Hallo, ik heb afgelopen week de “next” geïnstalleerd. Sindsdien krijg ik op mijn vaste telefoonlijn als iemand mij “extern” te lezen ipv de naam van degene die mij belt. Dus de nummerweergave bij inkomende gesprekken werkt niet meer. Kan iemand mij hierbij helpen? Sylvia
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Hamel Wat een vreemde situatie! Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie dat alle opties juist geconfigureerd zijn.
Wel valt het me op dat het nieuwe modem al ruim 50 dagen onafgebroken contact heeft met ons netwerk. Zou je het modem en het basisstation eens willen resetten door de stroom minstens 1 minuut eraf te halen? Sluit het basisstation pas aan wanneer je modem volledig online is. Dit duurt 5-10 minuten. Probeer het dan nog eens door je eigen vaste te nummer te bellen vanaf een mobiele lijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vreemd, want de Next heeft niets te maken met je telefoon.
Welke telefoon heb je precies?
Hoi Bert, het is zo’n gewone ouderwetse vaste telefoon (dus geen mobiele)? deze gaat wel via de nieuwe modem die bij de next zat. Ik dacht ergens te lezen dat andere mensen hier ook last van hadden…..
@Sylvia Langen gaf uw telefoon bij uw vorige modem wèl nummerweergave?
Ja, toen was er geen enkel probleem. Heb het modem al gereset, maar nog steeds hetzelfde probleem.
welk modem heb je gekregen.
staat op de onderzijde van het modem.
Dag @Sylvia Langen
U heeft mijn vraag als oplossing gemarkeerd, maar eigenlijk is uw probleem nog niet opgelost. Eventueel kunt u deze oplossing ongedaan maken.
Bedankt voor de tip Wim. Zie je gelijk hoe onhandig ik hiermee ben
@Sylvia Langen het heeft niks met onhandigheid te maken. U bent vast in heel veel andere dingen veel handiger dan de meesten hier.
Da’s aardig van u!
Dit is een foto van de onderkant van het nieuwe modem.
<Compal Connectbox>
**Foto verwijderd door moderator i.v.m. privacygevoelige informatie**
Hoi Sylvia ik zou de foto even aanpassen, nu kan iedereen je password zien.
Mocht weghalen makkelijker zijn @Sylvia Langen , je modem is in ieder geval een Compal Connectbox (CH7465LG-ZG)🙂
telefoon stekker wel in tel 1 gedaan.
dus even rechtstreeks op het modem aansluiten en dan proberen.
word de telefoonkabel toevallig verlengd met zo een blokje (of iets wat er op lijkt)? of is het een kabel als 1 geheel? als de kabel verlengd word met zo een koppelstukje kun je dit probleem namelijk krijgen.
Hoi Gio, bedankt voor het meedenken. Er zit geen koppelstukje tussen. Voordat ik het nieuwe modem had geïnstalleerd werkte de nummerherkenning prima.
Heb ik gedaan, geen resultaat helaas
Dankjewel voor de tip.
@Sylvia Langen Kan je misschien een foto maken van het AOP(coax aansluiting)?
Denk niet dat het daar door komt, maar als die verouderd is kan vervangen geen kwaad..En sommige vage problemen worden er toch door opgelost.
Maar @Gio2903 was er niet zo'n nummerweergave probleem bij de Compal?Herinner me heel vaag iets..
Dag @Sylvia Langen
Misschien voegt het weinig toe, maar er bestaan twee soorten nummerherkenning: KPN werkt uitsluitend met DTMF en andere providers zoals Ziggo met FSK.
Het kán zijn dat onder uw telefoon een schakelaar zit waarmee kan worden omgeschakeld van DTMF naar FSK en vice versa.
Een upgrade van het AOP kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik denk niet dat het van invloed is op wèl of geen nummerherkenning.
Ik heb die kabel pas nog gecondoleerd en daarbij is het toch wel vreemd dat het probleem exact na het veranderen vh modem is ontstaan, lijkt mij……
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.