1
Vraag
2
Reacties
b.dinygesink

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nummerherkenning telefoon werkt niet meer

Sinds de laatste software update (eind november/ begin december) werkt de nummerherkenning niet meer. Jullie medewerker had vanavond geen toegang tot de systemen, vandaar via de community.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, helder. Fijn dat deze optie volgens de gebruiksaanwijzing van je vaste telefoon aanstaat! Zelf zie ik dat hier dinsdag ook aan nog onze telefonieopties is gesleuteld. Merk je na een reset van het modem dat de nummerherkenning optie wel weer werkt? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @b.dinygesink, wat vreemd dat dit ineens aangepast is! De instellingen zouden na een update behouden moeten worden. Ik heb de notitie van mijn collega gezien. Als het goed is dan moet het nu weer werken. Wil je dit testen? 

b.dinygesink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Lotte, sinds gisteravond werkt het weer! Bedankt voor jullie moeite.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@b.dinygesink Wat super! Geniet van je dag 🙂 

b.dinygesink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na één dag is het oude probleem weer terug: de nummerherkenning doet het niet meer! Graag opnieuw kijken wat er aan de hand is en hopelijk komt er een structurele oplossing

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Wat gek dat je hier weer tegenaan loopt. In de instellingen is niets gewijzigd. Alles staat zoals zou moeten. 

Wil je het volgende eens uitvoeren:

1. Haal je basisstation van de stroom
2. Haal je modem van de stroom
3. Wacht 1 minuut en sluit alleen je modem aan
4. Wacht tot je modem weer volledig is opgestart (5-10 minuten)
5. Sluit je basisstation weer aan

Test vervolgens of het weer werkt. Houd je ons op de hoogte?

b.dinygesink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gisteravond uitgevoerd, maar heeft geen resultaat opgeleverd.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Sorry voor de ietwat late reactie! Hoe staat het er momenteel voor? Alle opties staan goed en het zou nog steeds zo moeten werken als vorige week dinsdagavond.

b.dinygesink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

werkt nog steeds niet. Alleen nadat Ziggo - Lotte reageerde heeft dit een dag gewerkt. Sindsdien niet meer.
Melding is "extern". Volgens handleiding betekent dit dat nummerweergave niet is aangevraagd/ toegekend door provider (Ziggo dus). Graag nog een keer controle 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ik heb het nogmaals gecontroleerd hier maar alles lijkt echt goed te staan @b.dinygesink. Staat de FSK functionaliteit op je telefoontoestel wel ingeschakeld? Dit is nodig voor nummerweergave en zeker de moeite waard om even te checken. Hoe je dit inschakelt verschilt per toestel maar dit moet opgenomen zijn in de handleiding van je toestel. Uiteraard zoek ik ook graag even met je mee maar dan moet ik weten welk toestel je precies hebt (merk en modelnummer).

b.dinygesink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wij hebben een Siemens Gigaset A580/ A585. Je kunt daar nummerweergave niet aan of zetten. Volgens de gebruiksaanwijzing staat deze "aan".

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, helder. Fijn dat deze optie volgens de gebruiksaanwijzing van je vaste telefoon aanstaat! Zelf zie ik dat hier dinsdag ook aan nog onze telefonieopties is gesleuteld. Merk je na een reset van het modem dat de nummerherkenning optie wel weer werkt? 

b.dinygesink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

vandaag (vrijdag 24 december) doet nummerherkenning het weer! .Bedankt voor de moeite.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo