiting)?

Denk niet dat het daar door komt, maar als die verouderd is kan vervangen geen kwaad..En sommige vage problemen worden er toch door opgelost.

 

 

Maar @Gio2903 was er niet zo'n nummerweergave probleem bij de Compal?Herinner me heel vaag iets..

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3953Posts
  • 176Oplossingen
  • 2900Likes

Dag @Sylvia Langen 

Misschien voegt het weinig toe, maar er bestaan twee soorten nummerherkenning: KPN werkt uitsluitend met DTMF en andere providers zoals Ziggo met FSK.
Het kán zijn dat onder uw telefoon een schakelaar zit waarmee kan worden omgeschakeld van DTMF naar FSK en vice versa.

 

Een upgrade van het AOP kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik denk niet dat het van invloed is op wèl of geen nummerherkenning.

Sylvia Langen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb die kabel pas nog gecondoleerd en daarbij is het toch wel vreemd dat het probleem exact na het veranderen vh modem is ontstaan, lijkt mij……

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo